/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Er plast lovlig som undertag i mellembyg
Fra : EiHaBr
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 19-09-12 10:59

Er plast lovlig som undertag i mellembygning. En bygning der ligger fra stuehuset og til Garagen, den indeholder gang og toilet, samt ikke brugt værelse der fungere som mellemgang til garagen.
Hvad skal man som minimum bruge som undertag ved skift fra Bølgeeternit til ståltag.

Venlig hilsen.
EiHa

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 19-09-12 22:11

Plast er et elendigt undertag, det mørner i tagfoden og bliver skørt, men der skal slet ikke undertag til ståltage, de er jo fygetætte. Men det er muligt, der skal vindpap på isoleringen.

Producenten burde ligge inde med vejledende tegninger.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-12 11:10

Citat
men der skal slet ikke undertag til ståltage, de er jo fygetætte

De kan godt danne kondensvand, derfor er der mange der ligger et underlag ind.
Umiddelbart vil jeg tro der ikke må bruges på grund af brandfare, men man bruger
jo også plast til membran i vægge, så hvorfor ikke i loftet.
Ellers kan du ligge det nye tag oven på det gamle.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 16-10-12 12:32

Tak for svaret mig-selv.