/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Er det okay, at Robert får kontanthjælp?
Fra : PeterTheisen
Vist : 498 gange
10 point
Dato : 11-09-12 07:07

Er det okay, at Robert, der har været genstand for megen medieomtale de sidste par dage, får kontanthjælp?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-09-12 07:46

nej han skal ikke have en krone men med det som han viser at have mellem ørene kan han vel ikke finde ud af at tørre sig bagi

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 10 point
Dato : 11-09-12 08:20

Små 20 år som personalechef har lært mig, at mediedækning ALDRIG kan være grundlag for at bedømme en person!

Jeg kan fx ikke finde ud af, hvilken matchgruppe han er i, formanden for socialrådgiverforeningen, Bettina Post, antydede i TV, at Robert vist ikke lige var den første en arbejdsgiver ville ansætte, hvad der tyder på at han har andre problemer, måske psykiske?

Jeg har en del gange, når jeg læste/så omtale af en højtuddannet etner, bedt dem komme til samtale, efter at have snakket med deres kommune el. lign.

I en del af tilfældene fortalte kommunen, at den pågældende var kværulant, eller på anden måde umulig på en arbejdsplads, så dem snakkede jeg ikke med, men andre snakkede jeg med.

INGEN af dem fik et arbejde, enten fordi deres faglige kvalifikationer slet ikke stod mål med den megauddannelse, medierne havde beskrevet (og heller ikke med tilsvarende danske uddannelser), andre kunne reelt ikke tale dansk, andre havde slet ikke forståelse for den lighedsprægede arbejdspladskultur, vi har i Dk, osv.

Og, for en ordens skyld, masser af danskere, som har søgt jobs og evt været til samtale er blevet sorteret fra på tilsvarende vis, ofte pga en ansøgning, der tydede på en person, jeg ikke ville have lyst til at ansætte.

Men jeg forstår, at Robert er blevet "reddet" af Anders Lund Madsen, skal være klummeskribent, det bliver spændende at se hvor længe det holder!

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 11-09-12 08:47

Ja, det bliver spændene at se hvad der kommer ud af at han skal skrive for Anders.

Som udgangspunkt er det ikke i orden at nasse på dig og mig - kan du arbejde skal du sagt susme også arbejde, men der er masse af mennesker der ikke kan arbejde af forsekelige årsager, men kan han arbejde skal han arbejde, det rykker ved min retfærdighed at han ikke er i arbeje hvis han evner det.

Havde en meget kort karriegaer i en arbejdsmarkedsafdeling i en komunne som HK´er og det er meget tydeligt at de fleste der er på kontanthjælp har andre grunde end ledighed til at være arbejdsløs og alle de "normale" var hurtige ude af døren igen med et arbejde i hånden, sjælent et spændene job, men så var de igang igen. Vi fylde den lokale McD, posten og ISS regøring op og nej det er langt fra spændene jobs

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 11-09-12 08:51

Hvis han er den person som medierne beskriver ham, så skal han ikke have kontanthjælp. Han står jo ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, for han gider jo ikke arbejde.

Og helt ærligt, han vil skrive og udtale sig om samfundet. Det eneste samfund han lader til at kende, er studiemiljøet fra studier han ikke gjorde færdige og kontanthjælpsmiljøet. Hvor nuanceret kan han være, når han aldrig har prøvet andet...

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-09-12 08:52

som min far altid sagde et vært arbejde er meningsfyldt det kun os som er forkælet

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-09-12 08:57

Citat
Det eneste samfund han lader til at kende, er studiemiljøet fra studier han ikke gjorde færdige og kontanthjælpsmiljøet. Hvor nuanceret kan han være, når han aldrig har prøvet andet...

Minder meget om en række politikere, bortset fra de kun har ikke-færdiggjorte studier og det politiske miljø som baggrund. Astrid Krag og Ulla Tørnæs er bare nogle få af de mangei Folketinget med den baggrund

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-09-12 09:05

Citat
INGEN af dem fik et arbejde, enten fordi deres faglige kvalifikationer slet ikke stod mål med den megauddannelse, medierne havde beskrevet (og heller ikke med tilsvarende danske uddannelser), andre kunne reelt ikke tale dansk, andre havde slet ikke forståelse for den lighedsprægede arbejdspladskultur, vi har i Dk, osv.

