/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
saltsyre
Fra : KennethD01
Vist : 378 gange
20 point
Dato : 10-09-12 00:24

hvor kan man købe Fortyndet saltsyre (Dilute Hydrochloric acid) men det skal ikke være flydene det skal være i pulver

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-09-12 06:26

på en/et trælast/Byggemarked

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-09-12 08:28

Fortundet saltsyre er ikke et pulver.
Du kan få det mange steder i mere eller mindre ren form. de tekniske kvaliteter fra byggemarkeder er ofte forurenet med bl. a. arsen (giftigt). Det må derfor kun bruges i fri luft eller stinkskab.

Du kan selv fortynde med vand til den koncentration , du skal bruge.

Hvis du fortæller hvad det er til , kan vi hjælpe bedre.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-09-12 11:24

Det kunne ellers være smart: "Instant Hydrochloric Acid" som pulver, der skulle røres i vand. Kan du realiserer det til rimeligt pris, ligger berømmelsen og rigdommen forude, formentlig også en Nobelpris.
Som flere skriver: saltsyre er på væskeform ved almindelige temperaturer, og du køber det hos Matas, i større supermarkeder og i nogle byggemarkeder, men med den føling, du har med stoffet vil jeg meget stærkt foreslå du søger hjælp og vejledning hos en en mere kemivant person når du skal bruge det