/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvilken kronik er bedst?
Fra : PeterTheisen
Vist : 411 gange
10 point
Dato : 15-09-12 12:22

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 15-09-12 13:12

Mens den tidligere regering havde chancen, gik det kun en vej,
nedad, nedad, nedad, ALT gik nedad,

BLÅ blok, står for at hjælpe de rige og velhavende, og undertrykke de fattige,

RØD blok står for det stik modsatte,

sagt med andre ord, det der er godt for den ene, er skidt for den anden.

her er eksempel på hvad vi kan forvente,
når flere og flere, af uvidenhed, foretrækker en "billig" fagforening.

Citat
»Vi har danske firmaer, der havde op mod 400 danske chauffører for syv år siden. I dag har de samme antal lastbiler, men har kun en håndfuld danske chauffører. Resten er rumænere eller bulgarere,« siger han. Jan Villadsen fortæller, at reglerne typisk omgås ved, at udenlandske vognmænd kører flere end de tre ture i Danmark, de efter EU-reglerne har lov til: »Det er der en række firmaer, der har sat i system, også danske.«

Et andet eksempel er danske vognmandsfirmaer, som hyrer udenlandske chauffører, der arbejder til lavere løn, end overenskomsten foreskriver.

»Når danske chauffører går ledige, ansætter man jo ikke en rumæner til at køre sin lastbil rundt i Danmark, for at de kan få samme løn.«

Konsekvensen af det er flere ledige danske chauffører. I løbet af 2012 vil 2.780 chauffører, der er medlem af 3F, have været ledige i to år, og selve medlemstallet er også faldet drastisk, fortæller Jan Villadsen: »For år tilbage havde vi mange eksportchauffører som medlemmer, men i dag har vi under 1.000.«

http://www.information.dk/283254

Kommentar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-09-12 13:16

Jeg spørger til kronikkernes indhold, theipeter, ikke din personlige holdning til rød og blå blok!

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 15-09-12 13:21

Citat
Jeg spørger til kronikkernes indhold, theipeter, ikke din personlige holdning til rød og blå blok!

er det ikke det dit "skjulte spørgsmål" i virkeligheden handler om, ?

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 10 point
Dato : 15-09-12 14:50

Thipeter, hvordan kan du som rød, henvise til
Citat
»Vi har danske firmaer, der havde op mod 400 danske chauffører for syv år siden. I dag har de samme antal lastbiler, men har kun en håndfuld danske chauffører. Resten er rumænere eller bulgarere,« siger han. Jan Villadsen fortæller, at reglerne typisk omgås ved, at udenlandske vognmænd kører flere end de tre ture i Danmark, de efter EU-reglerne har lov til: »Det er der en række firmaer, der har sat i system, også danske.«

Et andet eksempel er danske vognmandsfirmaer, som hyrer udenlandske chauffører, der arbejder til lavere løn, end overenskomsten foreskriver.

»Når danske chauffører går ledige, ansætter man jo ikke en rumæner til at køre sin lastbil rundt i Danmark, for at de kan få samme løn.«

Konsekvensen af det er flere ledige danske chauffører. I løbet af 2012 vil 2.780 chauffører, der er medlem af 3F, have været ledige i to år, og selve medlemstallet er også faldet drastisk, fortæller Jan Villadsen: »For år tilbage havde vi mange eksportchauffører som medlemmer, men i dag har vi under 1.000.«
Der er ikke nogen mere EU-liderlige end rød blok.
Altså, arbejdsløsheden blandt chauffører har rød blok selv skabt.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-09-12 16:27

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-12 17:04

Tak for det, Peter.