Med den lighedsprægede kultur mener Du nok det med at vi kan præstere at småskændes med vores nærmeste chef og alligevel være vældig gode venner, det er jo det vi kalder dialog med respekt for hinanden, og det har jeg prøvet masser af gange.........kun få chefer kunne jeg ikke med, og det var såmænd fordi at de ikke havde forstand på andre mennesker og kunne bruge "anvendt psykologi".

Som Du nævner er det kun sort og hvidt for indvandrere der gælder, altså enten er man chef og bestemmer det hele, eller også er man arbejder og skal gøre hvad der bliver sagt, de accepterer ikke høflige påtaler fra kolleger.

De 5 minutter man så med Robert før de startede i studiet var rigeligt for mig, han er et imprægneret brokkehoved der sandsynligvis ikke ville kunne arbejde sammen med andre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-09-12 09:41

Uanset hvor meget vi ævler og kævler,over samfundet,er det største problem at danskerne er snotforkælede.Ih,hvor kunne jeg "unde"kontanthjælpsmodtagere,fik et "kursus",i leve forholdene 1945 til 1955.Så kunne der snakkes fattigdom. Alle er jo forgyldte idag,i forhold til dengang.Dengang overlevede man,fordi man forstod at indrette sig,for SMÅ midler.

Det er til at brække sig over,at høre på en stupid idiot,som Robert Nielsen.Meningsfyldt arbejde,hva`er det.Det meste bliver jo sur rutine.

Er det meningsfyldt arbejde,at stå på et fjollet stilads og stable mursten,i regn,slud og storm.Man følte sku da at man var forpligtigt til det.Bl.a. på grund af familie og arbejdsgiver.Men også fordi man trods alt var udstyret med en smule moral.

Eneste undskyldning jeg kan finde ved dovne Robert,er hans udseende.Hvem fanden vil ansætte sådan en fugleskræmsel.Han ligner jo det han er:Lort.

Nøjagtig det samme med dem der er piercet,og tatoveret over hele kroppen.Fuld forståeligt,at de har vanskeligt ved at få job.Men det er jo nok netop derfor de gør det,så de er fredet mod det giftige arbejde.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-09-12 10:51

LuffeA, det var netop det jeg mente, samt at man som chef kan lytte til og lære af sine medarbejdere.

Meningsfyldt arbejde er blevet et mantra, nuomstunder, rekorden jeg oplevede var en kvindelig akademiker, der sagde op på tredjedagen, fordi hun ikke havde fået interessante arbejdsopgaver!

Men det KAN godt bruges, da min ældste søn ikke kunne finde ud af hvad han skulle studere og bad om råd, foreslog jeg ham at finde et ufaglært arbejde, tjene nogle penge (og blive motiveret til at finde noget sjovere arbejde, men det sagde jeg ikke til ham). Efter to år som lagerarbejder, med rimelig løn og gode arbejdsvilkår, inkl chef, var han klar til at læse igen

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-09-12 13:06

Hvis en person, over en længere periode, ikke vil tage imod et arbejde som han er i stand til at udføre, skal han ikke have kontanthjælp, sådan er reglerne, og det er meget rimeligt. Jeg mener at have læst at Robert har arbejdet i ca. 1,5 år af de sidste 13, jeg forstår ikke rigtigt at han skulle være berettiget til kontanthjælp efter reglerne.
Jeg er ikke klar over om Robert "bare" er doven, eller om han ikke reelt er i stand til at passe et arbejde over en længere periode; han virker til at være en ret irriterende kollega.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-09-12 13:57

Alt arbejde er meningsfyldt - det er vel meningsfyldt, at man med stolthed kan sige; Jeg forsørger mig selv og mine.

Nå, har knaldpotten Anders sat sig for at "redde" Robert..? Jamen, det skal Anders da være velkommen til.... Det bliver Robert sikkert også klogere af...(her er brugt ironi)

Nej, smæk kassen i for nasseprinsen.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-09-12 14:13

Citat
Nå, har knaldpotten Anders sat sig for at "redde" Robert..?

Måske, måske vil knaldpotten Anders snarere redde sin egen karriere, han er vist ikke så meget i vælten for tiden?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-09-12 15:01

Der er nu mange andre som heller ikke vil lave noget.................de får da også penge.
Der er rigtig mange af dem som kommer fra det store udland.
Så jo da - giv ham nogle penge.

Ps. Jeg har altid arbejdet for føden.....................sådan har jeg nu det bedst.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 11-09-12 18:45

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-09-12 20:27

Selv tak, PeterTheisen.