/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fjernstyret fly
Fra : kipumi
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 08-09-12 22:13

Er der noget sted i en radius af ca. 10 km fra Birkerød, hvor man kan flyve med fjernstyret fly. Det skal være en mark eller lignende, men ikke alt for bulet - og det skal være uden alt for mange høje træer i nærheden. Det eneste jeg har kunnet finde er ved Byagervej/Birkerød - men her har der været både cirkus og Tivoli, mange gravende hunde m.m., så marken er helt utrolig ujævn, og flyet er gået i stykker efter mange landinger. Det nye skulle gerne holde...Jeg har kigget mig omring - men ikke fundet et sted. Kan I hjælpe?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-09-12 04:30

Hvad med sportspladsen midt i byen ?

Bortset fra de parker der skal være veltrimmet er der ikke mange kommuner der har pæne steder, det er ikke sparehensyn men naturpleje.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 09-09-12 08:16

Husk det er på eget ansvar at flyve med modelfly på ikke godkendte pladser!!! Der er ingen forsikring der dækker. Det er altså ikke særligt sjovt at skulle stå til (økonomisk) ansvar, hvis du nu lige kommer til at flyve ind i hovedet på en person. Prøv at tænke på, at det kunne jo være en motorcyklist, der så kommer over i den modsatte vejbane.
Der findes masser af godkendte baner, du kan finde dem på denne side http://www.modelflyvning.dk/
Hvis du så bliver medlem af modelflyvning Danmark, og en klub, er du omfattet af forsikring (det er de eneste der har en forsikring til modelfly), hvis du ellers opfylder alle kravene.

Sjovt nok er modelfly så svære at forsikre, at de ikke engang er omfattet af din indboforsikring hvis de bliver stjålet i dit hjem, med mindre du specielforsikre(nogle selskaber) andre kræver blot at at det skal stå specielt nævnt på policen, at denne også omfatter modelfly. (som regel med en lidt højere præmie til følge)

God fornøjelse
MVH

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 100 point
Dato : 09-09-12 19:32

Prøv at spørge en bonde i nærheden, som har en velegnet mark

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 10-09-12 20:32

Tak for svaret Thyregod8.