/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
tyveri af bærbar
Fra : jensviggo
Vist : 623 gange
300 point
Dato : 29-09-12 11:19

jeg har tidligere skrevet her om det tyveri der blev begået de 17 juli 2012, altså min bærbare laptop.
Jeg har altid vidst hvem tyven er, men kan intet bevise, men nu er tyven kommet med forbavsende oplysninger om min laptop. Han har set den her i byen i et hus med stor krimminel aktivitet. Kan beskrive den i mindste detalje. Så er det jeg spørger, hvordan får jeg fat i den igen. Der er ingen tvivl om han har solgt den i det krimminelle miljø.
Han er storkrimminel og har altid været, har brugt mere end halvdelen at livet bag tremmer. Han har snydt og bedraget alt og alle endda sin egen morfar for 25000, Slagelse boldklub, sine eks. svigerforældre for 5 mil og jeg kan blive ved.
Men hvordan får jeg sandheden at vide, kan han under begrundet mistanke komme i en løgndetekter. Jeg ved 100 det er ham, det sidste han har fjerner fra mit hjem er en tommestok

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-12 11:36

Det er jo så op til politiet at rydde den bule før at Du kan få genstanden.

Men når tyven først har afhændet den har han jo ingen kontrol med om der bliver videresolgt flere gange.
Desuden lyder det som at politiet kender ham særdeles godt så de ikke behøver at gribe til yderligheder for at finde ud af om han lyver eller ej.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-09-12 12:04

samme sted er der op til 12- 14 kaffemaskiner havetraktor flere bærbare fladskærme osv.

Jeg kan sagtens oplyse det her til pol. men kan jeg få røven på kommedie. Da det kun er kriminelle der kommer i det miljø, og de anmelder jo ikke hinanden, ja så må det komme udefra. Er meget i vildrede

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 29-09-12 12:17

Hej

Du er nødt til at gå til politiet og fortælle alt hvad du ved, og ved samme lejlighed fortælle om dit problem for din egen sikkerhed. så vil de bedømme om du skal have ekstra beskyttelse..
Men du er NØDT til at gå til politiet, ellers fortsætter det jo bare.

Melander

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 29-09-12 13:07

Hvad med en anonym anmeldelse af det sted hvor der er de mange tyvekoster - i første omgang? Andre end dig må også vide noget om det kriminelle miljø.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-09-12 14:27

du risikerer jo, at de ser sig sure på dig, hvis du anmelder dem. men på den anden side, hvis du bare lader stå til, kan det jo være de tænker, det er et godt sted at prøve igen.
du kan også vælge at hente den selv, men det koster en mindre bøde for selvtægt.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 29-09-12 20:26

Hvorfor fanden lukker du ham ind igen og igen - gætter på i må have et særligt tilhørsforhold .-)

Nå men er der ting på den bærbar som du ikke kan leve uden og vil gøre meget for at få igen? er svaret nej og du er sten sikker på at det få personlige konsekvenser hvis du anmelder dem så kan jeg godt forstå du ikke gør det.

Det rigtige er at anmelde dem så de kan få ders straf og så mange ting som muligt kan finde hjem igen.

Men der færdes vel så mange i det hus at det vel ikke er muligt at finde frem til den som har anmelt med mindre du siger noget.

I det her tilfælde er der vel kun et at gøre og det er at følge din samvigtighed enten gå til politiet eller lade det fare.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 29-09-12 21:24

Citat
Du er nødt til at gå til politiet og fortælle alt hvad du ved, og ved samme lejlighed fortælle om dit problem for din egen sikkerhed. så vil de bedømme om du skal have ekstra beskyttelse..
Men du er NØDT til at gå til politiet, ellers fortsætter det jo bare.

Nej, du er ikke nødt til at melde noget til politiet, hvis du dermed udsætter dig selv for fare - på grund af en laptop!

Lad være at spille helt.

Politiet giver dig ikke nogen form for beskyttelse - det gør de jo heller ikke rigtigt til mennesker, der allerede har været udsat for vold.

Men prøv at holde fyren på afstand.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-09-12 22:18

Citat
Hvorfor fanden lukker du ham ind igen og igen - gætter på i må have et særligt tilhørsforhold .-)

Også min tanke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-12 22:52

Citat
det sidste han har fjerner fra mit hjem er en tommestok

Kommer i på samme værtshus, eller er det en kjær ven af dig
ANMELD skideren og sæt en lås på døren, problemer, så for vedkommende et Politi forbud

Fatter ikke mennesker nu omdage, havde du ringet til Politi istedet for at spørge her.
så kunne du skrive en LYKKELIG, historie der endte godt, altså du fik din TOMMESTOK tilbage.

Hvis du er bange for de typer = FLYT.

Og alt i alt, så er det JO meget nemt at sige.
Men gør ingen noget ved DET, så ender Politiet med bare at rykke ud til = HVAD
Dyr der ikke har vinter varme, eller ænder der er frosset fast i søen.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-09-12 06:19

nej jeg har ikke fået tommestokken igen, skurken er naboens barnebarn 34, bor hos dem og nasser, jeg bliver sur bare ved at skrive det her, men jeg skal nok gå til pol for at få sjælefred, men det gider de nok ikke at have noget med at gøre, men nu må vi se, jeg skal nok holde Jer underrettet.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 30-09-12 10:45

Er der hos politiet sådan en anonym linje lige som hos SKAT? så kan du jo bare sige at du ved og det men vil være anonym.

Annuller spørgsmålet
Fra : jensviggo

Dato : 01-12-12 07:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

tyvknægtene er sat fast