/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er man bare dum eller ?
Fra : betterwisser
Vist : 1503 gange
100 point
Dato : 11-09-12 11:47

http://kantjagtrejser.dk/bukkejagt_2012.asp

En pragtfilm fra en mønster hunde og jagtudøver og reklamemand til gavn for danske jægere i det store udland

De kalder sig "Kantjægerne", er de gået over kanten ?

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 11-09-12 13:03

Tja, ja den bekræfter i hver fald min fordom om at det er grimmr gamle mænd som jager

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 11-09-12 13:17

Hey, der er altså også grimme gamle kvinder, der jager. (undertegnede blandt andet)

Men jeg kender faktisk også nogle der ikke er grimme, som går på jagt...Ligesom jeg også kender nogle der ikke er gamle... Faktisk, kender jeg vist endda nogle, der både er unge og kønne.

@betterwisser. Jeg ved ikke om de går over, eller til kanten. Men gad vide hvorfor de skriver general info i menuen, når der intet står om generaler under det punkt...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-09-12 13:44

Jeps, dejligt. Hvis man fx er general af rang, så kan man bare trykke på knappen "general info"
Så får generalerne alle de informationer generaler nu engang skal bruge....Smart ad helvede
til..!
Menæh, hvad med Løjtnanter og Kaptajner, hvor finder de info henne..????

Typisk hjemmefusket side af canonknipseren - sikkert bikset sammen kl. kvart over kvalme om MORGENEN.....
Canon-fætteren er ihvertfald gået over kanten...

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-09-12 18:18

Alt hvad Hæ er involveret i, er suspekt - det gælder specielt i de egne af landet han befinder sig i, nemlig det midtjyske, samt en enkelt afstikker til Løsning i det østjyske - uvederheftige, løgnagtige og pralende !! Når han og hans "venner" optræder i f.eks. Polen, teer de sig som grever og baroner og ikke et øje er tørt. Hans hjemmesider er skåret ud af samme træ som alle de andre - sært at disse andre kunder finder sig i det !! Desuden er der mange stavefejl a la general info

Personligt bryder jeg mig ikke om den maskinjagt man ser en masse film og billeder fra - næh, lad os pürsche dyrene på deres betingelser - det er jagt for mig !!

Charlottefrich er åbenbart til mænd i uniform - skal det være militær- eller jagt ??

Gud ved, om Hæ har taget sin jagtvogn med til Polen ?

ØV4
Multi-X³

Accepteret svar
Fra : Charlottefrich

Modtaget 100 point
Dato : 12-09-12 07:29

@Øjenvidnet4 Ifølge min mand, kan det vist være hip som hap, om det er jægertøj eller militæruniform.

Men jægertøjet hopper jeg nu hellere selv i.

Autopürsch er, indrømmet, heller ikke lige min stil, ligesom jeg heller ikke forstår attraktionen i at skyde +10 bukke, på få dage. Det er ikke let, at huske dem fra hinanden, når det er så intensivt. Husker tydeligt min første bukkejagt i Polen, 4 bukke på 7 pürsch, var nærmest i overkanten for mig, jeg var godt mættet med oplevelser og var glad for at jeg havde ført dagbog, da jeg kom hjem. Men kan ske, det mere drejer som om at skyde dyr, end at gå på jagt?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-09-12 15:49

Der er især én ting jeg ikke forstår. Vi har så mange professionelle Webdesigner-firmaer i danmark - og så beder "Kantrejser" guddøde mig - Robert!!! Om at ødelægge deres hjemmeside.....Hjemmesiden har garanteret været billig. Robert har vel ikke forlangt penge for det makværk..? Det undrer mig såmænd ikke, hvis han har.

For det første, signalerer Kantrejser- hjemmesiden noget lemfældigt - Og det går nok alt sammen, skal du se" samt en amatøragtig ledelse. Læser man videre i den tekst, som Robert angiveligt har forfattet i en sen nattetime, bliver man rigtigt bekræftet i, at firmaet udelukkende består af amatører, som angiveligt skider højt og flot på love og regler. Der skal bare skydes nogen bukke, ska' der - Og husk endelig, at der skal betales ved kasse 1 !!
Om firmaets politik er som beskrevet, kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om - det er sikkert Roberts måde at skrive på, som har gjort mig mistænkelig og vagtsom

