/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor er søskende Paulsen henne?
Fra : thoustrup
Vist : 547 gange
100 point
Dato : 21-09-12 01:16

Min kones oldefar Peter Meier Paulsen havde et ægteskab før hendes oldemor.
Han fik 7 børn i tidsrummet 1888 til 1889 i Hjordkær sogn ved Åbenrå, sammen med Lassine Kirstine Paulsen, 1862 – 1899.
Da Peter døde i 1910, flyttede enken Andrea født Holm til Vamdrup, men ingen af hans børn fra 1. ægteskab fulgte med, så hvor blev de af?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-12 17:56

Hvad med at søge i folketællinger

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 22-09-12 11:22

Har prøvet, det sidste jeg ser til en er en konfirmation i 1909, derefter er de væk, jeg har været gennem kirkebøgerne i Åbenrå og en del sogne omkring, folketællinger ligeledes, men i det tyske område var der ikke folketællinger før i 1921

Kommentar
Fra : vith

Dato : 22-09-12 11:51

Hvad hedder de børn, du leder efter og hvornår er de født?

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 22-09-12 14:12

På min hjemmeside kan I se hvad jeg har om dem. klik på børnene i højre side.
http://steenroed.dk/2642.htm
De er alle født Hjordkær

Kommentar
Fra : vith

Dato : 23-09-12 22:52

Det var en svær opgave. Man skal vist være heldig og støde på dem ved en tilfældighed, for det er jo ikke til at vide, hvor de er flyttet hen.

Jeg har ledt de steder, jeg mente kunne være relevante, men har ikke fundet nogle af børnene, dog fandt jeg et ekstra - ganske vist dødfødt - barn af Peter Meier Poulsen og Lassine i KB 1886-1927 Hjordkær opslag 212 (12 sept 1897).

Annuller spørgsmålet
Fra : thoustrup

Dato : 20-11-12 15:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål