/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En fars van(d)vid...
Fra : Camillasmoster
Vist : 763 gange
50 point
Dato : 16-09-12 10:38

Sidder og nyder det skønne vejr i strandkanten. To mænd og to mindre børn kommer sejlende i en gummibåd med påhængsmotor.

De to mænd går med det ene barn op på badebroen og ind på land, men den mindre dreng sidder alene tilbage i båden.

De har allerede begået to (2) fejl!

Hvilke?

Hvis man ikke kan tænke så langt selv, må man jo lære det den hårde vej...

Jeg dukker op igen i løbet af dagen og er spændt på, om I evt. laver de samme fejl, som disse mænd... Jeg regner seføli med, at I har gættet fejlene.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 16-09-12 12:49

Jeg kommer aldrig til at lave de fejl du har beskervet

Jeg hader at sejle i små både - er "søsyg" flere dage efter. Så ansvaret for mindre børn i gummibåde, får jeg aldrig.

Jeg har ikke nogen mindre børn i min nære familie, så andre ville ikke få ansvaret for "mine børn", heller ikke hvis jeg havde børn - det turde jeg ikke.

Den ene fejl er, at lade et barn blive alene tilbage i båden, den anden....... har de ikke redningsveste på?

Det er vist godt at jeg ikke har ansvaret for nogen når det gælder sejllas.

Jeg gav et lille bidrag i din smalltalk, ellers får jeg ikke nogen meldinger, når andre skriver en kommentar

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-12 13:22

Jamen det er dumme mænd, de har ikke givet børnene redningsveste på og de må ikke lade et barn sidde alene i båden.

Og det er inderligt ligegyldigt om mændene har redningsveste på, de tager ikke ansvar.

Men det kan også være at der ikke er bådebro på stranden.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 16-09-12 13:40

må ikke sejle med motor hvor der er badende indenfor afmærkningen, ikke efterlade et barn alene

Kommentar
Fra : noha

Dato : 16-09-12 14:49

De skulle være blevet i båden og sendt drengen alene op og købe øl og pølser. Samtidigt skulle de have sendt den anden knægt ind på stranden og samle brænde til bålet.

De kunne så have nydt en fed grillaften, lige efter de havde drukket de sidste af kassen på båden.

Men sådan er livet jo, sommetider laver man den slags små fejl, når det går godt.
Det hele har nok bare taget lidt længere tid, på grund af at de ikke lige var helt på dupperne, men mon ikke de har haft en hyggelig aften, med æde og drikke

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-12 15:31

Citat
Jamen det er dumme mænd, de har ikke givet børnene redningsveste på

Hvor står det henne?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-12 17:18

Frostys har svaret.
1. Fejl >Sejle i badeområde
2. Fejl > Efterlade et barn i båden.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-12 17:20

Jepper - ingen havde redningsveste på, og to voksne lod et mindre barn blive tilbage i gummibåden med påhængsmotor.

Drengen kravlede selvfølgelig op på kanten af båden, for at komme op på broen. Han fik lige fat i broens kant, og råbte så på sin far. Våde fødder blev det heldigvis kun til.

Hvornår lærer voksne mennesker at have respekt for havet???

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 16-09-12 17:33

Det lære de sikkert aldrig.

Der vil altid være klaphatte blandt os

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-09-12 17:34

Der var ikke ret mange badegæster igår... Og de lagde til ved en badebro.

De to svar, jeg ville have, var redningsveste og barn efterladt i båden.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-12 17:49

Citat
De to svar, jeg ville have, var redningsveste og barn efterladt i båden.

Gæt et svar kunne man jo så fint kalde det...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-12 18:45

Mændene er da dumme når de ikke tager deres ansvar alvorligt. Eller måske var de ligeglade med den lille dreng i båden..

At tage børn med i en båd uden redningsvest er så dumt, lige så dumt som at køre med et barn i bilen og barnet ikke er spændt fast.

For mig at se så var der ingen kloge mænd i den båd. Altså dumme mænd.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 16-09-12 18:53

hvem siger at de ikke havde redningsvest på ??

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 16-09-12 19:31

camillasmoster - der har startet tråden - siger
Citat
ingen havde redningsveste på,
så læs lige teksten kenwood

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-12 20:06

Citat
De to svar, jeg ville have, var redningsveste og barn efterladt i båden.
hvem siger at det er de to rigtige svar spørgsmålet hedder godt nok: En fars van(d)vid. Det fremgår ikke nogen steder at nogen at de voksne er far og slet ikke til nogen af de to børn!
Næh jeg tror at svaret er at det er to banditter som har kidnappet ungerne og er gået i land med det ene barn for at hente løsepengene, fejlen er at de lod et barn blive alene tilbage, og selvfølgelig forsøgte barnet at stikke af
Citat
Han fik lige fat i broens kant, og råbte så på sin far
ja han var i panik og råbte på den som plejer a hjælpe, her kunne far ikke høre ham og banditterne skyndte sig at komme hen for at stoppe flugtforsøget.
Fejl nummer 1. De var uforsigtige og lod et barn tilbage i båden.
Fejl nummer 2. De forsøgte at hente løsepenge ved højlys dag og blev afsløret af Camillasmoster.
Hit med de 50 fuldfede point, ingen har jo kommet med den rigtige løsning før jeg kom ind og skrev hvordan tingene hænger sammen

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-12 20:06

Citat
Sidder og nyder det skønne vejr i strandkanten. To mænd og to mindre børn kommer sejlende i en gummibåd med påhængsmotor.

De to mænd går med det ene barn op på badebroen og ind på land, men den mindre dreng sidder alene tilbage i båden.

De har allerede begået to (2) fejl!

Hvilke?

Hvis man ikke kan tænke så langt selv, må man jo lære det den hårde vej... [Ked af det]

Jeg dukker op igen i løbet af dagen og er spændt på, om I evt. laver de samme fejl, som disse mænd... Jeg regner seføli med, at I har gættet fejlene.

Hvor står der noget om redningsvest her malmin?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-09-12 20:12

Citat
De to svar, jeg ville have, var redningsveste og barn efterladt i båden.
hvem siger at det er de to rigtige svar [Meget forvirret] spørgsmålet hedder godt nok: En fars van(d)vid. Det fremgår ikke nogen steder at nogen at de voksne er far og slet ikke til nogen af de to børn!
Næh jeg tror at svaret er at det er to banditter som har kidnappet ungerne og er gået i land med det ene barn for at hente løsepengene, fejlen er at de lod et barn blive alene tilbage, og selvfølgelig forsøgte barnet at stikke af
Citat
Han fik lige fat i broens kant, og råbte så på sin far
ja han var i panik og råbte på den som plejer a hjælpe, her kunne far ikke høre ham og banditterne skyndte sig at komme hen for at stoppe flugtforsøget.
Fejl nummer 1. De var uforsigtige og lod et barn tilbage i båden.
Fejl nummer 2. De forsøgte at hente løsepenge ved højlys dag og blev afsløret af Camillasmoster.
Hit med de 50 fuldfede point, ingen har jo kommet med den rigtige løsning før jeg kom ind og skrev hvordan tingene hænger sammen [Selvsikker Nørd!]

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 16-09-12 20:41

Citat
ingen havde redningsveste på,

det står jo ikke der hvor hun stiller spørgsmålet,,,,plat :-/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-12 20:55

Fuldstændig korrekt kenwood, det fremgår ikke af spørgsmålet om nogen har redningsveste på eller ej, det er noget som spørgeren lader os gætte os frem til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-12 21:04

Første gang ordet redningsveste bliver anvendt er i indlægget fra malmin, malmin er måske den samme som Camillasmoster, hvordan ellers kan svaret: Manglende redningsveste være det rigtige, det er et spørgsmål med så manglende detaljer at det ene svar kan være lige så god som det andet eller det tredie, men det rigtige svar er altså mit første indlæg

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-09-12 21:52

Citat
De har allerede begået to (2) fejl!

Hvilke?

Hvis man ikke kan tænke så langt selv, må man jo lære det den hårde vej... [Ked af det]

Jeg dukker op igen i løbet af dagen og er spændt på, om I evt. laver de samme fejl, som disse mænd... Jeg regner seføli med, at I har gættet fejlene.

