/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skærmdriver
Fra : Troldepige
Vist : 473 gange
200 point
Dato : 26-09-12 19:26

Gennem et stykke tid har oplevet, at lige pludselig kan jeg ikke bruge musen, så går der et øjeblik før skærmen bliver sort, så går der et øjeblik før skærmen er ok igen, musen virker og alt er som før.
Når dette sker, og alt er ok igen, så står der i nederste højre hjørne, at skærmdriveren stoppede med at virke og er nu genoprettet. Eller noget i den stil.

Så vidt jeg husker sker det kun i IE, aldrig i Firefox og heller ikke når knægten spiller sine spil.
Jeg bruger af og til IE fordi enkelte sider vises bedst med den.

Jeg har ikke taget det så tungt, for pc'en er kun ca. halvandet år gammel, og jeg købte en tillægsforsikring. Jeg havde forestillet mig, at den skulle ned til forretningen og "ordnes", men nu har en kammerat været nede i forretningen for mig, og har spurgt til dette problem.

Han fik at vide, at jeg skulle gå ind på Windows' hjemmeside og opdatere skærmdriveren.

Jeg har så lige været inde på Windows' hjemmeside, ret hurtigt fandt jeg dette:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/why-is-my-screen-black-when-i-start-windows-7 , men er lidt i tvivl, om det nu også er det jeg skal gøre.

Min skærm er jo ikke sort når jeg starter op, men jeg fornemme alligevel, at det er den vejledning jeg skal bruge.

Er der nogen, der kan hjælpe mig på vej?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 26-09-12 21:32

Prøv at slå hardwareacceleration fra i IE

Sådan aktiveres eller deaktiveres softwaregengivelse i Internet Explorer 9
http://support.microsoft.com/kb/2528233/da

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-12 21:37
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-12 22:22

Hmmm, nu er jeg da godt nok forvirret Klaudi.

Hvorfor skal aktivere eller deaktivere softwaregengivelsen?
Og hvad handler det om?

Og skal jeg derefter downloade en driver til grafikkortet?

Jeg troede, at jeg "bare" skulle opdatere skærmdriveren.

Men det er måske også det du prøver at vejlede mig i.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-12 07:29

Citat
Så vidt jeg husker sker det kun i IE

Så derfor prøv først den med hardwareaccelerationen.

Hvis det så ikke hjælper så skal du lige finde ud af hvad dit grafikkort hedder og så evt opdaterer driver til det.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-09-12 16:21

Det vil jeg så gøre, men jeg venter lige til i morgen, så jeg har fred og ro til det.

Godkendelse af svar
Fra : Troldepige

Dato : 28-09-12 12:01

Tak for svaret Klaudi.

Nu har jeg sat flueben ved "Brug softwaregengivelse i stedet for GPU-gengivelse".

Eftersom fejlen ikke har vist sig hver dag, så vil der jo gå et stykke tid før jeg kan afgøre om dette råd har hjulpet, men hvis problemet viser sig igen, så vender jeg frygteligt tilbage.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-12 12:12

velbekomme og håber da at det har hjulpet!