/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvorfor er du her?
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 1097 gange
60 point
Dato : 11-09-12 10:19

Hej

Bare for hyggens skyld, det er jo stort set de samme som svare hver dag.
1. Hvordan fandt du Kandu? Hvis du kan huske det
2. Hvad få dig til at svare på det ene spørgsmål efter det andet.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 11-09-12 10:26

?
(Jeg er her for at få hjælp & evt hjælpe andre)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-09-12 10:55

Citat
1. Hvordan fandt du Kandu? Hvis du kan huske det

Nu er det jo efterhånden,en del år siden.Men det var vist helt tilfældig.Noget med jeg googlede,og så røg Kandu,ind på lystavlen.

Citat
2. Hvad få dig til at svare på det ene spørgsmål efter det andet.

Ved ikke om jeg "svarer",men jeg kan li`at debattere,med "familien".

Endnu en grund: Kloge hoveder,har fundet ud af,at arbejde med komputeren,medvirker til at holde demensen nede.Og jeg vil godt forebygge.(Nogle vil så nok påstå,at projektet er mislykket,i mit tilfælde).

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-09-12 10:57

Der gik vel et års tid fra jeg fandt Kandu til jeg oprettede mig, jeg havde rigeligt andre steder og med job.

Svarer kun hvis jeg kan bidrage, ingen gætterier for bare at samle point.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 11-09-12 11:06

Glemte jo helt at svare selv

Fandt Kandu ved et uheld, skulle finde svar på noget og det ledte mig til et spørgsmål der var stillet på Kandu - tænkte sikken smart side og skrev den bag øret - men om jeg kunne huske den da jeg første gang skulle bruge den

Tja nogen gange er det jo ikke at svare men mere en debat . f,eks dem med Vejlegård eller hvem der skal betale for at ramme en ledning - dem kan jeg bedste lide og så tror jeg bare det ligger naturligt for mig at ville hjælpe andre, det er da det godt tidsfordriv i stedet for at spille spil på nettet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-09-12 11:19

Jeg fandt Kandu ved et tilfælde for flere år siden, ledte efter et svar.

Og jeg er her fordi det er sjovt. Det er sjovt at hjælpe andre, det er sjovt at diskutere i tråde og det er sjovt at læse andres tråde,

En gang imellem er det ikke sjovt, og de "gamle" her kan sagtens huske "spammeren" som stadig dukker op i ny og næ. Og hvor kunne han dog ødelægge.

Når det i perioder ikke er sjovt så holder jeg mig væk.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 11-09-12 11:40

Jeg Googlede et spørgsmål og fandt et svar under "kandu".
At svare er "payback" for gode svar til mig

Accepteret svar
Fra : Charlottefrich

Modtaget 60 point
Dato : 11-09-12 11:40

Jeg overspringshandler mest.

Og så svarer jeg på spørgsmål, hvis jeg mener at kunne bidrage med noget fornuftigt. Hvorvidt andre så mener det er fornuftigt, vil jeg ikke udtale mig om, da min advokat ikke er tilstede.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-12 12:06

Jeg fandt siden ved en tilfældighed for 8 år siden, og tænkte straks at her kommer min store all-roundviden til sin ret

Dengang ville mange helst have et "menneskesvar" på et spørgsmål og ikke som nu, at de helst ser folk sidde og google efter links fordi de ikke selv gider.

Men selv om janteloven trivedes i bedste velgående og man ikke skulle "prale af at være for smart", endte jeg faktisk på mindre end et år som nummer et på listen over dem med flest svarpoint, uden at gøre ret meget andet end kigge herind af og til og hurtigt rende spørgsmålene igennem om der var noget jeg kunne svare på.
Og dengang var jeg så ny med computere, at jeg sgu ikke engang anede hvordan man lavede et linieskift i en tekst

Men nu er jeg så blevet overhalet indenom af to af dem der sidder og googler efter svar fordi folk ikke selv gider og det er link de nu vil have fordi, ting skal kunne findes på Google for at det er troværdigt

Det er også ret sjældent jeg egentlig er herinde mere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-12 13:49

Og jeg fandt kandu for mange år siden da jeg søgte efter min Giversen familie,
på slægts forskning kandu fik jeg kontakt med andre familie medlemmer, nogle med et færdigt træ...

Som slægtsforsker har jeg mit rigtige navn på kandu, med fordele og ulemper,
og jeg kender efterhånden også mange, der tror de er anonyme på kandu, med deres rigtige navn.

De fleste slægtsforskere i kandu spørger også i DIS, og der må man ikke være annonym,
men bare rolig, jeg har flere gange lovet ikke at afsløre kendte kandu brugere, og gør det heller ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-12 14:48

Det startede med en dame som spurgte:" Skal vi gå i kanen du".
Ja det viste sig at det bare var Kandu - men jeg har aldrig været god til at høre efter.
Jeg har så været her siden under forskellige dæknavne.

Mit vigtigste formål var at vinde præmier, og nu bare at skrabe så mange point sammen som muligt.

Dette er det bedste svar, så hit med påængernø.

