/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til at finde specifikt kabel.
Fra : rubse
Vist : 765 gange
130 point
Dato : 27-09-12 18:09

Skal bruge et stik så jeg kan slå video og lyd over Hdmi.

Har fundet kablet på en engelsk side - 3rca female to hdmi cable -
http://dghydz.en.alibaba.com/product/441993323-212190009/Simple_HDMI_to_3RCA_cable_with_core.html

Kablet jeg skal finde behøver ikke være præcis dette men skal have samme funktion.
Men har ikke i min søgen kunne finde den danske betegnelse for kablet og derfor ikke kunne finde den på en dansk side.

Spørgsmålet er så hvem der kan finde kablet på en dansk side? :)
Gerne links. ( danske side kun )

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-09-12 18:24

Jeg er absolut ikke ekspert i hdmi kabler, men der er en lille chance for at grunden til at det er svært at finde det kabel, er at det ikke giver mening.

Prøv lige at fortælle hvad du skal bruge kablet til.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-09-12 18:25

PRØV DENNE GUIDE
http://www.av-cables.dk/guide/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-09-12 18:28

Klik.. ja tak
og vælg afs. apparat
derefter modtager,.. så kommer der som regel noget godt og brugbart ud af det.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 27-09-12 18:41

http://www.redcoon.dk/B388523-Philips-PicoPix-Video-RCA-Mini-HDMI_%C3%98vrigt-tilbeh%C3%B8r?refId=kelkoodk#databox

eller http://www.wupti.com/Produkter/clickkabel1_(Wupti).html?utm_source=kelkootv
+ http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Kabler-stik/SDV99/Next-Base-SDV99-Baerbar-DVD-Kit.html herfra skal du jo så kun bruge rørene til at lave hanstikene om til hun stik.

umidelbart det bedste jeg kunnefinde men du kan evt selv google det rca stik heder phono stik i danmark
hilsen fox

Kommentar
Fra : rubse

Dato : 27-09-12 19:00

Skal bruge sådan et kabel til at tilslutte diverse consoller til mit tv, via Hdmi.

Til, wii, playstaion og lignende.

men vil ikke have et kabel der kun virker til en specifik consol.
Og der for vil jeg have så istedet for at bruge Scart stik.

Da mit tv ikke kan tage direkte video.

Kommentar
Fra : rubse

Dato : 27-09-12 19:02

EA_HS:

prøver det da lige ;)

fox_mulder:

Har prøvet finder intet brugbart, det tætteste jeg kommer er lignende kabler du har fundet ;)

Kommentar
Fra : rubse

Dato : 27-09-12 19:07

EA_HS:

Har prøvet guiden, men uden held.
Det jeg skal bruge er fra composite (billed og lyd) til Hdmi i kable form.

Har set det ved en, hvor jeg brugte det til at sætte wii over hdmi uden den der specielle wii ting :p
Og nu har jeg fundet det på en engelsk side og mangler nu at finde det på en dansk som ikk er gået specielt godt indtilvidere ;)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-12 19:15
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-09-12 19:43
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-09-12 19:45
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-09-12 20:04

Du får ingen af de kabler til at virke, som de skal
Dit tv kan ikke modtage HD fra en Video optager - der ikke kan afspille de signaler.
Eller er det bare mig, der er 30 år bagefter nu igen.
Samt du vil mangle lyden, der skal mere til end bare et stik/ konverter

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-09-12 20:08

Citat
Jeg er absolut ikke ekspert i hdmi kabler, men der er en lille chance for at grunden til at det er svært at finde det kabel, er at det ikke giver mening.

Giver dig særdeles ret.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 27-09-12 20:12

Kablet giver såmænd mening nok man kan køre annaloge signaler igenem men ikke digitalt, det krever en converter for ex vis man vil optage canal digitals udsendelser i hd, da lydsignaalet er kodet og skal adskilles fra video signalet, men vis man bare vil køre gammeldags annalog er det ok
hilsen fox

Kommentar
Fra : rubse

Dato : 27-09-12 21:54

Altså composite video og phono lyd over til et hdmi kable.
Kvalitet af billedet/lyden bliver ikke forbedret på nogle måde er jeg klar over.

Og ved godt der er en masse bokse som fijaja har linket til.
Men det har hørt og selv brugt (men er ikke sikker på hvilket kable overhovedet).

hvor man kan slå composite video stik og phono lyd stik bliver til et hdmi kable (som kablet jeg har linket til.) http://dghydz.en.alibaba.com/viewimg/picture.html?picture=http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/441993323/Simple_HDMI_to_3RCA_cable_with_core.jpg

Kommentar
Fra : rubse

Dato : 27-09-12 21:55

Det ska lige siges det kable jeg brugte en gang, var ved en ven og har der for ingen informationer om det kable :p

men ved det ikk behøver at være så kompliceret så man skal til at bruge en stor boks eller lignede ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-09-12 21:59

Jeg har søgt og søgt uden at kunne finde andet en boksen jeg linker til. Men lad os lige slå fast. Man kan ikke umiddelbar gå fra composit til hdmi uden at signalet skal konverteres. Det er to forskelige signaler så der skal trylles lidt i en "konverter"

Kommentar
Fra : rubse

Dato : 27-09-12 22:07

Og hvis det stadig ingen mening giver. er fordi jeg heller ej er ekspert og tydeligvis ikk kan forklare det korrekt :/

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-09-12 19:01

phono stik = analogt signal
hdmi stik = digitalt signal

Du skal altså bruge en converter
fx. sådan en her: http://www.av-cables.dk/hdmi-converter/s-video-lyd-composite-lyd-til-hdmi-converter.html

Den har hdmi udgang og composite/s-video + lyd indgang
Du kan også få en der har hdmi udgang og scart indgang hvis du hellere vil have det
fx. denne her: http://www.av-cables.dk/hdmi-converter/high-quality-scart-til-hdmi-converter.html

Citat
Da mit tv ikke kan tage direkte video.

Nu bliver jeg lige lidt nysgerrig da det er længe siden jeg er stødt på et tv der ikke er HD Ready og selv de gamle billedrørs tv havde composite indgang, hvilket tv er det du har?

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 65 point
Dato : 30-09-12 19:13

Glemte lige en ting, den boks Fijala linker til vender forkert, den har hdmi indgang, ikke hdmi udgang

Citat
men ved det ikk behøver at være så kompliceret så man skal til at bruge en stor boks eller lignede ;)

Du skal helt sikkert bruge en converter for at det kan lade sig gøre, men du har ret i at det ikke behøver at være en boks, den kan sagtens være indbygget i kablet. Jeg er dog aldrig stødt på et.

Det skal også lige nævnes at det kabel du linkede til i dit spørgsmål kræver at den enhed du sætter phono stikkene i leverer digitalt signal, altså noget udstyr der IKKE er standart da der ikke er nogen converter indbygget i det kabel

Kommentar
Fra : rubse

Dato : 03-10-12 22:08

Simpelt om det findes eller ej har tydeligvis gået den forkerte vej :p

Men da svaret er det sandsynligvis ikk findes er det svært at give point da mange indtil videre har sagt det....

mmh

så vælger at give pointne til sidst svarende sorry :p

Godkendelse af svar
Fra : rubse

Dato : 03-10-12 22:09

..