/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Tøse tur
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 17-09-12 09:07

Hej

Jeg skal på tøse tur med 2 piger på 16 - 15 og 9 år.

Der er jo stor forskel på hvad de 2 grupper af aldre ser af film og synes er sjovt - planen var en tur på Bakken, men den er jo allerede lukket - nogen som har en god idé?

Det skal foregår i og omkring København

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 17-09-12 09:22

Nu skriver du ikke hvornår i skal afsted, men Tivoli har åbent lidt endnu

Sæsoner 2012
Sommer:    12. april - 23. september
Halloween i Tivoli:    12. oktober - 28. oktober
Jul i Tivoli:    16. november - 30. december
Tivoli har ikke åbent den 24. og 25. december

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-09-12 09:31

hmm logget bare lige ind for at skrive at 2 af tøserne har wild kort til Tivoli - så det gider de ikke mere af i år - hvis det skal være en særlig hyggetur

Vi vil gerne afsted inden for den nærmeste måned, vi skal bare finde det helt rigtige

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-09-12 11:46

Har du overvejet at spørge pigerne om forslag?

Kommentar
Fra : N-røj

Dato : 17-09-12 12:29

Havnerundfart på kanalerne - Billigst med Nettobåden (40 kr. pr snude) ...

Spis billigt på RizRaz eller Wagamamma - Slå det på med Google.

Amalienborg. Rosenborg. Nationalmuseet. Arbejdermuseet

Hard Rock Café

Christriania - Ret hyggelige shopper og natur. (Drop evt. Puscher Street) - Øh, sådan staves det vist ikke ...

Rundetårn. Nyhavn. Biograftur.

Spørg, hvis du vil vide mere om specifikke ting i storstaden ...

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-09-12 14:41

Ja, jeg spurgte og de ville på Bakken ok sagde jeg og så sad jeg i går og ville tjekke deres hjemmeside for at på forhånd at have valgt et spise sted, da de 2 store aldrig vil spise det samme og den mindste bare gerne vil hvad de store vil - så JEG ville vælge spisested for fredes skyld og fandt ud af de var lukket for i år ,-)

Museeum er ikke særligt spændene eller sejt når man er 15 eller 16 år gamle - har været på dem alle med den yngste.

De vil alle 3 gerne i bif, men målgruppen af film er meget forskellig for de 2 store og så den lille, der er godt nok forskel på at være teen og tweens så der røg den plan.

Vi spiser brunch på fisketorvet og mødes der - så manden er klaret, men mindre vi tager et andet sted hen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-12 15:03

Den er ikke helt nem

Måske en tur i experimentariet??

http://www.experimentarium.dk/

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-09-12 15:47

Den har jeg tænkt på, mig og den lille har endda årskort der til, men de store bor I lige om hjørnet med dem og regner med at de har været der en del gange - så hvis de ikke har det, må det blive det og i rundellen er der jo en lille lækker cafe :-9

Men som sagt har den lille årskort dertil og forveter nok lidt mere, sq ikke nemt at gøre alle tilfreds.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-09-12 16:33

Tag toget til Frilandsmuseet, så kan de se hvordan folk tidligere boede.

http://natmus.dk/besoeg-museerne/frilandsmuseet/aabningstider/

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-09-12 17:06

Det skal ikke være museeum for når man er fyldt 16 år, så har man været på frilandsmuseet, Rundetårn mv et hav af gange, minium 1 gang med skolen og minium en gang med fritidshjemmet og flere af dem har man også besøgt med børnehaven og så er der ens forældre der også kan få den skøre idé engang imellem og så er det ikke særligt fedt når man er teen .

Havde vi besøgt en anden storby end den vi lige bor I, så havde de været tvangsindlagte til at være kuturelle, men denne lørdag slipper de - det skal bare være en rigtig "top nedren" tur

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-09-12 17:30

Jeg ville foreslå ZOO - det er både for store og små.

Selv de store- elsker dyrebørn.

Desuden, kan man sagtens klare som 16 årig, at noget foregår på den mindstes præmisser- bare det er hyggeligt- godt med is og sluce ice-
køb foder til dyrene osv

og alt kan foregå i det tempo man selv vælger.

Mine 2 døtre, bliver aldrig træt af ZOO og de er 25 og 22 år

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 17-09-12 17:32

Alternativt en powershoppetur- i Fields - det er altid populært- men dyrt :)

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 18-09-12 06:41

Hej.

Jeg har hørt at Carlsberg i Valby er åbnet med en rebbane eller noget i den stil. Jeg har ikke selv været der og aner ik om det er relevant for de store;)

http://www.carlsbergbyen.dk/nyheder/206/nyt-liv-under-halvtaget/

Ser umiddelbart ret sjovt ud;)

Mvh

Kommentar
Fra : N-røj

Dato : 18-09-12 11:33

"Believe if or Not" på rådhuspladsen.

"Guinness World of record" på Strøget

Er der ikke snart gode forslag nok Fra en masse hjælpsomme folk ...

Ellers tag til Las Vegas. Til Hollywood. eller andre fjerne destinationer ...

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-09-12 11:38

Uha har længe gerne ville til Hollywood, men tager ikke så lang væk uden babyen og den flyve tur orker jeg ikke lige nu.

og jo her har været mange forslag og var det ikke fordi det kun er 6 måneder siden vi var inde og se på sjove og firnurlige ting, så var denogså et rigtigt godt bud men en tur så hurtig igen er ikke sjov.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-09-12 12:43

Tag toget til Malmø. Det kører i tunnel og hænger under broen. Bare køreturen er en oplevelse. Og så kig på forretninger. Gå på cafe.

Kommentar
Fra : N-røj

Dato : 18-09-12 13:50

Bliv hjemme - Leg en fed film. Bestil Pizza o cola i spandevis ...

To seriøse bud :

Morskabsmuseet og Storm P.Museet på Frederiksberg - Gå en dejlig tur i Frederiksberg have

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-09-12 13:56

Den med en tur til Malmø var da en god ide.

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-09-12 14:02

Tak for svaret Nordsted1.

Når nu Bakken er lukket er Tivoli nærliggen, hvis det ikke var for alle de wild kort, derfor få du point.

Af frygt for at ende på et museeum eller ZOO (er i øvrigt vilde med zoo og er der ofte igen de der pokkers årskort) kom de selv på banen og forslog først brunch, så planetariumet, en tur ned af Strøget - og så sen frokost/aftensmad hjemme eller en buffe et sted

Utrolig så efiktive teens kan være når man "truer" dem

Tak for alle de gode imput