Kantrejser er nok ikke det første firma jeg ville henvende mig til, hvis og såfremt, jeg ville betale for at skyde en buk.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-09-12 19:31

@betterwisser. Jeg ved ikke om de går over, eller til kanten. Men gad vide hvorfor de skriver general info i menuen, når der intet står om generaler under det punkt...
Citat
Indsæt dit citat her

Prøv lige at gå ned til Webmaster´s ( selvudnævnt titel) lille film, læs underteksten og se filmen med stakkels Villy med HÆ+sens lånte riffel for good, vakler rundt med lukket bundstykke, peger på alt og intet, stor rygende på en fed Ceciel, med hul på sit lugteorgan.
HÆ som Webmaster og Canon infantile fotograf uden styr på lyden denne gang, med endnu et selvskud af dimensioner, med denne reklame film for Udkantsjagt firmaet og hans egne evener, som webmaster, fotograf og håndtering af jagtloven og ikke mindst omgang med vildt, bukken er næsten ramt i bagkøllerne med den udlånte riffel, hvad skal vi med jagtmodstandere, når vi har linselusen HÆ med slæb,

Det er det som udløser mit spørgsmå er: er han bare codyl dum, eller er det normal stadard for udkants jægere i Polen, General set for at forblive på sporget, er denne udryddelse af bukke egentligt jagt

Mvh
BW
MULTI-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-09-12 20:03

Robert er tidligere kommunalarbejder og er ikke udlært fotograf. Han er en elendig amatørfotograf og udnytter ikke de muligheder det dyre isenkram byder på.
Filmen er røvsyg og leverskuddet til bukken er en skændsel for jægerstanden.
Teksten på hjemmesiden viser tydeligt, at Robert ikke magter tegnsætning overhovedet.

Charlotte Frich udtrykker sig klart, når hun skriver følgende:
"Men kan ske, det mere drejer som om at skyde dyr, end at gå på jagt?"

Sådan - Charlotte. Godt brølt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-09-12 20:40

For år tilbage - 5-6 år velsagtens - altså dengang da Robert måtte kalde sig moderator på Jagtformidlingens -debatside Med efterfølgende udsmidning med 5 kolde John Jensen tæer i hans fede røv. Robert blev senere taget til nåde igen og fik lov til at forvalte en selvbestaltet reklameside for Canon apparaterne. Dengang hørte man aldrig noget om, at Robert skulle ha' været beskæftiget indenfor fotobranchen. Okay, han pralede højt og flot med, at han "designede" lidt hjemmesider - bl.a. Bajuttens, samt et par stykker mere, angiveligt for et par små-foreninger rundt om i det ganske land.

Men der hvor jeg vil hen med min pamflet, er, at jeg forstår over hele hovedet ikke, hvordan pokker et seriøst firma - som gerne vil signalere "gode seriøse jagtoplevelser" kan bruge så frastødende, amatøragtig reklamefremstød, som det Robert har lavet i form af en hjemmeside..? Jeg forstår det simpelthen ikke.
Min første tanke var, når hjemmesiden er så ubehjælpsom, hvordan er jagterne så..?

Mvh.
Tommy

Jæ æ målløs, æ jæ

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-09-12 21:30

"Men kan ske, det mere drejer som om at skyde dyr, end at gå på jagt?"

Jeg vil godt fremhæve Charlottes udsagn - endnu engang. Knivskarpt formuleret og dækker meget godt tendensen blandt en gruppe "jægere", som aldrig skulle have haft jagttegn.

Et eksempel:
En af min klubkammerater, han er sortkrudtsskytte, anskaffede sig en gammel Remington FB og fremstillede ammunition til den. Siden plagede han mig for at komme med på reviret, et ønske jeg aldrig efterkom, fordi det, han i virkeligheden ønskede, var at komme til at skyde til levende mål - for morskabs skyld. Han har jagttegn - men er i mine øjne ikke jæger. Der er ingen tvivl om at en 11 mm Remington med sortkrudtammo sagtens kan nedlægge et rådyr - men der er trods alt en grund til, at man i våbenbranchen har fremstillet moderne ammunition og ditto rifler.