Om snart er det 10 år siden jeg startede i Kandu og takket være støtte fra en kandubruger i MidtJylland, har jeg nu været røgfri i hele 7 år.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-09-12 16:38

Hurra Eyvind, godt gået som røgfri. Jeg har kun været røgfri i 4 år.

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 11-09-12 16:54

En god ven anbefalede Kandu og nu kigger jeg ind en gang imellem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-12 17:05

Granner1 - 4 år er ikke "KUN"...............men godt gået.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 11-09-12 17:26

Jeg googlede for at finde svar på en vaskemaskine som ikke ville du'
for omkring 3 år siden.
Så kom jeg herind- og så synes jeg det var mega spændende at finde svar til andre- og ikke mindst elsker jeg tips med gode opskrifter- nå ja, der gik lidt sport i det - så jeg overdrev nok en smule- til nogens irritation.

og hver gang jeg ikke kan google mig til et svar på mine udfordringer- så spø'r jeg her. :)

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-09-12 17:28

Jeg søgte efter billeder af en spækhugger og landede ved et uheld her. Jeg blev her af samme grund som man ikke kan få ahornsirup af fingrene.

Fisken er i øvrigt her: http://www.orcahome.de/kandu7.htm

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 12-09-12 00:30

Jeg begyndte at benytte Kandu fordi der for nogle år siden, var et html-tråd for begyndere her inde.

Jeg er her mest for at få hjælp, men jeg hjælper også gerne andre hvis jeg kan.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-09-12 10:41

Jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan jeg rendte ind i denne biks....

Men jeg har grinet, så tårerne trillede, da f.eks. der gik "hat og blå briller" i en tråd af Natmaden.

Jeg har deltaget i diskussioner, og bidrager også gerne med hjælp, hvis jeg kan.

Her er så mange herlige mennesker - naturligvis også nogle mere anstrengende personager.

Har fået flere bekendtskaber ad denne vej.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-12 12:56

Citat
Men jeg har grinet, så tårerne trillede, da f.eks. der gik "hat og blå briller" i en tråd af Natmaden

Åh ja..de gode gamle dage hvor vi kunne sidde det halve af natten og bare have det sjovt i de alenlange small-talk-tråde.
Jeg husker nogen af dem tog en krig at åbne og sende indlæg i når de nåede op over 500 poster...og Kandu gjorde knuder fra tid til anden

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-09-12 13:20

Ja jeg savner natmaden og Klumme, de kunne få en diskussion i gang. Og sikke man kan grine af de tråde.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-09-12 23:16

Ja, det var tider!

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 13-09-12 10:17

hmm det med at overspringe... det er vist også en af grunde til jeg er her... skulle endelig lave mos, men har været vågen siden kl. ca 3 i nat - dog fik jeg en lur fra halv 7 til lidt i 8 men alligevel jeg er godt nok meget træt lige nu og så hygger jeg lidt med Kandu - hmm tror sq jeg laver den mos, hader at være bevidst om at jeg dovner den.

Tak for alle de sjove svar - vi er faktisk nogen flinke mennesker os alle sammen og Dova bare rolig vi er nogen som sætter pris på menneske svar (bare ikke når jeg vil købe billig eller der behøver jeg ikke et link bare butik navn )

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-09-12 11:18

Det er så dejligt med hyggetråde, man kan snakke, lave sjov og lære andre at kende.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-09-12 09:22

Citat
Ja, det var tider!

For ikke at tale om hr. Jacobsen - han var da en særling af format, næsten af samme støbning som den senere så berygtede Jørn Rudolf...

Kommentar
Fra : N-røj

Dato : 17-09-12 12:15

Jeg er her for "hyggens" skyld og de mange gode svar.

Vil gerne svare på andre brugeres spørgsmål, hvis det drejer sig om musik, bøger, politik, københavn og omeges seværdigheder.

Derudover synes jeg at det er helt utroligt så meget tid man bruger på at tale om en tidligere bruger, som man ikke engang kan stave navnet på, ordentligt

Hvis vedkommende er så "slem" - hvorfor snakkes (skrives) der så altid så meget om denne tidligere bruger ?

Hvad har vedkommende dog gjort ?, som er så "slemt" ???

Og der omtales en "Krummen" ...Er det ikke en ret "sød" fyr, som kunne tyranisere "svage" profiler, hvad han/hun var mester i - Har jeg hørt i min øresnegl ...

Med Venlig Hilsen N-røj

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-09-12 13:30

Hej Jørn

Kommentar
Fra : N-røj

Dato : 17-09-12 14:25

Hej Granner01, hvordan står det til ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 17-09-12 16:10

Et lidt uddybende svar: Jeg er her fordi kandu giver mig, der er uendelig introvert og socialt hemmet, en mulighed for at opleve fornemmelsen af at interagere med virkelige mennesker.
Jeg svarer på spørgsmål fordi det giver mig en chance for at demonstrere min uendelige intellektuelle overlegenhed og helt ufattelige viden.

