/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Nyt digitalt spejlreflexkamer<
Fra : granner01
Vist : 1034 gange
300 point
Dato : 29-09-12 13:32

Jeg tænker på at købe nig et nyt digitalt kamera. Det skal være et spejlreflexkamera og det skal være muligt at bruge telelinse og vidvinkel til kameraet.

Jeg har tænkt på dette: http://www.edbpriser.dk/digitalkamera/canon-eos-600d-kun-kamerahus-id-4751125.aspx?q=Canon+EOS+600D

Er der en her der ved noget om det så vil jeg blive meget glad. Jeg har planer om at fotografere fugle.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 29-09-12 13:54

Prøv at gå ind på "Nordiske naturfotografer" på Facebook. Der vrimler det med fuglefotografer, som du kan spørge

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 29-09-12 15:28

I denne uge har Føtex et Canon EOS 1100D med 18-55mm objektiv til 2499kr.

Føtex og Bilka får ofte Canon spejlreflekskamera til en billig pris - og du får et objektiv med. Du kan så købe de ekstra linser du har brug for et andet sted.

Hvis du bare er en "glad foto amatør" vil du blive glad for de Canon kamera der bliver solgt i Føtex/Bilka.

Jeg er bare en "glad foto amatør" og jeg bliver ofte spurgt om jeg vil fotograferer til forskellige begivenheder hos venner og familie. Så de billeder mit Canon "Føtex" apparat tager, må jo være gode. Nogen af billederne er blevet forstørret, med et rigtigt godt resultat. Mit spejlreflekskamera kostede ca 3000kr.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-09-12 15:46

Jeg har fotograferet hele mit liv, først et bokskamera, siden et Zeiss Icon og siden digitale kameraer. Men nu har jeg tid og tålmodighed til at gå videre.

Min far fremkaldte selv billeder den gang, så jeg kommer fra en familie med ivrige fotointeresserede.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 29-09-12 16:17

Jeg glemte at skrive, at jeg var på et fotokursus hvor en proff fotograf underviste.

Der blev spurgt hvilke kamera han ville anbefale, og han så ud over forsamlingen og fik øje på mit kamera. Det tog han op og viste alle og fortalte at han havde givet sin datter sådan et kamera fra Føtex, da hun fyldte 25år. Han fortalte også at med mindre man var proff, ville sådan et Canon dække alle vores behov.

Jeg har siden hen tænkt, at en proff ikke ville give sådan et "Føtex" kamera i gave, med mindre han synes det var godt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-09-12 16:28

Det kamera jeg henviser til er med jævne mellemrum på tilbud i Føtex og Bilka til 4100,- og da jeg snart har fødselsdag så vil jeg ønske mig bidrag til det kamera.

Men du har ret i at en prof. fotograf ikke ville anbefale et kamera hvis det ikke var godt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-09-12 16:44
Kommentar
Fra : malmin

Dato : 29-09-12 17:10

Nu er jeg bare så glad for mit kamera, men flere vil sikkert anbefale andre mærker.

Jeg er også så "nærig" at jeg vil give så lidt så muligt, og alligevel få så meget så muligt for mine penge og Føtex/Bilka kan nogen gange levere lave priser for gode mærkevare.

God fornøjelse i jagten på er kamera der passer til dig og dine fugle - pip Jeg glæder mig til at se billederne.

Jeg fotograferer mine katte - jeg har nok en million billeder af dem meeeeen jeg fotograferer dog også andet!!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-09-12 17:38

Vi har en lille gårdhave og her fodrer vi, så vi har over 30 småfugle her, vi har også egern og pindsvin, så der er noget at fotografere.

Fuglene er for det meste blåmejse, musvit, gråspurv, skovspurv, rødkælk, solsort.

Og så har vi kolonihave og der er også mange småfugle. Så jeg skal nok få min lyst styret.

