/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Perkins 3 cyl. reservedele
Fra : vith
Vist : 464 gange
300 point
Dato : 27-09-12 00:00

Kan man få uoriginale reservedele til en 3 cyl. Perkins 103-10 og evt. hvor?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-09-12 02:28
Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-09-12 10:10

mig-selv, jeg har skam selv prøvet at google, men er ikke blevet klogere af det.

Jeg er ude efter et lidt mere konkret svar.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-09-12 12:08

http://www.motoridiesel.it/perkins_engines_series_100.htm
Hvis jeg går ind under PART`s så opfører siden sig tosset, så prøv selv.
Det lader til at det er grene.com, der har forhandler ret i DK samt et lille online udvalg
http://www.grene.com/shop/action/product_21000_-11_10091_174836__117465G135142G137204G137205

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-09-12 14:02

Der var nu ingen problemer med at gå ind på parts, men det er altsammen originaldele - og ligeså hos Grene.

Det, jeg efterlyser, er uoriginale dele.

Hvis jeg skal reparere motoren med originale dele, bliver det dyrere end at købe en helt ny motor.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-09-12 14:12

prøv at søge i udlandet. det kan kun blive billigere af det.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-09-12 16:28

Jeg har googlet originale dele i udlandet, men de er absolut ikke flinke til at skrive priser på nettet, men nok ingen tvivl om, at det er billigere fx. i England.

Det vil dog være nemmere, hvis man kan få uoriginale dele herhjemme.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 27-09-12 21:01

Citat
Det vil dog være nemmere, hvis man kan få uoriginale dele herhjemme.

Tvivler på det, så længe der ikke er kæmpe markede for de maskiner
Men du kan prøve på Ebay, der kan du sikkert købe noget sjusk fra kina,
men tror ikke du finder noget billigt i DK, da det er et specielt mærke.
Jeg har dog set de mest mærkelige ting og sager hos den lokale smed/ og forretninger der laver
noget med landbrugs maskiner, og det til giv-væk-pris, eller bare en øl til lokalet.
Så det kunne jo være et forsøg værd, da de trods alt kender lidt til det, du ønsker.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 28-09-12 12:21

mig-selv, du har nok ret i, at det ikke er til at finde uoriginale dele til den motor, så der må findes en anden løsning. Tak for dine forslag

Også tak til trimare46

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 28-09-12 12:21

Tak for svaret mig-selv.