/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Auto-udfylde mail
Fra : Guild
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 17-09-12 15:37

Jeg har glemt hvordan man programerer en mail i "emne" og tekstfelt.
anders@and.dk?subject=Denne tekst i emnefelt.
Hvad er fortsættelsen for også at få udfyldt i tekstfeltet?
/PG

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-09-12 16:39

<a href="mailto:anders@and.dk&subject=Denne tekst i emnefelt&body=Her skriver du din roman">Send email</a>

eller hvis du vil have den til at spørge efter email adressen:
<a href="mailto:?&subject=Denne tekst i emnefelt&body=Her skriver du din roman">Send email</a>

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 17-09-12 22:43

Hej EXTERMINATOR
Guf, guf .. har du også koden til cc, som ALTID er den samme.
Hvis ja, er der extra påæng
/PG

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-12 23:15

Glem de ekstra point, dem er jeg ligeglad med.

Jeg er lige nødt til at rette en fejl jeg har lavet:
<a href="mailto:anders@and.dk&subject=Denne tekst i emnefelt&body=Her skriver du din roman">Send email</a>
skulle have været
<a href="mailto:anders@and.dk?subject=Denne tekst i emnefelt&body=Her skriver du din roman">Send email</a>

Desuden burde jeg have brugt %20 istedet for et blankt mellemrum.
så ville det se sådan her ud:
<a href="mailto:anders@and.dk?subject=Denne%20tekst%20i%20emnefelt&body=Her%20skriver%20du%20din%20roman">Send email</a>

Lad os tilføje et par linjeskift og sætte en underskrift på:

<a href="mailto:anders@and.dk?subject=Denne%20tekst%20i%20emnefelt&body=Her%20skriver%20du%20din%20roman%0a%0aMVH%0aEXTERMINATOR">Send email</a>
%20 er mellemrum og %0a er linjeskift

Vi tilføjer en cc modtager

<a href="mailto:anders@and.dk?cc=andersine@and.dk&subject=Denne%20tekst%20i%20emnefelt&body=Her%20skriver%20du%20din%20roman%0a%0aMVH%0aEXTERMINATOR">Send email</a>

Skal du også have en bcc

<a href="mailto:anders@and.dk?cc=andersine@and.dk&bcc=joeakim.von@and.dk&subject=Denne%20tekst%20i%20emnefelt&body=Her%20skriver%20du%20din%20roman%0a%0aMVH%0aEXTERMINATOR">Send email</a>

Godkendelse af svar
Fra : Guild

Dato : 19-11-12 13:31

Tak for svaret EXTERMINATOR. Sorry for den sene accept .. men den var gået i glemmebogen