/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Aftagning af lameller hvordan i faber
Fra : EiHaBr
Vist : 759 gange
300 point
Dato : 26-09-12 15:38

Ved nogen hvordan man tager lamel holdere ud af skinnen til faber lamelgardiner.
Jeg har kortet skinnen af men hvordan får jeg de overskydende lameller ud.
Og en anden skal lamellerns højde opkortes, hvordan gør man det, skal de kortes i bunden og limes og hvad limer man med.
Kan man lave det om så den lange vindue parkeres nogen i begge ender.

mvh Eigil

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-09-12 17:16

Jeg ved ikke, om denne tegning hjælper dig:

http://www.faber.com/Files/Billeder/Contract/PDF/Lamelgardiner/faber_lamelgardiner.pdf

Normalt vil man afkorte foroven, ikke forneden!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-09-12 17:17

Dette spørgsmål forstår jeg ikke?
Citat
Kan man lave det om så den lange vindue parkeres nogen i begge ender.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 26-09-12 21:46

Hej pifo tak for svar.

Jo jeg har selv kunnet finde de billeder du henviser til, .nr. 3 er en metal strimmel der holder afstand mellem de forskellige lamelbærer/vogn. På en eller anden måde skal den afmonteres og en bærervogn tages ud af skinnen.
Der mangler netop i tegningerne et beskrivelse af hvodan man fjerner nogle lameller med vogn og det hele.
Det er fordi jeg har flyttet gardiner fra en længere vindue og har for mange lameller nu.

Det jeg mente med de andet spørgsmål var, at når man har en lang vindue, så har jeg set et sted, at nogle lameller er parkeret i den ene ende og nogle i den anden ende, så de mødes på midten når man trækker i snoren.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 300 point
Dato : 26-09-12 22:46

Hvis jeg var dig, ville jeg spørge i Kundeservice:

http://faber.dk/menu-top/kontakt/

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-09-12 17:31

God ide pifo tak.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 16-10-12 12:30

Tak for svaret pifo.
Der kunne jeg få svarret, det afhænger af årgangen. vognene kan ikke tages af, de holdes sammen af afstandsjern som på tegningen en havde henvist til. Man kan jo sikkert snyde og save en jernstykke af og pille - pille vognen ud måske.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-10-12 13:22

Held og lykke med det