/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem med HP pavilion dv6 .
Fra : stone47
Vist : 669 gange
500 point
Dato : 27-09-12 09:53

Hej venner.
jeg får jo tit en PC på bordet som skal rettes op. Denne startede godt nok , satte en mus på den og rettede op på tingene. Fik wifinet på og Masser af opdateringer, fjernede Nortons Pakke som var slået fra, og som var udløbet for måneder siden. Genstartede og den ville ikke starte overhovedet ikke, fjernede alt også batteriet, fik den så igang. Nu startede der så noget QuickWeb igen som jeg ellers havde stoppet. ville helst til denne ældre dame med meget lidt PC forstand, have hun startede i ren win7. Nå der kom flere opdateringer, genstart ok. Nej den ville ikke starte, over hovedet, var der virus på den, da den havde kørt længe uden norton slået til. DEN KUNNE IKKE ENGANG KOMME I BIOS, var harddisken helt smadret. Bunden af disken ud men nej ingen bios. ud med bios batteriet det var ok.
Efter timer, hen under aften. Den må afsted til HP service om muligt, ikke godt havde jeg ødelagt den, den kørte da den kom her til. Nå spiste aftensmad, fjernede strøm og andet trykkede lige på power en gang til: !! DEN STARTEDE, men i Quickweb. GooGlede lidt om Quickweb, der er mange der har problemer med dette.
Altså Quickweb startes via bios, og har ikke noget med windows at gøre, LINUX måske??
Altså HP parvilion dv6 med quickweb kan slet ikke starte med en trådløs USB mus sat til. Ikke en gang komme i BIOS. Nu var dagen brugt op hej hej.
Nogen der har opdaget noget lignende eller har en måde at omgå det på???
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 27-09-12 11:12

Du behøver ikke en mus for at rette settings i bios, For det andet lyder det til at hardisken er stået af, Kan du vist du sætter en boot cd i "se" hardisken ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-09-12 12:06

Hejsan
Jeg synes du nævner Windows 7. Hvis det er korrekt har jeg ofte oplevet at en PC ikke kan starte op korrekt fra HD, hvis der sidder USB stick´s i maskinen. Specielt hvis der skal genstartes, efter opdateringer er installeret. Den vil så søge efter styresystemet på sticken, og gå i stå. Så vidt jeg kan få ud af det du skriver, er det en bærbar.
Fra kobbel batteri og strømstik. Hold tænd knappen nede i mindst 60 sek. for at fjerne alt strøm der er lagret i maskinens komponenter. Isæt strømforsyningen og start maskinen uden batteri. Hvis det lykkes at sytarte maskinen, kan du så efterfølgende sætte batteriet i gen og strate normalt. Tjek BIOS og slå alle andre boot muligheder fra end CD og HD, bare for en anden gangs skyld.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 27-09-12 12:34

Har du let ikke undersøgt hvad Quiskweb er for en størrelse?
Citat
HP QuickWeb skaber et unikt miljø, der gør dig i stand til at få øjeblikkelig adgang til webbrowsing uden at starte det primære operativsystem.
det er en HP ting som du burde vide noget om hvis du jævnlig har med HP computere at gøre.
Kender du UltimateBootCD? Du kan scanne en harddisk for fejl og virus med mere, helt uden at starte styresystemet:
http://www.ultimatebootcd.com/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-09-12 14:28

Jeg tror ikke problemet ligger ved HD'n.
Jeg har nøjagtig samme problem med en 4 år gammel Acer, denne har Acer support anbefalet, at prøve at skifte CMOS batteriet, hvis ikke dette hjælper er CPU´n sansynligvis død.
Så nu prøver jeg lige et nyt CMOS batteri, ellers skrotter jeg maskinen.
Du kan jo evt. prøve at fjerne CMOS batteriet og starte op uden, hvis maskinen så ikke kommer og starter op i BIOS, eller viser en fejl omkring at dato er forkert, så er CPU, nok død.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 27-09-12 14:53

kommer der lys i diverse knapper, og bare sort skærm, og stopper der ?????

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-09-12 15:06

hej igen.
Det er ikke noget større problem. Maskinen kører som den skal nu, ingen virus, ingen fejl på disk.
Som sagt har jeg googlet lidt om QuickWeb. Jeg har ikke mødt det før, har selv en hP Pavilion af anden model. Jeg er bekendt med at visse bios'er ikke vil starte hvis du har fjernet en USB ting mens den var slukket. Jeg har skrevet om dette før. sådan gør min gamle Medion. Men denne startede fint windows kom til køren, jeg satte en USBmus til den virkede fint, genstartede efter opdatering og intet skete. Prøvede alle de kendte med at fjerne batteriet, tog endda bunden af og fjernede backup batteriet. Til sidst tog alt fra og pakkede den sammen for at sende den retur, trykkede lige på tænd og vupti den kørte. Men QuickWeb som ellers var slået fra. Jeg må tro bios starter Quickweb inden windows kører overhovedet. Da man heller ikke kunne komme i bios uden hdd isat startes det ikke fra masterboot recorden.
hører gerne mere hilsen Steen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 28-11-12 19:44

har jeg glemt dette spørgsmål.
PC kan ikke genstarte med en 2.4 Ghz mus. kører fint når den sættes til efter start.
Altså en biosfejl.
hilsen steen

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 28-11-12 19:55

Tak for svaret o.v.n..
havde glemt dette. Jeg var jo videre hej hej
se hvad jeg skrev nederst.
hilsen Steen