Det må vist omformuleres til:

Camillasmosters van(d)vid...

Her er der begået 1 stor fejl - spørgsmålet skulle aldrig have været stillet!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-12 22:15

Er det foresten FORBUDT at ?
Citat
kommer sejlende i en gummibåd med påhængsmotor.

Altså MIG bekendt må du RO/Sejle (noget med VIND og håndkraft AT GØRE) i en JOLLE/ gummi fidus, og du må for den sags skyld OGSÅ lægge til en bro, med motor på, hvis den er egnet til det
eller den BARE er der, så hvor i alverden har du DIT spørgsmål fra.

Samt hvad laver andre mennesker ved en ? privat badebro, de bader PRIVAT.
At du ikke skriver de har eller ikke? veste på, er uden betydning, hvis det er en badestrand.
Jeg har før set mislykkede rednings forsøg med unger, der skulle have en såkaldt livsnor på,
den trak mennesker (unger) ned, samt når der endelig var BID, så var børnene druknet
før Falck eller en manglende Livredder var at se.
Det koster bare det Danske samfund masser af timer for at finde mennesker der aldrig dukker op igen.
Måske du skulle spørge på en 3´die måde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-12 22:21

Moster - jeg går ud fra at det er noget du har oplevet.
Og at det var det du undrede dig over.

Det er jo ikke noget eksamensspørgsmål...................så slap lige af børnlille.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-12 22:22

Citat
de bader PRIVAT

Tror der skulle sikkert stå: på Privat Ejendom, og hvor har de den tilladelse fra.
Ham der gik med 3 og lod en unge sidde i båden/ svømmepoolen.
hvis det er en Offentlig bro de har lagt til, så har der været eftersyn med de sidst der anløb molen/ bådebroen.
Men du mangler altså at opgive mere end bare
Citat
Sidder og nyder det skønne vejr i strandkanten. To mænd og to mindre børn kommer sejlende i en gummibåd med påhængsmotor.

De to mænd går med det ene barn op på badebroen og ind på land, men den mindre dreng sidder alene tilbage i båden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-12 23:24

Citat
..så slap lige af børnlille.
tværtom et så kryptisk spørgsmål uden væsentlige fats er jo oplagt til at lade fantasien få frit løb
Vi skal gætte hvad spørger har observeret uden at få andre oplysninger end at der var 2 voksne og 2 børn i en gummibåd med påhængsmotor og 1 barn blev efterladt i gummibåden da de andre gik i land.
Vi skal så gætte om det var en væsentlig fejl at barnet blev efterladt i båden der står ikke noget om barnets alder, et større barn på 14-16 år kan sagtens efterlades uden at nogen bliver ophidset af det.
Vi skal også selv gætte om personerne bar redningsveste ikke nemt når man ikke har set begivenheden selv.
Det er set i andre spørgsmål at der gives meget få grundlæggende oplysninger, altså frem med alle relevante observationer og oplysninger når der stilles spørgsmål, ellers bliver svarene rene gætterier

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-12 23:33

Nå der fik jeg så skrevet en fejl der står 2 mindre børn i spørgsmålet, men hvad er mindre børn? Er det børn under 10 år

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-12 23:35

Citat
Hvis man ikke kan tænke så langt selv, må man jo lære det den hårde vej...
helt enig, du skal lære at komme med alle relevante oplysninger når du stiller spørgsmål

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-12 23:39

Enhver ved da når en tråd er sat under smalltalk, så kan alt skrives og alt gættes. Og den behøver ikke at være seriøs.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 16-09-12 23:51

Utroligt hvordan et spørgsmål kan udvikle sig
Citat
De har allerede begået to (2) fejl!

Hvilke?

