/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Kontakt linser erfaringer med dem
Fra : susss
Vist : 794 gange
200 point
Dato : 14-09-12 08:52

Viste ikke hvilken emne det skulle under.Ville høre om nogen har erfaringer med kontaktlinser nu om dage ikke for mange år siden ? positive og negative... Har en bygningsfejl på minus 1 på det ene øje og minus en ½ på det andet. Vil helst være fri for at gå med briller til dagligt. Er det svært at sætte det ind i øjet ? og hvad hvis man lige vil vile sig lidt på sofaen om dagen skal de så tages ud hver eneste gang ? Håber at nogen kan rådgive mig lidt..

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 14-09-12 12:30

Kan ikke rådgive dig i brugen af kontaktlinser men et lille sparetips kan du få

Flere af mine venner og famile som bruger kontaktlinser få deres øjnetjekket mv i DK og så bestiller de et idendisk produkt i udlandet - flere har nævt England.

Accepteret svar
Fra : fusses

Modtaget 200 point
Dato : 14-09-12 21:17

Hej Susss

Det kommer meget an på hvilke linser du får og hvordan dine øjne reagere på disse.... jeg har selv haft linser i snart 20år .. mange forskellige typer i løbet af årene... og det er 1 mdr. linser ... sætter dem i omkring den 1 i mdr. og tager dem så først ud igen efter ca 30 dage.... altså 24/7 30++

så der er kun et at prøve.... husk der er også forskel fra optiker til optiker hvilke mærker de har !!

Fusses

Kommentar
Fra : susss

Dato : 15-09-12 13:43

Hej Fusses...hun sagde ellers hos Synoptik , at man ikke måtte sove med dem overhovedet og det synes jeg lyder lidt besværligt hvis man lige falder lidt i søvn foran tv-et..Men synes du ikke at det var svært at sætte dem ind i øjet og tage dem ud igen i starten ?

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 15-09-12 19:18

Uanset hvad du vælger, så lad være med at tage dem på i en svømmehal eller swimmingpool især i udlandet !!!!!!!!!!!!!!!
det kan få svære skader på din hornhinde
Husk at tage dem ud

Håber ellers du finder nogen gode nogen

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 15-09-12 19:19

Hej Susss

Hmm jeg har mine fra Synoptik... så det lyder noget mærkeligt,,,, men hvor alting er : er alt nyt svært.... det kræver noget træning og tilvænning --- så det er "bare" op på hesten og forsøge og prøve

Fusses

Kommentar
Fra : susss

Dato : 16-09-12 09:45

Det med svømmehallen kan ikke være rigtigt for hende i butikken sagde at hun altid brugte hendes i svømmehallen da hun går til svømning for der var det besværligt med briller...så der må være kommet noget nyt på marked hun sagde også at man kunne få nogen kontakt linser som man godt må sove med.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 16-09-12 19:16

Har lige 2 veninder som har badet i hotellets swimmingpool, som står det at skulle have en ny hornhinde. Dog med 1 år imellem
Men det afgør man så jo selv.

Og ja det er besbværligt med briller kan kun give dig ret :)

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 18-09-12 08:39

Tak for svaret fusses.Takker for svar..måske skulle man bare starte med nogen læsebriller fra boghandleren

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 19-09-12 20:20

Hej susss

velbekomme

fusses