/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
De billige nye biler bla Ford KA
Fra : alan57
Vist : 618 gange
100 point
Dato : 10-09-12 12:14

Hej jeg har tænkt på at købe en ny Ford Ka til 73,800 kr, men jeg har et problem jeg har ikke pengene nu men jeg kan bla låne 25,000 kr ved der/leasy og de andre et par andre steder.
Problemet er at jeg så kommer til at betale flere steder og jeg er førtidspensionist, derfor har jeg ikke så mange penge, grunden er at jeg i flere år har kørt på en sccoter 45 , men nu er jeg blevet 55 år og er lidt nervøs for at køre på den om vinteren.
Er der nogen der har nogle forslag til ting der kan hjælpe mig med disse ting?
Er der nogen der har nogen gode ideer.
alan57

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-09-12 12:33

Bemærk lige at prisen på Kaa er under forudsætning af at du laver en hundedyr betalings løsning med Ford:
http://politiken.dk/tjek/penge/dinepenge/ECE1687321/ford-fastholder-ka-er-stadig-danmarks-billigste-bil/

Du kan sagtens finde en god lille brugt bil til 50.000,-

Tal med banken om finanering, ellers er det billigste at lave en ordning med sælgeren, det er alt for dyrt at have flere ordninger flere steder.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-09-12 12:40

Det kunne da være at din bank ville hjælpe dig.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-09-12 13:19

Ja,.. det er dyrt at være fattig,..
det er dét de rige lever af,..

den eneste trøst er at nye biler er blevet langt billigere end for 4 - 5 år siden,

som 'stilkene' forslår, er banken nok det billigste, men det har du vel prøvet, !

ellers prøv at besøge en bilforhandler 'personligt'
der burde ikke være nogen problemer med at få det hele finansieret,
så bliver den mdr. ydelse dog højere end angivet fra Ford,
og hvis du er 'medlem' af RKI,.. bliver problemerne meget store....

hvis det ikke absolut skal være en FORD,.. så prøv andre populære mærker,
gerne i hele Danmark,... det kan sagtens være billigere i den anden ende af landet,....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-09-12 14:04

L`Easy er nok en af de værste at finde på markedet for hurtiglån.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 10-09-12 17:10

Hej EA_HS, det behøver ikke at være en Ford jeg tog den med fordi den var billigste af alle de små biler.
Jeg har aldrig købt en bil selv derfor kender jeg ikke til hvordan jeg skal forholde mig til disse ting.
jeg har ikke noget imod en bil til 50,000 kr, heller ikke en brugt bil.
alan57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-12 17:19

Det ville være meget nemmere at råde dig hvis du fortæller hvad du har til rådighed hver måned....

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-09-12 17:27

Jeg ville kaste mig ud i sådan en:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/107/10-trendy/1329203
Det er egentlig en Toyota, fås også med Citroen skilt, så hedder den C1.

Den koster 40.000,- Har kørt 120.000 km og er fem år gammel. Uden de store udgifter vil du have bil i mindst 8 år, det er 5.000,- år til afskrivning pr år. Hvis du kører 10.000,- pr år, har den efter de 8 år kørt 200.000 km, det er intet problem for en moderne bil som denne.
Rigtig mange forhandlere har afbetalings ordninger, som du bør undersøge, de er ikke altid specielt dyre. Men ofte er banken billigere.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-09-12 17:31

Inden du køber skal du lige undersøge hvad forsikring koster. Det kan nemt blive den største udgift, specielt hvis du skal låne med sikkerhed i bilen, for så kræver de at du har kaskoforsikring på bilen.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-09-12 18:09

Forsikring er meget lettere at få billig til en ny bil (sammenlignet med brugt)

er du klar over hvad du skal give i forsikring som 'nystartet'
det kan blive meget dyrt,... måske afgørende,.. for DIT valg,
nogle selskaber medregner den tid du har kørt på knallert / scooter,

men prøv at kikke lidt på en Chevrolet (bare for at sammenligne)
de 30.000 der omtales for en brugt bil, burde du i stedet kunne få som nedslag i prisen,
http://www.chevrolet.dk/tilbud/tilbud/spark.html
http://www.chevrolet.dk/modeller/spark/
http://www.chevrolet.dk/for-chevrolet-ejere/forsikring/
http://www.chevrolet.dk/for-chevrolet-ejere/forsikring/forsikringsbetingelser.html

3 års forsikring (kasko) til 5.000 kr. er MEGET billig.

INDEN du kaster dig ud i -'fun2'- tilbuddet, så skal der udbetaling til,
+ vedligeholdelse på en bil der har kørt 120.000 km,.. det (KAN) blive dyrt,
men som med alt andet 'Brugt',... så kan du være heldig/uheldig,.. der er ingen garanti.

en ny bil er der normalt ikke nogen uforudsete udgifter på de første 4 - 6 år

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-09-12 18:11

Ups,... overså dit indlæg om forsikring 'fun2',... sorry,..

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-12 18:15

det jeg mener er,.. hvis du ingen kontanter har til udbetaling,
er det nærmest umuligt at købe brugt,....

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 10-09-12 18:15

Start med, at booke en tid hos din bankrådgiver.
Den gyldne regel gælder stadig: Hvis banken ikke vil låne dig penge er det fordi de vurderer, at du kommer til, at sidde for hårdt. Så er " Det grå lånemarked" et alternativ, men de lever højt på, at folk ikke kan gennemskue de egentlige omkostninger, og de er IKKE rente eller gebyrfri.
Tag også en tur forbi din lokale forhandler og få en prøvetur. Se om det nu også er det rigtige valg, og tag så en snak med sælgeren om financiering, og husk, at medregne grøn afgift og forsikring. Der skal også være plads til service eftersyn etc. og forhåbentlig også til, at køre i den + uforudsete udgifter ( ikke bare til bilen ) men f.eks. 4 vinterdæk med fælge er næppe med i prisen etc. etc.
Og der er masser af små økonomiske biler, også på brugtmarkedet.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-09-12 18:17

Den billigste Spark koster stadig 95.000,- hvis du kan få forhandleren til at give de 20.00 i afslag. De omtalte 30.000 er ved køb af bil til 145.000,- Så en Spark er mindst 55.000 dyrere end den Peugeot jeg linkede til. Selv om der er lidt mindre udgifter til en ny bil de første par år, er der rigtig mange penge at spare ved at købe brugt. En ny bil vil om 8 år være lidt mere værd end en bil der i dag er 5 år, hvor meget er dog svært at forudse.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-09-12 18:25

Angående udbetaling, så vidt jeg ved er en udbetaling på 20% lovpligtig. For en bil til 40.000,- er det 8.000,- som man selv skal finde.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 10-09-12 18:27

Tak for svaret EA_HS.
alan57

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-09-12 19:42

Heraf kan man så lære at alan57 hellere vil købe en ny bil til 100.000,- end en brugt til 40.000,- fordi han ikke kan skaffe 8.000,- til udbetalingen. Er sikker på at alan57 nok skal få stor succes som bilejer. Uanset hvad; held og lykke med projektet.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 11-09-12 07:25

Hej fun2, det er ikke pengene men også pga det at brugte biler skal på værksted meget mere end en ny bil.
alan57