Kpt. Tommy!!! Jeg forstår dig ganske udmærket. Men mon ikke KantRejser har skudt det meste af begge storetæer væk med engagementet?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 12-09-12 21:39

@Charlottefrich undskyld - jeg kunne ikke dy mig og ja der findes mange foskellige slags mennesker som jæger, men det få fotos jeg så på siden var gamle grimme mænd

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-09-12 22:42

Kære TFH

Alderen sætter sit præg på også vores race, og du rammer også den estetiske barriere på et eller andet tidspunkt i dit liv. Men selv om vi er grimme - så er vi også venlige mennesker, som engang fik unge pigers hjerter etc. til at banke hårdere.

Hmmm! Jeg synes egentlig ikke jeg er grim. Set forfra aner man fortids styrke, men jeg indrømmer, at jeg fra siden ikke helt lever op til tidligere tiders idealmål. Men jeg vejer altså kun 83 kg. Jeg var engang oppe at runde 105 kg, men siden har jeg smidt små 20 kg, og det får organet til at syne større.
Og noget er der squ om snakken. Værktøjet bliver squ større med alderen.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-09-12 22:46

Hvis man nu kunne få Ballehoff til at lægge et fortografi af undertegnede ind på hans hjemmeside - så kunne man linke det til siden her. Jeg har faktisk et smaddergodt billede af "mig selv" splitterravende nøgen på en strand lige syd for Skagen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-09-12 23:36

Hmmmm...Tonga. Har Balle Bajut virkelig et nøgenbillede af dig..?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-09-12 23:39

He, he! Nej, det har han ikke, og hvis jeg sender ham et, så finder det nok ikke vej til hans hjemmeside. Men man kunne jo prøve - passende kunne det anbringes under "fast stand".

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-09-12 23:42

Pas på med det. Du ved - når der skal tages stand sætter han strøm til..

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-09-12 08:48

Værktøjet bliver squ større med alderen.
Mvh.
Tonganeseren

Ja, eller også er det fordi dine armkræfter ikke er så store mere, at du føler udsagnet er rigtigt !!!

Apropos Balledoof, så hørte jeg i aftes fra én af mine østjyske venner, at han har fået malet et stort 70 - tal på sit tag, ligesom man gjorde med det røde kors under krigen på hospitaler !! Gad vide om det er af hensyn til julemanden ??

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-09-12 09:04

70...? Alder eller IQ...?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-09-12 09:33

Mvh.
Tonganeseren

Skal til begravelse i dag. Håber der er rødbeder nok.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 13-09-12 09:35

@Tak_for_hjælpen Jeg tager ikke din kommentar om jægeres udseende, hverken alvorligt, eller tungt (pun intended), så bare rolig.

@Tonganeseren, det er netop denne problematik med skytter der går på "jagt", og danske "jægere" i udlandet, som irriterer mig voldsomt. Jeg kan ikke fordrage, at blive slået i hartkorn med mere eller mindre drikfældige danskere, der tager til udlandet og skyder ned for fode, mens de opfører sig som de rene aber.

Og så bliver jeg voldsomt træt i masken, af visse kvindelige "jægere", der intet kan selv og skal bæres igennem det hele. Ligesom blandt andet kvindejægergrupper, bliver inficeret og overtaget af hundeførere. Dermed intet ondt sagt om at gå på jagt med, eller træne hund, men for nogle af disse, oplever jeg at hundearbejdet og det sociale er det eneste der betyder noget, mens jagten træder i baggrunden.

Charlotte
(sur og på 3. døgn, ikke-rygende kælling)

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-09-12 09:48

70...? Alder eller IQ...? , det er vist det sidste, HÆgen er på vej for at snuppe et luftfoto, med sit Canon XX3TT55Ddimage QQ), mon ikke han laver det om til 07, en såkaldt HÆ redigering, men denne gang med lyd.

Værktøjet bliver squ større med alderen.
Mvh.
Tonganeseren

Mon ikke det er fordi, at de to vedhæng efterhånden, ligner 2 ballondæk med 22 tommer fælge

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-09-12 10:04

Hej Charlottefrich

Du får lige for din deltagelse her, og ikke mindst dit jagtlige syn på dine indtrængende hundetræner søstre
Håber snart du bliver en glad kælling igen, som ikke lugter som et vådt askebæger

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-09-12 10:07

Hej Tonga

Har sat mig et mål, jeg vil ned på 45 kg så

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 13-09-12 10:10

Synes ikke jeg sagde alle gamle mennesker var grimme - var nysgerig klikket på linket og så få fotos og tænkte - nå ja - der ved jeg godt og fik bare bekræftet min fordom om kring jæger.