Og for ikke at glemme, jeg har også børnebørn fra 1 til 12 år.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-12 02:45

Det kamera du linker til er udmærket, men som det er i annoncen tager det ingen billeder, for objektiverne mangler.
Det er kun selve kamerahuset uden objektiver du får til de penge.

Du har planer om at fotografere fugle, så skal du have et objektiv med nogenlunde stor brændvidde, minimum et 300mm.
Objektiver uden zoommulighed = fast brændvidde.
Og så fås zoomobjektiver, hvilket er mere alsidigt at kunne zoome ud og ind på motiverne.

Malmin nævner "Føtex et Canon EOS 1100D med 18-55mm objektiv til 2499kr"

Et udmærket begynderapparat. Og korrekt at det som regel kan sælges betydeligt billigere der end hos fotohandleren
Og objektiver der følger med er også ok, dog kun med 3 gange zoom.
Men prisen gør så også, hvis det er en afgørende faktor, at det er flere penge til at købe større objektiv, f.eks et 70-300mm hvor priserne starter ved ca et par tusinde og opad.

Det er ikke så meget kamerahuset der er det vigtigste, Objektiver af god kvalitet betyder langt mere for billedresultatet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-09-12 10:01

Jeg ved godt at det er et kamerahus jeg linker til. Det jeg spørger om er om det er godt nok

Og jeg ved godt at der skal købes linser ved siden af. Men måske skal jeg i stedet kigge på
Canon EOS 1100D med 18-55mm objektiv til 2499kr. Så kan jeg måske ønske min en kraftigere telelinse.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-09-12 10:24

pas på med de billige 70-300 mm

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-09-12 10:40

Teil

Har du prøvet de billige telelinser? Og er kvaliteten ikke i orden? For så ved jeg hvad jeg skal ønske i julegave. Og det bliver ikke en billigt telelinse.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 30-09-12 13:04

Jeg har en Tamron linse 18-200mm med marcro, som kostede 1500kr for to år siden.

Nu ved jeg at der er mange der vil skrige: Neeeeeeej det er noget skidt, men jeg ved at min linse tager gode billeder.

Da jeg var på før omtalt fotokursus, havde jeg taget "de samme" billeder med Canons objektiv og Tamrons objektiv for at sammenligne kvaliteten. Og da det var en prof fotograf der underviste, benyttede jeg lejligheden til at vise ham billederne, så han kunne afgøre om Tamron var ok, eller et dårligt køb! Han kunne ikke se forskel på billederne, og sagde at han også kunne finde på at give datteren et Tamron objektiv.

En professionel fotograf bruger altid - næsten - RAW billedkvalitet, så kan de lettere redigerer deres billeder. Fotografen fortalte os kursister at det skulle vi ikke gøre, da det kræver at man har et professionelt dyrt redigeringsprogram, og den redigerings metode der bliver brugt for at forbedre/ændre billederne så de bliver det vi ser i reklamer osv. er noget af det de lære i deres uddannelse. Derefter forklarede han at kamerahuset var det vigtigste, for der var alle indstillingerne, så et dårligt kamerahus med en god linse, ville aldrig tage gode billeder! Derfor var mine billeder - taget med Tamron linsen og Canons kamerahus blevet gode, sagde han.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-09-12 13:41

Jeg er slet ikke i tvivl om at jeg vil købe et Canon. Bare hvilket? Et EOS 1100D Eller EOS 600D.

Er der stor forskel eller er det bare prisen?

Jeg skal vist forske lidt mere.

Accepteret svar
Fra : malmin

Modtaget 300 point
Dato : 30-09-12 14:41

Mit Canon hedder EOS 1000D - EOS 1100D er bare en nyere model.

Andre ved sikkert mere om kamerahuse end mig

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 15-10-12 21:02

Tak for svaret malmin.

Det er så heldigt at TÆNK har en ny undersøgelse af kameraer, så den skal jeg se når TÆNK kommer. Og så anskaffer jeg mig testvinderen. Og mon ikke det bliver et fra sidste år der vinder? For jeg hælder mest til det kamera som du har.