/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad foran hvis man skal ringe
Fra : troldenesdhb
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 16-09-12 18:20

Hvis 2 personer som begge er i England med danske mobil abb. skal ringe til hinanden, hvad skal de så have foran telefon nummeret?

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 110 point
Dato : 16-09-12 18:22

+45

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-09-12 18:22

Ja, så enkelt er det

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 16-09-12 18:23

Så er det jo danske abbonementer, og så skal de begge ringe +45 foran numrene (og dermed betaler de for henholdsvis en samtale UD af England, og en samtale IND i England...)

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 16-09-12 18:25

Personligt ville jeg vælge +45 for det står der på de fleste nummer alligevel ellers kan du bruge 0045 hvis du er usikker på det der plus noget - derforviret i hverfald min gamle farmor - ikke at du nødvendigs kan være farmor - kender dig ikke

God tur og shop lidt for mig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-12 18:47

Når vi er i Sverige og skal ringe til en i sverige, så ringer vi ikke med landenummer. Så hvorfor skal man bruge landenummer når man er i England?

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 16-09-12 19:05

Tak for svaret jqb.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 16-09-12 19:05

Fordi du runger til en dansk telefon - jeg antager at når du er i Sverige så ringer du til en Svensk telefon, men du er jo på svensk net.

alternativt gætter jeg på du har indkodet nummer med +45 foran - de fleste mobil nummer indsætter det selv hvis der er vis nummer.

Hmm og mens jeg skriver er der en klokke som ringer - sidst vi var på skitur var der en som hårdnakket påstod at han ikke brugte +45 eller 0045 som vi andre gjorder - gad vide om man kan begge dele

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 16-09-12 19:07

@granner1

Hvis du er i udlandet og skal ringe til et dansk nummer, skal du ringe +45/0045, også i Sverige.

Måske du har indkodet 0045 på dine kontakter og glemt det. Hvis du ikke ringer 0045, risikerer du at ringe op til et svensk nummer. Jeg har selv været ude for at blive ringet op af en svensker der har sejlet i Østersøen, og har villet ringe til Sverige uden at opdage at han var dækket af det danske mobilnet.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 16-09-12 19:07

Citat fra Telmore "Fra det øjeblik din telefon er skiftet til et udenlandsk netværk, skal du altid huske at taste 0045 eller +45 foran det danske telefonnummer. Vi anbefaler, at du altid gemmer alle numre i din telefonbog på din mobiltelefon med +45 foran.