Synes ikke genralt man bliver grim bare for fordi man bliver ældre, min mor er en ganle dame efterhånden men smuk og velkældt og i tøj der passer til aldren.

Der er mange gamle mænd som af mange kvinder findes tiltrækkende bare se den kære gamle 007 Sean, han er vist forbi gamel men har stadigvæk roller som stor carmør og det har Jack Nicholson også og han er fra 1937 .

Det at jage vil jeg ikke udtale mig om, har ikke jagttegn kun fordomme (glæder mig dog at moralen er høj hos nogen, da jeg har oplevet jagter som barn eller retter nedslagtninger af fasaner og det kunne jeg bare ikke se nogen sport i)

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 13-09-12 10:14

@BW

Tak, rødmer helt.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-09-12 12:59

Tak_for_hjælpen.

"Det at jage vil jeg ikke udtale mig om, har ikke jagttegn kun fordomme (glæder mig dog at moralen er høj hos nogen, da jeg har oplevet jagter som barn eller retter nedslagtninger af fasaner og det kunne jeg bare ikke se nogen sport i)"

Du har nogle gode synspunkter og helt klare meninger, som kun kan fremtvinge respekt !!
Dine oplevelser som barn af de store nedslagtninger af f.eks. fasaner, har heller ikke meget med jagt at gøre. Men det har efter min mening overhovedet ikke noget med sport at gøre - det kan ikke blive en sport at slå ihjel !!!

betterwisser:
Du skal fremover kun træne dine armkræfter hvis du ønsker at gøre:
Har sat mig et mål, jeg vil ned på 45 kg så

Knæk og bræk

ØV4
Multi-X³

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-09-12 13:29

Knæk og bræk

Det håber oprigtigt ikke, det kan ende med det , så stopper jeg træningen

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-09-12 13:34

Citat
Det håber oprigtigt ikke

Det håberjeg oprigtig ikke, var meningen

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-09-12 14:25
Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-09-12 16:54

Tommy !

Først står Julemanden i bageste del af billedet, helt som han er: Genert og beskeden !!!
Dernæst trækker han frem i kupeen, forsøger at få styr på sin hund, hvilket mislykkes, for derefter at at se den anden vej mens hunden skider på hans støvler !! - En helt igennem klog hund, som ikke lader sig skræmme af hverken stød-halsbånd eller bank

Helt utroligt at andre med"jægere" vil lade sig fotografere/filme sammen med denne nar og specielt af Hae - hvor ender ens billede når Hae skal være kreativ ???

ØV4
Multi-X²

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-09-12 18:25

Ja der kan man se hvad hunden regner julemanden for.
Hvad er det julemanden har på ryggen..? En skydeskive..?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-09-12 19:58

Det skulle være et nummerskilt han skulle bære til olympiaden, men klovnen glemte hvilket nummer der skulle stå - lad mig foreslå: 0,0 - svarende til hans IQ

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-09-12 20:48

Hej Tonga

Har sat mig et mål, jeg vil ned på 45 kg så

Mvh
BW

Hmmm! Er kroppen så medregnet?????

Mvh.
Tonganeseren.

Lige hjemkommet efter en smaddergod begravelse. Jeg nåede at snuppe 6 stykker pænt belagt smørrebrød.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-09-12 20:53

Smaddergod begravelse...? Måtte de hive kisten op af graven 6 gange før bifaldet havde lagt sig..? Eller hvordan skal det forstås?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-09-12 22:11

Det var en begravelse, hvor jeg kun sporadisk kendte den afdøde - som i øvrigt var en sød og rar kvinde i forholdet til sin familie og vennerne. Derfor var jeg sådan set følelesneutral og kunne derfor glæde mig til det efterfølgende traktement. Til gengæld sang jeg med på samtlige psalmer - for fuld hals - idet organisten havde sænket tonelejet, så selv rustne stemmer kunne følge med. Bare lækkert ikke at kløjes i de høje toner. Psalmerne kendte jeg udenad - og derfor var det en god begravelse - som i øvrigt var en bisættelse.

Derfor bredte der sig hurtigt en god stemning hos gæsterne, og da vi tog afsted, var den meget sympatiske eneste søn blevet glad og afslappet. Sådan.

