/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Dårlig dækning
Fra : m13ark
Vist : 649 gange
500 point
Dato : 16-09-12 09:23

Jeg har skiftet udbyder....fra Telenor til 3. 3 viser bedre dækning i mit område (nord for Kbh) , men jeg skal helst stå et bestemt sted i huset, for at holde forbindelsen. Når jeg ser på 3's hjemmeside, viser det, at der er max dækning i området, men det holder ikke. Jeg her en Iphone 4.. Hvad er der at gøre?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-09-12 09:36

Citat
Hvad er der at gøre?

Ikke en skid! Klag til 3, og det hjælper sikkert ikke

Kommentar
Fra : susss

Dato : 16-09-12 09:47

Det kan du ikke gøre noget ved andet end at gå udefor hvor der er dækning eller finde et anden udbyder

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 16-09-12 11:24

Jeg benytter mig af Oisters tilbud med 11GB data og 11 timers tale. Oister er en del af af 3 og jeg har slået roaming til så når forbindelsen er dårlig hopper jeg automatisk over på TDC´s net. Dette koster ikke noget så længe jeg opholder mig i Danmark. Undersøg om dette også gælder for dig med abonnement hos 3.
MVH chaufrat

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-12 13:25

Jeg har oså 3 og den dækker ikke i vores hus som har en jernbetonmur. Vi går uden for når vi vil ringe.

Og i næste uge skifter jeg udbyder, simpelt hen fordi jeg ikke gider gå udenfor og ringe om vinteren.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 16-09-12 13:58

chaufrat...... det skal da prøves. Årsagen til at jeg skiftede, var netop telenors dårlige dækning i mit område. De indrømmede,at de ikke havde særlig god dækning her, men 3 påstod, at her var bedste dækning, hvilket deres oversigtskort også ser ud til.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-09-12 17:38

Jeg har også slået rouming til men det hjælper ikke på 3's dækning i huset.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 16-09-12 23:44

Efter jeg slog roaming til har jeg ikke haft problemer uanset hvor jeg har været i Danmark i modsætning til tidligere hvor forbindelsen forsvandt bla.a. nord for kbhvn og i Svendborg. Jeg ringede til Oister´s kundeservice og fik det råd at slå roaming til + at det så længe jeg holdt mig til Danmark ikke ville koste mig noget. Håber det også vil hjælpe dig.
MVH chaufrat

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 16-09-12 23:54

Er der nogle her på tråden der husker ktas,jtas og ftas...osv.
Dengang var der forsynings sikkerhed.
Hvor man end boede i lille danmark var man sikret forsyning af telefon.
Hvem var det der solgte ud af kronjuvelerne "kobbertråden til fastnetten" til en udbyder der ikke havde noget ansvar, og stadig agere uansvarligt.
Måske en fratrædelses ordning på 8 milioner, havde en anden efekt i ydre udby.
Knud havde såment nok klaret sig med mindre.
Der er ikke nogen udbyder der ikke aceptere døde områder.
Der er ikke nogen udbyder der har skam skabt i livet.
Der er ikke nogen udbyder der ikke tjener på hvad som helst.
Der er ikke nogen udbyder der .......
Der er ikke nogen udbyder der -----pik & patter.

Højris

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 17-09-12 08:30

Højris...........OG??????? Hvad har pik og patter med trådløse forbindelser at gøre????
Min fastnet forbindelse fungerer.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 14-10-12 08:41

Jeg har nu taget konsekvensen og endnu engang skiftet udbyder. Jeg skifter til Yousee/tdc.
Efter den 9 nov kender jeg resultatet. Så håber jeg, at det ikke er nødvendigt, at stå et bestemt sted, på et ben og pisse samtidigt, for at kunne føre en samtale uden huller.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-12 08:48

En ting kan I være helt sikker på.....

GLEM ALT om diverse dækningskort - de holder IKKE - de viser KUN den overordnede dækning (regnet ud på et skrivebord)....

Den bedste dækning opnår du ved at forhøre dig hos noboer og beboere i de områder hvor du mest bruger din telefon - det siger 10 gange mere end noget dækningskort....

I den sidste ende er det ret ligegyldigt hvilket selskab du vælger (prismæssigt) - slutregningen på netop dit forbrug vil vise sig at være få kroners forskel

Alle deres rabatter og billige priser bliver opvejet af alle mulige andre tillæg.....

Der er da ingen der forærer noget væk

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 14-10-12 08:56

Prøv at skifte til en anden mobiltelefon og se, om det gør en forskel.

Jeg har selv Telia som udbyder og havde førhen intet problem med dækning, men efter jeg skiftede til iPhone 4S, så sker det ofte, at dækningen har skiftende kvalitet.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 14-10-12 10:10

det er ikke for prisen jeg skifter selskab, men for at få bedre dækning. Du har da ret Refi. De mener alle, at de har den bedste dækning, uden at der er hold i tingene. Jeg har brug for dækning andre steder end her hjemme, så det er ikke nok at forhøre sig hos naboerne. Nu prøver jeg Tdc, og så må vi se, om de kan leve op til deres egne udsagn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-12 10:19

Citat
så det er ikke nok at forhøre sig hos naboerne

derfor skrev jeg også

Citat
og beboere i de områder hvor du mest bruger din telefon

UANSET HVEM du vælger, vil der altid være dårlige områder....

meeeen, TDC´s net har nu den mest alsidige dækning i Danmark....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-10-12 13:23

Jeg har skiftet til TDC, men det skifter først 24. oktober. Jeg har tidligere haft TDC og har aldrig haft peoblemer med dækning. Så købte vi en ny mobil fra 3 og var selvfølgelig bundet i 6 mdr. Men det er slut nu og heldigvis, det er for koldt at stå ude i haven og snakke når man ikke har overtøj på.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-10-12 20:12

Har du prøvet at bruge en anden telefon for at se om der er lige så dårlig dækning med den???

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-11-12 08:06

Min erfaring med mobiltelefoni er, at TDC generelt er den udbyder som har den bedste dækning ! Ikke fordi jeg er "gift" med selskabet, men de har teknikken og viden på området fra mange års erfaringer ! Rent teknisk kan det lade sig gøre at opnå næsten fuldstændig dækning på håndholdte mobiltelefoner, vel at mærke hvis vi er indstillede på at have forstærkerstationer/antenner placerede alverdens steder. Det koster en voldsom masse penge og det er danskere ikke indstillet på - vi vil sgu' have alting gratis !!! Desuden ville det skæmme landskabet med alle disse antenner, så det får vi ikke lov til af hverken politikere eller Danmarks Naturfredning. Igen drejer det sig om penge og det er vi ikke indstillede på at betale for og derfor har vi den dækning vi har "fortjent".
Jeg forstår heller ikke, at vi har så travlt med at smide fastnettelefonerne ud - de har fungeret i fantastisk mange år og gør det stadig - derfor kan man opfordre flere til at bevare/oprette fastnet igen - det fungerer altid, også for tyverialarmer, internet m.m.

ØV4