/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre filtype i Windows 7
Fra : ruder4
Vist : 352 gange
200 point
Dato : 11-09-12 17:21

Hej.

Jeg har en .zip fil, jeg gerne vil have omdøbt til en eksempelvis .txt fil.

Hvordan gør jeg det i Windows 7?

I den gamle windows version kunne man jo bare omdøbe, og så skrive xxxx.txt

Men jeg kan ikke finde denne mulighed i windows 7

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-09-12 17:32

En .zip fil er et arkiv og skal udpakkes. Højreklik og udpak.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 11-09-12 17:44

Ja, det ved jeg, men det er fordi, at når jeg sender filen, bliver den fanget af et spamfilter, men når jeg omdøber filen til .txt, går den lige igennem og så kan modtageren omdøbe den igen til .zip og så selv udpakke den.....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 11-09-12 17:45

Højreklik på fil og vælg Omdøb...!

Og kan du ikke se filtyperne kan du klikke øverst til venstre i Stifinder
Organiser > Mappe og søgeindstillinger,
fanen Vis,
find punktet Skjul filtypenave for kendte filtyper og fjern markering og klik Anvend og OK

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 11-09-12 18:04

Tak for svaret Klaudi.

Super fedt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-09-12 18:05

velbekomme