En dårlig begravelse foregår i Ikast i 24 graders kulde, hvor de deltagende står rystende af kulde, mens snottet blandes med tårer. Når kisten sænkes i graven besvimer mindst en af kvinderne og må hentes op af hullet. Der serveres ikke smørrebrød men kun en giftig kaffe m/ meget små småkager - på den lokale - næsten nedlagte kro, med kun et fungerende lokum.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-09-12 23:00

Jeg er glad for du ser sådan på det. Fødsel og døden er jo som bekendt to dele af samme sag - og begyndelsen på -og enden på livet er mere beslægtet end man rent umiddelbart skulle tro.
Ikke sådan at forstå, at det ikke gør ondt at miste én man elsker og holder af - men mere, så har man forståelse for, hvordan livet er opbygget - på godt og ondt.
Livet - generelt set, er ingen dans på roser. Livet kan af og til byde på så store udfordringer - og som kan være så hamrende uretfærdigt, at man må tro på, der findes højere magter end mennesket..?
Nej, jeg må hellere slutte - det var såmænd bare nogle lommefilosofiske betragtninger jeg gjorde mig i den halv sene aftenstime....

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-09-12 23:07

Citat
og som kan være så hamrende uretfærdigt,
Jeg må snart tillægge mig den vane, som hedder - KORREKTUR...

Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-09-12 07:07

Citat
Tja, ja den bekræfter i hver fald min fordom om at det er grimmr gamle mænd som jager

Hej Tak_ for hjælpen

Her får du muligheden for at træffe de rigtige mænd, som nok aldrig har haft en " bøsse " på nakken eller så sig ej vi ikke gør hvad vi kan for, at nedskyde dine fordomme god tyr til forstillingen.

http://www.billetlugen.dk/andet/8290/chippendales/

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-12 13:41

Hej BW.

Jeg kan desværre ikke kommentere på Returns spørgsmål - fjolset har blacket mig..

Er du helt 100 på, at du gav Return det rigtige svar på hans spørgsmål vedr. agerhønen..?
D

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-12 13:44

Hvad fanden skete der lige her..?

Nå men jeg fortsætter.......
Citat
Er du helt 100 på, at du gav Return det rigtige svar på hans spørgsmål vedr. agerhønen..?
Det er jeg nemlig ikke - altså, dit svar er forkert.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-12 13:49

- Og lad mig lige...I Danmark er der sket udsætning af agerhøns med henblik på jagtlig udnyttelse og retablering af bestande siden 1561. De første udsætninger er sket ved flytning af oprindelige fugle mellem landsdele. Senere, i perioden 1896-1934, er der importeret agerhøns fra ( Ja heri ligger svaret ) som blev udsat forskellige steder i landet. I avlsarbejdet på danske agerhønseopdræt, er der siden sket krydsninger mellem de bøhmiske fugle og oprindelige danske fugle, og disse fugle forekommer i dag blandt de fugle, der udsættes og eksporteres.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-12 20:12

En bøhmand i mæren.

Bortset fra det, så gik Böhmen (Det tidl. Tjekkoslovakiet) til Mähren (Ungarn). Det kunne jo være, at de eksporterede fugle blev indfanget lige netop på grænsen. På den måde er det böhmiske fugle, som også - med føje, kan kaldes magyarer. Så er alle glade. Min biologiske far var ungarer - og dernede er allesammen hønsetyve.
Måske følger der et særligt smittefarligt enzym med agerhønen, så man herhjemme smittes med tendensen til hønsetyveri, hvis man har for meget med agerhønsene at gøre. Jeg kender i hvert fald en "kendt" jæger i området omkring Løsning, som har haft sine snavsede kløer i en masse agerhøns. Efter talrige oplysninger fra eller ædruelige medjægere, kan nævnte enzym nærmerst invalidere den smittede, så man også begynder at tænke som en agerhøne - selv om man er af hankøn. Konklusionen må derfor være, at enzymet får den menneskelige hjerne til at skrumpe - så den med tiden bliver af samme størrelse som en agerhønes.
Så pas nu på derude.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-09-12 21:23

Citat
Er du helt 100 på, at du gav Return det rigtige svar på hans spørgsmål vedr. agerhønen..?
D

Næh ikke vedrørende agerhøns, det var heller ikke det han spurgte om vel

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-12 22:09

agerhøne på ungarsk

oversættelse og definition "agerhøne", ordbog dansk-ungarsk online
Tilføj oversættelseOptag din udtale "agerhøne"