PS: Det sker at jeg ikke svarer 100% ærligt, hvis spørgsmålet ikke er alt for seriøst og en lille løgn er sjovere end virkeligheden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-09-12 18:47

Jeg savner også Klumme,Krummen og Dulcona.Og jeg var meget enig med ham,langt hen ad vejen.
Han indsvøbte ikke tingene i forblommede vendinger.Var nok ikke særlig pædagogisk.Som vi ej er,herude vestpå....siger tingene,som vi ser dem.

Alligevel,er der da et par Kanduer,som jeg nok har talt lidt for hårdt til,i tidens løb.Og som jeg har ændret opfattelse af. De ved sikkert selv,hvem jeg hentyder til.

Men Kandu,er nu et hyggeligt forum.De eneste resurser jeg har at dele ud af,er et efterhånden lang livserfaring.Og den er jo selvfølgeligt mest interessant,for mig selv.

M.

Kommentar
Fra : N-røj

Dato : 18-09-12 11:29

Hvorfor er der ikke en "Like" knap, som på Facebook ?

Ville gerne give fun2 en "Like", for gode svar/"tossede" svar, som jeg har observeret ...

Klumme/Krumme var da meget klog på visse områder.

Hvem ved - Om vedkommende "superstar", som så mange savner, ikke er her under et andet navn ?

God solskins dag til jer fra N-røj ...

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-09-12 11:34

Det er endelig tankevækene at næsten alle er her ved et tilfælde.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-09-12 11:42

Citat
det er jo stort set de samme som svare hver dag
den tager jeg til efteretning, måske jeg skal drosle lidt ned
Citat
1. Hvordan fandt du Kandu? Hvis du kan huske det
jo det kan jeg da, en profil som hed Arlet skrev på sin hjemmeside at har var nummer 1 i kategorien Sikkerhed på forummet Kandu, jeg havde aldrig hørt navnet Kandu og nysgerrigheden var stor nok til at jeg gik ind i dette forum, og da der netop den dag var et spørgsmål som jeg kunne svare på, ja så oprettede jeg mig som bruger, lige siden har i andre så måtte udholde min indbanding i både dit og dat
Citat
2. Hvad få dig til at svare på det ene spørgsmål efter det andet.
det er næsten besvaret herover, jeg skriver når jeg mener at have en lidt anden løsning end andre som har svaret, ikke nødvendigvis en bedre løsning, og jeg skrive gerne meget udførlig hvis nogen ønsker det.
I kategorien Smalltalk er det sjældent de mest begavede indlæg jeg skriver, der er det mere for hyggens skyld

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 18-09-12 11:48

Nej - du og andre der er herinde næsten hverdag skal bestem ikke holde jer væk, så bliver her jo dødt.

Kommentar
Fra : N-røj

Dato : 18-09-12 13:58

Det, som mange går meget op i er "person-fnidder-fnadder" - Om hvor mange profiler de eller andre har. Om man altid giver den samme points for svar. (Uanset om disse svar så er bedst - en slags misundelse ?

Om folk staver 100% korrekt -

Sådanne ting er komplet ørkesløse -

Det er på børnehave-stadiet ...

Jeg synes derimod, at gode debatter om politik eller samfundsforhold er spændende -

Men, desværre, spoleres de tit og ofte af "seriøse" profiler, som rakker ned på andre, og i øvrigt, ikke kan holde sig til emnet på spørgsmålet.

Man går tit efter *manden* frem for *bolden* ...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-09-12 14:42

Citat
Det er på børnehave-stadiet

Hold børnene udenfor- de foretager sig da kreative og meningsfulde ting. De er fantasifulde og herlige i den alder. Urimeligt altid at bruge det udtryk- når voksne mennesker ikke kan respektere hinanden eller tale fornuftigt sammen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-09-12 19:24

Jørn lad være med at klage, du har selv opført dig sådan. Bare ignorer det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-09-12 19:35

Citat
går meget op i er "person-fnidder-fnadder

Det er vel efterhånden ganske sjældent, og du hjælper ligesom ikke på den statistik, ved at blive ved og ved og ved- med at tale om "gamle dage"

Kommentar
Fra : ejkea

Dato : 19-09-12 21:24

1: Jeg blev medlem for 20 min siden tror jeg.
Jeg har problemer med min opvaskemaskine, søgte på google - og så fandt jeg denne side.
Jeg fattede hurtigt at man kunne hente svar herinde, så jeg skyndte mig at tilmelde mig, og har netop lige oprettet mit første spørgsmål.
Jeg håber at kunne få svar på mit spørgsmål

2: Efter som jeg er ny, er det faktisk mit allerførste indlæg faktisk.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-09-12 22:06

ejkea

Du skal være hjertelig velkommen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-09-12 22:58

Ejkea -velkommen ombord

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 20-09-12 10:22

Tak for svaret Charlottefrich og det var ren overspringshandling da køkkenet ligner en blodig slagmark med hyldebær saft, gryder og flasker og så er det her sq sjover

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 20-09-12 10:55

@Tak_for_hjælpen

Men hyldebærsaft er altså lækkert og overspringshandlinger skal man ikke undervurdere, jeg tror de er stresshæmmende.