/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Min HD
Fra : RAD
Vist : 166 gange
20 point
Dato : 02-06-03 21:51

min hd har fået et slag og den larmer og jeg kan ikke komme ind på den.
Er der noget man kan gøre eller er det slut med min hd?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-06-03 21:57

Hej RAD

Det var dog en sørgelig historie
Hvis harddisken kørte da den fik slaget er jeg bange for at der er sket uoprettelig skade. Du kan dog om alle omstændigheder prøve at skrive fdisk/MBR fra en boot diskette. Det kan være du kan få lov til at formatere den om. Den skulle så gerne selv markere det beskadigede område.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-06-03 22:15

Som HD er den nok ikke meget værd. Men hvis du vil prøve at "hive" data ud af den kan du lægge den i som slave, sammen med den nye master HD du nok er nødt til at købe.(efter du har indstalleret styresystemet) Men jeg tror ikke rigtigt på at det lykkedes.
Emesen.
PS. Husk lige afstand mellem fdisk og /mbr

Kommentar
Fra : RAD

Dato : 02-06-03 23:39

jeg har prøvet at sætte den son slave men det er ligesom om at den køre i det samme hak hele tiden og selv om der er som slave vil den ikke tage imod noget som helst pc vil slet ikke starte op så er der ikke noget at gøre?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-06-03 23:49

Hej igen

For at den skal fungere som slave, skal en anden disk være master. Altså skal der være to fysiske diske i computeren. Dette sagt med risiko for at dumme mig, hvis du allerede ved det. Vi er her dog for at hjælpe og da jeg ikke syntes det fremgår tydeligt skriver jeg det lige for en sikkerheds skyld

mvh srhansen

Kommentar
Fra : technet

Dato : 02-06-03 23:55

den HD kunne jeg godt tænke mig at tage udfordringen op med ..
jeg tryller lidt med et par værktøjer og det er altid sjovt når det lykkedes
men det kommer selvfølgelig hvor hårdt et slag den har fået ( f.eks kastet den ind i væggen) ja grin bare men det har jeg oplevet en der gjorde,,,,
----------------------------

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-06-03 23:59

lol

Citat
f.eks kastet den ind i væggen

Han har da været mildest talt utilfreds........

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-06-03 00:13

ja og selvfølgelig kunne jeg jo ikke lade være med at grine da han sagde det og det var enda i sidste weekend ; det tog mig 8 timer at komme i kontakt med disken og så kunne jeg hente hans CAD tegninger ( ca 800 mb)

og som jeg nu siger at EDB står for endeløse dødsyge besværligheder

Kommentar
Fra : RAD

Dato : 03-06-03 00:46

hvis der er nogen der vil prøve at få de ting ud af den er de velkommen.
den hd jeg har i nu køre som master når jeg slutter den anden til som slave vil pc ikke starte op
den skriver at der er en hd fejl

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-06-03 00:55

RAD > jeg tager udfordingen op og nu er det bare det med at få den imellem mine hænder
hvordan ordner vi det ????

og de ting der er på den er det noget der er vigtigt for dig ??

Kommentar
Fra : RAD

Dato : 03-06-03 01:10

(technet) det er ikke livs nødvendigt men det er nogen filer jeg har hentet og dem har jeg ventet langtid på at få.
men hvis du stadig villig til at prøve så du velkommen til at prøve.
ja jeg er fra kolding det er så lige hvor du er fra?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 03-06-03 01:18

RAD >> send lige en mail til
c.bolin@mail.dk

Kommentar
Fra : RAD

Dato : 06-06-03 18:40

jeg har købt en ny hd kan ikke få den til at virke.
kan kun se den i enhedshåndtering og ikke andre steder.
Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-06-03 18:59

Den nye HD skal lige formateres.
Emesen.