/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ang Ram
Fra : Paulsen01
Vist : 514 gange
42 point
Dato : 26-09-12 03:19

Hejsa med jer kære mennesker.

Jeg skal have opdateret min forældres computer lidt da de er for nærrig til købe
en ny ... mit spørgsmål er ?

Hvilke ram skal jeg købe ?
er 1-2 gb nok til det ikke hakker på nette f.eks facebookspil osv ?

Informationer der kom frem ud fra en scanning.

Your System Specs for the SiS651 chipset.
Memory:DDR PC2700, DDR PC3200
Memory Type: DDR PC2700, DDR PC3200, DDR (non-ECC)
Maximum Memory: 2GB
Currently Installed Memory: 512MB
Total Memory Slots:
Available Memory Slots: NaN
Each memory slot can hold DDR PC2700, DDR PC3200 with a maximum of 1GB per slot.*
*Not to exceed manufacturer supported memory

The name of this model may not exactly match the model description of your system, our system scanner could not identify a specific model name when evaluating your computer. However, it was able to identify the motherboard your system utilizes.
How much memory your Windows OS will recognize depends on which version of Windows you are running. 32-bit versions of Windows will see (and utilize) only 3GB or 3.5GB. To utilize more memory, install a 64-bit version of your OS. More information about OS memory maximums can be found here.
Memory or DRAM is the 'working' memory of the computer. It's used to store data for programs (sequences of instructions) on a temporary basis.

Pleas hjælp :)

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 26-09-12 04:29

Jeg skal også bruge nogle næsten nye ram blokke kender i nogle der har nogen MVH: Alan Berg
alan57

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-12 07:38

2 blokke af 1GB

Men prøv da at overbevise dem om en ny pcer......... Hvis den er født med 512 mb ram, så er det vist på tide at ofre en ny.

2799 ved Wupti.dk og de har en ny

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-12 08:09

Hvis der er 2 slots kan du bruge disse
2 GB : 2 x 1 GB, DIMM 184-PIN, 400 MHz ( PC3200 )
http://www.computersalg.dk/produkt/164006/corsair-value-select-hukommelse-2-gb

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-12 09:17

Klaudi, når der står at der er plads til 2GB, og der samtidig står at der er max 1GB pr slot, Hvormange slots tror du så der er ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-12 09:47

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-12 09:47

og tyve

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-12 09:57

Citat
Currently Installed Memory: 512MB

Det vil ihvertfald hjælpe gevaldigt med 1 gb.
Specs kunne tyde på at den er mindst 7 år gammel......som min ...... så hvis de opgraderer til Win 7 eller 8 (når den kommer) kan der blive problemer med at finde drivere til bundkortet.

Køber de en ny er Win 7 installeret, og der kan følge et tilbud om at opgradere til 8 for en billig penge, hvilket der er på min venindes bærbare som hun købte for få dage siden.

XP er totalt yt i 2014, og så bliver det heller ikke til at finde beskyttelsesprogrammer til det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-12 10:16

"XP er totalt yt i 2014, og så bliver det heller ikke til at finde beskyttelsesprogrammer til det."

Den tror jeg så ikke helt på, den med beskyttelsesprogrammer!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-12 10:50

Citat
Den tror jeg så ikke helt på, den med beskyttelsesprogrammer!

Nå ja, men så nok ikke mere end 2 år efter

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-12 12:39

men det er slut med sikkerhedsopdateringer fra MS

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 26-09-12 15:54

Så, Paulsen01, du må få dine forældre til at se at det ikke kan nytte noget at kaste gode penge efter dårlige. Der skal nok en ny pc til. Men tjek også lige hvad de skal bruge den til. Der er stor forskel på om de vil spille eller bare skal tjekke mail, skrive lidt, internet-søgning og chatte.

Hvis de ikke har særlig it-teknisk indsigt, kan du fortælle dem noget i retning af, at hvis deres pc var en ældre bil, ville pc-opgraderingen svare til, at du skiftede motoren og forruden i bilen ud med splinternye. Men at resten af bilen var tæret af rust på skjulte steder og at den ikke ville kunne klare et syn, bare fordi den får ny motor og forrude.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-12 16:13

Hvorfor købe ny når man har en der virker og som kan "tunes"!

Kommentar
Fra : Paulsen01

Dato : 26-09-12 16:17

Tak for alle jeres svar..: men mine forældre har det sådan de vil ikke smide noget ud der
stadig virker men mine forældre er rasende på den fordi den er for langsom så derfor tænkte
jeg at sætte nogen nye ram i så den bare kan blive en smule hurtigere... !

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-12 16:31

De bliver skuffede.

Mange mener at deres pcer er blevet meget langsom. Ofte er det dog sådan at ældre mennesker jo også bliver hurtigere til at bruge en pc. Derfor føltes det som om den er blevet MEGET langsommere.

forklar dem:
1) De smider gode penge efter dårlig.............
2) Det de har, bliver ikke sikkerheds opdateret af Microsoft
3) De kan forvente at noget mere går i stykker i løbet af det næste år. Harddisk, bundkort, strømforsyning eller lign.
4) De får aldrig en så gammel pcer til at være optimal ved at smide eksempelvis 2 gb ram i den. Processoren og bundkortet og harddisken er jo stadig langsomme

Smid lidt ekstra i puljen køb en ny og de vil se en STOR forskel, og de har pcer de næste mange år.

