/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
ORAS badeværelsesarmatur
Fra : nmj001
Vist : 205 gange
20 point
Dato : 15-09-12 15:02

Hej,
Jeg har et problem med mit badeværelsesarmatur fra ORAS. Det er lavet med to afgange, dvs. en hane og et bruserhoved. Det fungere på den måde at når vandet løber i hanen er der lukket i bruserhovedet og vice versa. Problemet er, at når vandet løber i bruserhovedet, hvor det bør være lukket i hanen, er det desværre ikke sådan. Vandet løber med andre ord i både hane og bruserhoved når bruserhovedet er sat til, hvilket er til stor irritation. Som løsning på dette har min tanke været at modtrykket i slange og bruserhovedet har været for stort pga aflejringer, og jeg har derfor afkalket slange og hoved, dette gav dog ikke noget resultat. Så nu ved jeg ikke rigtig hvad der er galt. Nogen bud??

På forhånd tak.

PS Problemet opstod efter der blev skiftet et vandrør i bygningen på koldvandsiden.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 15-09-12 16:19

er der sket noget med vandtrykket?

Kommentar
Fra : nmj001

Dato : 15-09-12 16:32

Nej ikke umiddelbart, det var også min tanke når der er skiftet et rør, men der er kun skiftet et lille stykke, og det er efter mit aftag.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 15-09-12 18:22

Da vandet kom igen, har det ført en lille smule rust eller kalk med sig. Det har sat sig i pakningen og gør, at du ikke kan spærre af mellem de to afdelinger. Hvis du kan lukke af med ballofix eller lignende og på én eller anden måde skylle igennem bagfra, altså fra dels brusertilslutning, dels hanetilslutning, skulle det være muligt at tingen ryger samme vej ud som den kom ind.
Dette er selvfølgelig ren teori, som dit batteri i giver fald kan bevise eller modbevise.
For mig ville det være demontering og så ud i haven med haveslangen.
vh
pbp