/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad skal man gøre ved Robert?
Fra : PeterTheisen
Vist : 419 gange
10 point
Dato : 12-09-12 17:41

Hvad skal man gøre ved kontanthjælpsmodtageren Robert Nielsen, for at han kommer i varig, fast beskæftigelse?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-09-12 18:04

Robert Nielsen er "politiker" for Nihilistisk Folkeparti, noget nær det nærmeste man kommer en fuldtids provokatør. Han ønsker ikke et arbejde og det er svært at tvinge firmaer til at ansætte folk der ikke vil arbejde, fordi der er nok der gerne vil arbejde. Når Robert stiller sig op og siger at han er doven, er det et politisk statement.

Det er svært, og måske ikke specielt gavnligt, at indrette systemet efter folk som Robert. Det eneste samfundet kan gøre, er at tage bistanden fra Robert, så finder han vel på et tidspunkt ud af at det måske kan blive nødvendigt at arbejde. Man kan selvfølgelig også vende det om, der er nok der vil arbejde for McDonalds for 100 kr/time, hvorfor så tvinge Robert til det?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 12-09-12 21:16

Tving ham og hans ligesindede til, at møde op til et intetsigende arbejde hver morgen. Skide ligegyldigt om de bestiller noget eller ej, de skal bare have deres 37. timer ugentlig, hvis de vil hæve kontanthjælpen. Det vil få nogen af skiderrikkerne til, at søge et rigtigt job.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 12-09-12 21:21

Jeg syntes at vi skal til at stoppe med at blande os i hvad andre mennesker går og laver, det rager jo ikke os og han gør ingen skade.
Det at han siger at han ikke gider og arbejde, må være hans problem.
Folk som han skader kun sig selv.
Jeg undre mig over at folk kan fare frem bare fordi nogle siger nej til arbejde, er det fordi i tror at det må være paradis ikke at arbejde?
Det er det ikke tro mig, desuden bliver man psykotisk af det fordi man føler sig sat ud på et sidespor og ikke kan bruges til noget.
Derfor bliver jeg sku også sur når de borgerlige med det samme fare ud med bål og brand, de vil sætte bistandshjælpen ned så det kan betale sig at arbejde og det de mener er at alle skal rammes fordi der nogle der ikke kan finde ud af det.
alan57

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 10 point
Dato : 13-09-12 01:18

Gad vide om det var en smart fidus, fra Roberts side, !

i hvert fald er det lykkedes ham at blive så omtalt i medierne at han nu har fået arbejde,
måske er manden ikke så dum som 'de kloge' tror,....

http://jyllands-posten.dk/indland/article4836242.ece

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 13-09-12 06:01

Tak for svaret EA_HS.