/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
WD 1 TB virker ikke
Fra : martec78
Vist : 369 gange
50 point
Dato : 09-09-12 14:17

P/N: WDBACX0010BBK-00
S/N: WXK1A80P2858T

Når jeg tilslutter den kommer der lys i den og den kører rundt kan jeg mærke og høre.

Den kommer ikke frem under "My computer"

Under enhedshåndtering, enhedsstatus står dette:
Driverne til denne enhed er ikke installeret. (Kode 28)

Du kan finde en driver til enheden ved at klikke på Opdater driver

Hvis jeg trykker opdater driver kan den ikke finde noget.

Hvordan kommer jeg videre med at få den op og køre igen ?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 09-09-12 15:51

du skal være på nettet for at opdatere på den måde

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-09-12 18:17

Kan du se den hvis du går ind i diskhåndtering?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-09-12 18:32

Hvordan er den tilsluttet ? Er den i en usb æske ?

Hvilket styresystem har du. ?

Kommentar
Fra : martec78

Dato : 09-09-12 20:47

Jeg kører Windows 7 professionel, 64 bit
Ja den er tilsluttet USB.
Jeg kan se den i enhedshåndteringen. her står der at driver skal opdateres, men den kan ikke finde nogle.
Er selvfølgelig på internettet....
Jeg kan finde den nederst i højre hjørne under sikker fjernelse af hardware. Her hedder den I drev.

Under enheder og printerere har jeg et billede af harddisken med en gul trekant med et udråbstegn i. Når jeg går ind og kigger på disken her skriver den også at driver skal opdateres. Når jeg prøver det skriver den at den ikke kan finde nogle tilgængelige drivere.

Jeg kan se den under my computer nu som I drev. men der står ingenting under samlet størrelse eller ledig plads. Når jeg klikker på den arbejder computeren bare i tomgang og fryser. Sker ingenting.

Findes der et program som kan scanne disken for at finde og rette fejl ?

Jeg vil helst ikke have den formatteret da der er nogle filer på den som jeg skal bruge.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-09-12 20:53

KAN DU SE DEN UNDER DISKHÅNDTERING?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-12 22:02

Citat
Kan du se den hvis du går ind i diskhåndtering?

Er besvaret, men dig der ikke kan læse.

Hvis du går ind på diskens hjemmeside kan du opdatere den.
Enten er den bare OLDGAMMEL eller også kan den ikke bruges med systemer der, er over WIN XP
Og den er vel en USB enhed, du mener, og så kan du opdatere så meget du vil - på din PC
DET er softwaren i din TILSLUTTEDE DISK der skal OPDATERES og ikke din maskine.
Er det en USB 1,1 eller hvad, prøv programmet SIW, det fortæller mere, end du skriver

Prøv at brug Microsofts Virtuel Mashine, så kan du måske få den at lave, hvad den ikke kan, NU

Kommentar
Fra : edison

Dato : 10-09-12 05:25

det kan være mange ting, usbkabelet defekt, æsken til disken defekt, prøv at pille drrevet ud af æsken, og monter den i en stationær pc. og se om den virker

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-09-12 08:39

Du har skrevet om fejlen i enhedsvisningen. Under kontrolpanelet og computerstyringen skal du også se på diskhåndteringen. hvis den kan ses der , kan du også se om den er med rigtig partitionering og om partitionen er formatteret til et format, som din computer kan håndtere.

Fejlen kan også være at den prøver at komme på usb3 , men at du bruger et for dårligt kabel til det eller en for dårlig forgrener. din computer kan også have fejl på usb3 hardwarw eller driver.
Endelig kan din usb strømforsyning være belastet af andet,så der ikke er nok strøm til at drive diskens interface godt nok.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-09-12 10:04

Citat
Er besvaret, men dig der ikke kan læse.

Hvor er det besvaret? Der står noget om enhedshånteringen, det er ikke diskhåndtering. Der står noget om My computer, det er heller ikke diskhåndtering.