Kommentar
Fra : Paulsen01

Dato : 26-09-12 16:41

men hvor meget vil 2 gb gøre i netop denne computer ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-12 17:08

Citat
er rasende på den fordi den er for langsom

Nu skriver du ikke hvor stor, eller rettere hvor langsom din cpu er.
Som der skrives, er det en ældre sag, og jeg kunne tænke mig at den ikke har en kraftig cpu
men nok nærmere en´ på omkring 1,8
Hvid du købte en større på 3,2 eller en duo, ville den i deres øjne virke som en jetjager
og smed du så også 2GB ram i så siger det bare spar 2
En cpu på 3,2 kan købes brugt for 100.- en dou koster omkring 200.- eller mere.
Citat
men hvor meget vil 2 gb gøre i netop denne computer ?

Ikke ret meget, hvis cpu ikke rigtig kan klare arbejdet

Kommentar
Fra : Paulsen01

Dato : 26-09-12 17:30

Mig-Selv

der stå følgende :

celeron(R) Cpu. 2.40GHZ
2.39 GHZ

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-12 17:34

En oprydning + extra ram evt en geninstall af windows, så burde den køre fint!

Og det er da ikke sikkert man "bare lige kan smide" en anden CPU i MB! nomore fantaserer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-12 18:00

[CITAT] "bare lige kan smide"[/CITAT
Kan man skifte ram, kan man også skifte en cpu, det tager mindre en 5 minutter.
Eller mener du at den der sidder i den, skulle være svejset fast og ikke til at tage ud
Husk kølepasta, hvis du prøver.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-12 19:03

Citat
men hvor meget vil 2 gb gøre i netop denne computer ?

En masse, er XP installeret sluger den samt underliggende programmer hurtigt de første 400, og hvis grafikkortet kun er 128 mb kan det også hjælpe at installere et med 256 mb.
Jeg tager fint streaming-TV med 1 gb ram og 256 grafik, og jeg kan spille et par ældre racerspil.

En ramblok på 1 gb koster +165 kr, og et 256 mb grafikkort +310 kr, hentet på edbpriser.dk.........jeg er gået ud fra den alder den har, altså chipsettet og rams type, og gættet mig til hvad der skal sidde i.
Jeg tror ikke at processoren er under 2,6 ghz, medmindre det er en bærbar.

Monterer Du de dele, formaterer og geninstallerer, kan den hygge sig et par år endnu, så kan de jo spare sammen til en spritny i mellemtiden uden at skære ned på mad og drikke når Du kommer på besøg

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-09-12 19:17

Nu ser jeg at der sidder en Celeron processor, hvilket er "discount" udgaven af Pentium der har samme type sokkel.

Muligvis kan den skiftes til en Pentium hvad der fremgår af bundkortets manual. noget andet er om den er til at finde nogen steder.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 26-09-12 21:04

Det er meget godt, det der skrives her. Men det forekommer mig at Paulsen01's hovedproblem ikke er blevet besvaret, ligegyldigt hvor nemt "vi" mener, det er at skifte CPU og gigabyteRAM mig her og der.

Jeg ville med baggrund i alle de gode men tilsyneladende ikke-brugbare løsninger spørge Paulsen01:
Har dine forældre bedt dig om at opgradere?
Hvis ikke: Har de bedt dig gøre noget ved problemet?
Hvis ikke: Har du selv - uopfordret - tilbudt din hjælp?
Hvis de på en eller anden måde ønsker din hjælp:
Har de sagt, at de vil have, at du gør dem glade igen for deres pc?
Har de sagt, at uanset hvad du udskifter, vil de kun have en løsning, der indebærer, at de beholder det nuværende kabinet?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-12 21:38

Det er snart jul

Køb en pcer til dem og sig at det er en "lidt for tidelig" julegave

Kommentar
Fra : Paulsen01

Dato : 26-09-12 22:32

Hej Kresten

Min kære fader har bedt mig om gøre deres nuværende Computer en smule hurtigere
med nogen ram,.. så derfor dette spørgsmål til jer kære med læsere

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 27-09-12 00:41

Ja, men så blæs på hastigheden på internetforbindelsen og manglende sikkerhedsopdateringer, CPU-er med større kapacitet og gør som han beder dig om og sæt for 6-700 kr 2 GB RAM i slottene som nævnt andetsteds her. Så må han da blive glad.

Du har sikkert allerede sørget for en rensning af registreringsdatabasen mv. samt et tjek til fjernelse af malware samt oprydning i unødvendige programmer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-12 07:25

2 GB : 2 x 1 GB, DIMM 184-PIN, 400 MHz ( PC3200 ) 308,-
http://www.computersalg.dk/produkt/164006/corsair-value-select-hukommelse-2-gb

Kommentar
Fra : Klaudi