/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skal vi indføre borgerløn?
Fra : PeterTheisen
Vist : 459 gange
10 point
Dato : 12-09-12 06:09

Skal vi indføre borgerløn, når Bettina Post og andre udtaler, at de kender mange som kontanthjælpsmodtageren Robert Nielsen?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-09-12 07:11

Nej!

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 12-09-12 07:21

Nej

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 10 point
Dato : 12-09-12 07:37

Nej, vægten af alle de mennesker i hængekøjerne ville knække de få tilbageværende træer= dem der gider arbejde, for at resten kan ligge i hængekøjerne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-09-12 08:56

Nej

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 12-09-12 11:16

Om det hedder "BORGERLØN" , "KONTANTHJÆLP" eller "BISTANDSHJÆLP" kan da være en skid.
De skal bare ikke have mere end de kan leve.

vic200

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-09-12 11:56

"BORGERLØN" betyder i mine ører, at ALLE voksne? får den, uanset hvad de ellers tjener, så det vil, i modsætning til "KONTANTHJÆLP" eller "BISTANDSHJÆLP" ikke være socialt deklasserende at være på borgerløn.

Så der ville nok være mange (med ikke-meningsfuldt arbejde) der ville vælge at nøjes med borgerlønnen, trækprocenten for de fjolser, der blev i landet og arbejdede, ville sikkert blive 99%. Dk ville kunne konkurrere med Nordkorea i fattigdom, økonomisk som mentalt

De fleste der gad arbejde ville sikkert gøre som ham her

http://m.business.dk/article.pml?guid=22309812

borgerlønnerne ville hurtigt opdage sandheden i "Der findes ikke nogen gratis frokost!".

At vi har et velfærdssamfund, med hjælp til de svage, er fint. Men der vil altid være nogle der snyder, om det så er Robert eller rockere (mange på bistand, de tjener jo ikke [hvide] penge), dem skal man i muligt omfang fange, men indsatsen skal stå mål med resultatet.

Vi," pæne mennesker", bliver jo heller ikke fanget hver gang vi fx kører for stærkt

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 12-09-12 13:31

Man kunne starte med at samle alle offentlige ydelser under én hat og kalde det borgerløn. Dvs. væk med kontanthjælp, invalidepension, førtidspension, efterløn, folkepension, SU osv og erstat det med én ydelse. Man kan overveje om arbejdsløshedsunderstøttelse skal væk også.

Dermed vil man undgå en masse kassetænkning, man ville kun få folk til at arbejde i det omfang man er i stand til. Man undgik at at folk bliver parkeret på livsvarig ydelser i en ung alder, selv om de senere fik mulighed for at arbejde lidt. Og man vil undgå de urimeligheder der er i at nogle ydelser er meget højere end andre.

Kommentar
Fra : theipeter

Dato : 12-09-12 15:50

en stor kasse med penge, placeret midt i hver by, hvor enhver kan hente penge efter behov,
vil sikkert blive godt modtaget, et populært mødested, og hyggeligt samvær,
det vil samtidig afskaffe den værste kriminalitet.

Kommentar
Fra : ttharald

Dato : 12-09-12 16:41

Se det for jer: Danmark er i forvejen er slaraffenland for mange subsistensløse udlændinge, som ønsker at få snablen ned i vores velfærdskasse. Hvordan vil presset af folk fra u-landende så ikke blive på asylcentrerne, hvis først vi åbner totalt op og giver frit af midlerne?

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 12-09-12 17:40

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-09-12 19:47

Selv tak, PeterTheisen.