/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Instalere Win7, 64bit På IBM t60 -2400
Fra : Rustica.dk
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 27-09-12 12:38

Hej Kan-du´er.
Jeg sider lige og leger med at få win7 64 bit på min T60 Mener det er model 1956.

Jeg har opdateret Bios, som det er beskrevet der er behov for, for at den kan installeres..

Me den kommer stadig med fejlen at den ikke vil intallere 64 bit, da CPU ikke understøtter dette.
Og det ER en Dual Core 1.83 ??

Hvad søren skal jeg nu prøve...

Håber der er en der kender noget til det, eller har et Link til en vejledning

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-09-12 12:53

Citat
da CPU ikke understøtter dette

Der er intet at gøre, find en X82 udgave til din pc

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 27-09-12 12:55

tænker du 32 bit?
Syntes bare flere steder jeg kan se folk skriver, at de bruger 64 bit.
Så vil jeg jo også lol..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-09-12 13:14

Ja 32bit - Du kan installere 32bit på en 64bits maskine, men har aldrig hørt
at du kan gøre det omvendt, enten er bundkort eller cpu ikke kompatible.
Men du kan jo købe en anden 64bits processor, men om den så passer til dit bundkort?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-09-12 13:30
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 27-09-12 13:39

Nej det er nok rigtig.
Men hvis IBM / Lenovo skriver på deres hjemme side at denne model T2400 kan med Bios update installere 64 bit, bare det er Dual Core cpu. og bios er somsagt opdateret og Det er Dual Core...

Syntes bare det kunne være lidt sjovt at få det til at virke

Kommentar
Fra : kj

Dato : 27-09-12 13:44

Jeg mener at den samme maskine kan købes hos www.brugtekomputere.dk med win 7 installeret

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-09-12 13:56
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 27-09-12 14:02

Jeg skal da lige prøve det program når jeg kommer hjem

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 27-09-12 15:18

Ellers hent programmet SIW, der kan du se hvad din cpu hedder, og så slå den op på nettet
så kan du se om den kan køre 64bit.
Og kan den det, så ved jeg ikke hvad der så lige skulle være galt.

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 15-10-12 22:01

Tak for svaret mig-selv.