/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Billige briller
Fra : susss
Vist : 1091 gange
300 point
Dato : 27-09-12 14:29

Er der nogen som ved om man bare kan nøjes med briller fra super marked boghandleren når man har minus 1 på det ene øje og ½ minus på det andet ..det er en bygningsfejl ??

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 310 point
Dato : 27-09-12 14:34

mig bekendt har de billige briller i supermarkedet samme styrke i begge glas,
men køb to og udskift det ene glas...

Bygnings fejl kan du ikke få korrigeret for en halvtredser.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-12 14:35

Uden at vide det, vil jeg da tro at det ikke er sundt for øjnene,
du skal da have så det passer med styrken ellers risikere du jo
nok at det bliver værre med tiden!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-09-12 14:47

Jeg har i årevis brugt de billige briller som læsebriller. Og jeg læser meget. Jeg spurgte øjenlægen om det var skadeligt og han sagde et stort NEJ selvfølgelig ikke.

Så køb du bare de billige briller og fryd dig over det er billigt.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-09-12 15:02

At du har forskellig styrke på de to øjne er i sig selv ikke en bygningsfejl.

Men da din styrke er så lille, sker der ikke noget ved at bruge billige læsebriller fra boghandleren. Du kan købe nogen midt mellem, nogen der svarer til den svageste styrke, to par og kombinere som svend forslår, eller bare prøve dig frem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-12 15:04

Føtex har også billige briller som jeg selv bruger.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-09-12 15:05

Og du risikerer ikke at ødelægge øjnene, højest at du ikke ser helt så klart som med skræddersyede briller, eller at du bliver lidt træt i øjnene eller hovedet ved lang tids brug af gangen.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 27-09-12 15:06

Det er da en fremragende ide svendgiversen har. Den skulle han da næsten ha et hurra for

Jeg har lige været ved øjenlæge i dag og der er ikke det mindste ivejen for at bruge de der billige briller

Gør som "- giversen" foreskriver

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-12 15:36

Det kan squ da ikke være sundt med samme styrke på begge øjne, når der er forskel på en styrken!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-09-12 15:48

Jeg læste ikke det oprindelige indlæg ordentlig, jeg troede blot forskellen var 0,5, men den er 1,5! Det ene er plus, det andet er minus. I det tilfælde vil jeg anbefale rigtige briller der er skræddersyet til øjnene.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-12 16:27

Begge er da minus,
-1 og -½, forskel ½

og om min indlysende, fremragende idé, det kræver at de billige glas kan udskiftes,
de fleste glas i den prisklasse er limet på...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-09-12 17:12

Ja så skal der købes 2 par briller og så kan man bare skifte det ene glas stellene. Så har man 2 par briller der passer perfekt.

Og jeg brugte de billige briller i over 10 år til læsning. Det var først da jeg havde problemer til daglig at jeg valgte at gå til en optiker og få alm. briller.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-12 17:19

Jeg ville vælge et par briller med -o,5, man mangler ikke en halv styrke i forhold til hvor meget det kan genere at have en halv for meget

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 27-09-12 17:59

Da jeg nærmede mig alderen hvor gammelmandssynet begynder at sætte ind for nogle, sagde min øjenlæge, i forbindelse med kontrol af kontaktlinser, at hvis/når jeg fik problemer med at læse kunne styrken på den ene linse ændres, så det øje tog over når jeg skulle læse, og det andet når jeg skulle se normalt. Og vedkommende foreslog også at jeg kunne købe et par billige læsebriller for at se om jeg syntes de var nødvendige. Du ødelægge ikke øjnene med billige briller, og en forskel i styrken er heller ikke ødelæggende for øjnene, og slet ikke så lille en forskel.

Så køb de billig briller og se om det er noget for dig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-12 18:06

"Så køb de billig briller og se om det er noget for dig."

Så squ faen da stå idet, her går man til brillesmed og køber RIGTIGE briller til 9000,-
og så kan man nøjes med nogle til en 20-50,- kr!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-09-12 18:29

Næh du Klaudi, er det ikke nærmest at vi med alderen bliver så svagtseende at vi skal have mere styrke end man kan købe billigt? Hørte du at der blav sagt at gamle er stæreblinde? Sagt af et barn forstås.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 27-09-12 19:03

Hold da op med svar...det var fedt at så mange er kommet med råd og erfarringer...jeg vil prøve nogen i boghandleren en af dagene...og når øjen lægen siger god for det sker der jo ikke nogen skade..jo min optiker siger det er en bygningsfejl jeg har..og det er minus på begge øjne...men har man så ikke problemer når man så tager dem af og skal se nogen ting uden hvis øjnene vender sig til dem ?

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 27-09-12 19:08

Tak for svaret svendgiversen.ja den var sku god..flytte det ene glas..men mon ikke de er limet jeg ved det ikke..men nu vil jeg prøve at se igennem sådanne nogen en af dagene..takker for alle de råd..og ja når man har brugt 9000 kr på briller føler man sig lidt til grin hvis man kunne have nøjes med nogen til 50 kr..nej mon dov..det var nu bare for sjovt..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-12 19:33

selv tak,
mine briller har også kostet over 9000 kr,

men de har også mange finesser du ikke finder i supermarkedet,
forskellig styrke, korrigeret for bygningsfejl, anti couting, titanium stel, auto solbrille effekt mm.

Jeg var nødt til at betale den høje pris fordi mine gamle briller gik i stykker lige før en dyr golfrejse,
næste gang vil jeg enten købe billige kina brilller eller købe til halv pris i Flensborg...