Citat
De to svar, jeg ville have, var redningsveste og barn efterladt i båden.

camillasmoster udelukker ikke at der kan være flere fejl, men ville bare have svaret på: to af de fejl der blev begået. Den ene fejl fortæller hun om, den anden fejl.............nå ja, ville sikkert bare se om der var nogen der kunne regne ud hvor meget
Citat
To mænd
tænker sig om, når de har børn med i en båd. Hvis det havde været to kvinder der var i båden sammen med børnene, så havde historien været en anden

Forstår godt hvis du synes det var en ubehagelig oplevelse, og derfor stiller dette spørgsmål
Citat
Hvornår lærer voksne mennesker at have respekt for havet???

Var de forresten tyskere?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-12 23:52

Citat
så kan alt skrives og alt gættes
og det er så lige nøjagtig hvad vi gør

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-09-12 23:56

Citat
Hvis det havde været to kvinder der var i båden sammen med børnene, så havde historien været en anden
ja så skulle rednings helikopteren være tilkaldt + politi og brandvæsen med redningsbåde og andet udstyr, fordi 2 uforsigtige kvinder er alene ude at sejle med 2 børn

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-09-12 00:47

Citat
camillasmoster udelukker ikke at der kan være flere fejl, men ville bare have svaret på: to af de fejl der blev begået. Den ene fejl fortæller hun om, den anden fejl.............nå ja, ville sikkert bare se om der var nogen der kunne regne ud hvor meget

Hvordan ved du så meget om hvad camillasmoster mener tror og tænker?
Hun har jo endnu ikke selv været inde siden hun stillede spørgsmålet...

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 17-09-12 05:52

camillasmoster har været inde efter spørgsmålet blev stillet kl 10:38, marken84 - du citerer endda selv fra det svar camillasmoster skriver kl 17:34.

Jeg ved ikke
Citat
hvad camillasmoster mener tror og tænker
jeg læser bare hvad hun skriver og knytter mine egne kommentar til

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-09-12 23:54

Er der virkelig ingen af jer, der har gættet, at det var en test af jer, for at se, om I kan opføre jer ansvarligt på havet. Æiii.

Og straks laver I oprørte vande

Mine forældre oplevede det, og fortalte det til mig.

Jeg var mildest talt forarget over, at manden (drengens far) ikke kunne tænke så langt. Der er ufatteligt mange, ikke tager "havet alvorligt".

Jeg MÅTTE melde ud, så I ihvertfald kan tænke over det, og evt. lære af det - og jeg fik luft.

Dronningen havde den tvivlsomme ære, at have mig rendende i hendes klæder i over 34 år.

Marinehjemmeværnet, så jeg været med til at lede efter og hjælpe nødstedte på havet.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-09-12 00:02

Citat
Og straks laver I oprørte vande

Æiii Så er det vist heller ikke værre

Den bemærkning læste jeg først som "straks laver I i oprørte vande" hvor jeg så tænkte: "hvem mon skider i havet"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-12 12:15

Citat
Er der virkelig ingen af jer, der har gættet, at det var en test af jer, for at se, om I kan opføre jer ansvarligt på havet. Æiii.
jeg kan godt opføre mig ansvarlig på havet, jeg bliver nemlig på land
Citat
Mine forældre oplevede det, og fortalte det til mig.
altså det er ikke selvoplevet men andenhånds oplysninger, og du har garanteret fået mange flere detaljer fra dine forældre end du har skrevet i dit spørgsmål, ellers har der jo ikke været noget at blive oprørt over, blandt andet de manglende redningsveste har du vidst men ikke syntes at det var nødvendig at skrive i spørgsmålet, næsten alle bruger redningsvest og derfor er det ikke det første man kan komme på som en fejl, men nu bor jeg jo også ved vestkysten hvor alle (ikke tyskere) har respekt for havet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-09-12 23:21

I skulle jo gætte på redningsveste, og et mindre, efterladt barn i båden. Jeg var også liiige ved at skrive, at de ikke var tyskere....

Kommentar
Fra : netop

Dato : 29-09-12 08:59

Nu står der jo ligesom ikke noget om gætterier...
Citat
De har allerede begået to (2) fejl!

Hvilke?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-12 21:21

De to fejl: Redningsveste, og at lade et barn sidde alene tilbage i båden.

Ja, o.v.n. derovre på Vestkysten har de lært det - men her på østkysten er de sq noget bag'etter.