Oversættelser til ungarsk:

fogoly (Noun, )

fogolyformák

En lille fugl uden ret meget kød. Meget yndet jagtobjekt for lavadelen, som rent fysisk ikke evner at slæbe rundt på større vildt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-12 22:17

Efter min hukommelse lød spørgsmålet således; Hvad kaldte man i Danmark, de agerhøns, der blev indført i begyndelsen af det 20. århundrede

1) Bohmere

2) Tjekker

3) Magyarer

Som sagt - frit efter hukommelsen. Jeg kan ikke komme ind på Returns spørgsmål - jæ æ blakket, æ jæ

Men skid hul i det..! Return fortjener squ ikke svaret.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-12 22:32

Og hvorfor Fanden kalder man så en fasanhane for en kavallerist?? Så vidt vides har jeg aldrig set en fasan til hest. Mærkelig verden, vi lever i.

En harehan kalde man for en ramler - og en hun for en sætter. Typisk for hundyr. Når man vil det sjove, så sætter de sig undertiden på "halen".

Andre sjove ord derudè?????

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-09-12 22:33

Disse ord står skrevet på de kasser med agerhøns, der kommer hjem til Danmark fra Ungarn

Citat
fogoly vadászat elhízott fotósok és fejogép szerelok

Efter sigende kan det oversættes til; Agerhønsejagt er for fede fotografer og malkemaskinemontører

Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-09-12 22:55

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-09-12 09:07

Apropos malkemaskinemontører: Er den kendte vildtfugleopdrætter, Bendt Ballegård Knudsen, mon også ekspert i malkemaskiner til geder ???
I forbindelse med gennemgangen af bb1's levned, må vi ikke glemme at han også opdrætter vagtler i sit drivhus, sammen med krumme grønne agurker !!!

I forbindelse med Balledoof er det også morsomt at kunne kalde ham et menneske, skønt han ikke hedder Mortensen, men Knudsen

ØV4
Multi-X¹

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 16-09-12 09:45

Citat
Efter min hukommelse lød spørgsmålet således; Hvad kaldte man i Danmark, de agerhøns, der blev indført i begyndelsen af det 20. århundrede

Dårlig hukommelse, spørgsmålet var således, og min bevarelse gælder arten: agergøns. Jeg fik også det halve i poing, for det, men besvarelsen passer på de der, agergøns

s
Citat
ke der er en som kan hjælpe med at løse dette her , det fra en quiz i jagt vildt og våben (blad nr 11 altså det sidste der er udkommet ).

De indførte [B]agergøns[/B] man herhjemme i begyndelsen af det 20. århundrede supplerede den naturlige bestand med ,kaldtes:

1) Bohmere

2) Tjekker

3) Magyarer

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 16-09-12 13:56

Tak for svaret Charlottefrich.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 16-09-12 19:16

Selv tak BW :)

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-09-12 22:50

Hvad satan i hede hule helvede, stod der agergøns..???
Jamen så er svaret jo korrekkkkkkkkkkkkkkkkkt....

Hvaeeeeeeee, bare så'en liiiiige.....er der jawttid på de dersens agergøns..????

Å må de nedplaffes med hawl nr. 7

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-09-12 23:06

Citat
Jeg fik også det halve i poing, for det
Hvordan udføres den øvelse - den med at gi' halve poing..???
Så tror da fanden, manden kalder sig "Return" Han snupper hele lortet tilbage igen.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-09-12 13:50

Du kan jo give "stjerner" for om svaret er helt i top, og jeg har så fået bundkarakter her, og de kære poing´r er så reduceret, men pyt i pande nu med det
Jeg troede faktisk, at det var en joke, fordi Return skrev Agergøns flere gange, så jeg besvarede det som sådan ud fra den opfattelse al la gakkede gangarter mm., men nu er der no Return muligt.

Nå på med

Mvh
BW
MULTI-X

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-09-12 15:31

Okay på den måde.
- Og som du selv skriver - pyt i pande med det.

Men et nyt ord er opfundet....AGERGØNS.....

Da jeg er medlem af Agergøns'ne venner, skal jeg på Agergønse jagt på lørdag. Jeg har observeret en lille flok - og som den ven jeg er, må jeg hellere få dem skudt.
Hunden skulle være okay trænet. Jeg har nemlig brugt små el-kampvogne, piskeris, gammeltleverståhej m/arbejdssky og helligkopétere til træningen - frit efter Roberts og Bents træningsseminar " Sådan træner du køteren"

Mvh.
Tomse