/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Intet vand i cisternen.
Fra : Kommandoergaard
Vist : 419 gange
20 point
Dato : 16-09-12 17:47

Hej Kandu-folk!
Jeg arbejder på et hotel og vi har et problem med et af værelserne.

Toilettet gider ikke, at skylle ud og det løber Jeg fik til opgave at kigge på det.
Det er et IFØ toilet vi snakker om. Jeg har åbnet cisternen og taget et kig.

Flyderen sidder fint, den er nede og man kan høre, at vandet løber. Jeg har prøvet at hælde vand i både kumme og cisterne, men når jeg hælder vand i cisternen løber det bare ud igen. Det virker generelt som om at alt vandet bare løber videre.

Jeg har bare lukket for vandtilførslen for nu - så løber det ikke så længe.

Er der nogen, der kan hjælpe? :)

Venlig hilsen
Morten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-09-12 18:23

Ring til en VVS mand

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-09-12 19:22

Der sidder i midten af cisternen en "kæp" med en klokke med gummikant forneden. Den vil normalt spærre for uautoriseret udstrømning ved at lukke tæt mod en flad plastring i bunden af cisternen. Der kan ligge en klump kalk eller et stykke rust imellem, og så løber cisternen hele tiden. Gummibælgen kan også være revnet, og så tager man den af og går en tur til en VVS-pusher eller et byggemarked a la Knud Larsen, Bauhaus, Silvan eller en god gammeldags isenkræmmer med andet end porcelæn og polerede kasseroller. Der finder man én af samme slags og størrelse, køber den, krænger den gamle af og den nye på, sætter omhyggeligt styrepinden ned i cisternens styrehul og forventer succes.
vh
pbp

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 16-09-12 20:44

Flyderen sidder fint, den er nede. Når flyderen er nede er det kun udtryk for at cisternen er tom. Den åbner den for tilløbet, når den er ned. Det er bundventilen, den er gal med. Hvis pludeselig al vandet løber hurtigt ud er det ikke kalk på læbepakningen, men bundventilen, der hænger. Der er et rør midt i cisternen med endnu et rør i. Dette udløses af skylleknappen, med en lille arm, eller noget. Det er forskelligt fra model til model. Lirk med det, så midten af røret, hvor bundventilen er monteret falder ned på plads. Åben så for vandet igen og hæld eddikke eller kalkfjerner i, hvis du absolut skal have det til at virke inden du kan skifte det ud.

http://www.billigvvs.dk/artikler/Saadan-vedligeholdes-et-ifoe-cera-cisterne-armatur-118.html