/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hva' må det koste?
Fra : molokyle
Vist : 1244 gange
100 point
Dato : 08-09-12 14:07

Tænkt/Hypotetisk eksempel:

Der hvor du har adresse, har du selvfølgelig også adgang til el-nettet. Måler, Sikringsskab, korrekt opsatte el-installationer i almindelighed ..og er tilmeldt et el-selskab som leverer strømmen.

NU tænder du en 60W. el-pære i ét sekund ....Een gang i løbet af et år.

Forbrug?

Spørgsmålet er: Hva' bli'r regningen på et år?

Prisen afhænger selvfølgelig alt efter el-selskab i nogle tilfælde af;

..om det er om dagen eller om natten, man tænder for 60W.'s pæren i et sekund.

Nogen bud på beløbet?
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 110 point
Dato : 08-09-12 14:18

0,00 kr

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-09-12 14:25

Faste afgifter til 500 kr.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-09-12 14:36

- der er ik' noget der hedder "60W" mere...

God weekend

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-09-12 14:49

Citat
der er ik' noget der hedder "60W" mere

Jo da - dem har jeg da et lille lager af

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-09-12 16:11

2,50

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-09-12 18:09

Hvis man ikke tænder noget, koster det alligevel afgifter mv.

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 08-09-12 18:13

Det koster prisen på de faste afgifter...
... plus (formentlig) en sag, hvor du skal dokumentere, at du ikke har brugt mere elektricitet,
eller at du har opholdt dig andre steder end på adressen, hvis du har haft behov for brug af elektricitet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-09-12 21:53

Citat
NU tænder du en 60W. el-pære i ét sekund ....Een gang i løbet af et år.

tror ikke du slipper for et teoretisk forbrug,.. godt nok meget lille, 0,01 kWh

ellers det koster den faste måler-afgift + moms,

her kan du se mit forbrug for December,
vel og mærke med 0 forbrug (ALT slukket ved hovedafbryder)
alligevel fremgår der et forbrug, og en CO2 belastning

til trods for at jeg var bortrejst hele vinteren,
http://peecee.dk/upload/view/382760

gælder for Ngri.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-12 22:59

Jeps... min pointe er:

..om du sparer på strømmen eller ej? Så er det fucking dyrt, at være tilsluttet det danske el-net ...uanset udbuder/leverandør.

Så når man bli'r tudet ørene fulde af; SPAR PÅ STRØMMEN ...så glem det. Det er ikke dét som koster dig som forbruger.

Skal der spares energi så det batter noget, må det være i industrien ...som NETOP har særdeles favourable aftaler mht. til el-forbrug og levering af denne enrgiform.

Jeg kan dårligt se forskel på min el-regning om jeg bruger 'det berømte' sekund om året ...eller jeg som nu; fyrer ca. 1.200 Kw/t = 120000W/t. af om året, i min etværelses med alkove!

Omkring 1.000 kr. pr. kvartal = 4.000 kr. årligt

De som påstår, at man slipper med 500 kr. pr. år ...eller derunder for at få leveret strøm til husstanden ..uanset forbruget?

Tager fejl !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-12 23:14

Ps. Det skal siges jeg lever nøjomt og har ikke udgifter til by-gas, men bruger udelukkende el. Dog er mit hjem opvarmet med fjernvarme (400 Kr. a'conto pr. måned)

Mine forældre, som også har fjenvarme, bor i en 2 etages villa med gaskomfur, vaskemaskine, opvaskemaskine, el-haveredskaber og hva' har vi? Bruger 1.200 Kw/t om MÅNEDEN, men gæt hvad de betaler pr. år ...gas inklusive?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-12 23:19

Det burde være et nemt regnestykke:

1.200 Kw/t = 4.000 kr. pr. år.

12 X 1.200 Kw/t = 12 X 4.000 kr. = 48.000 kr. pr. år.

...men sådan hænger 'tingene' altså ikke sammen. De der sparer? Betaler !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 09-09-12 00:50

Så kan du da melde af til el-selskabet.
Opsig abonnementet.
Køb en lommelygte til en 50'er ...og et batteri, hvis ikke du får det med i prisen, når du den ene gang vil have lys i dit "lyse-øjeblik".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-12 01:22

krestenklit -> Jeg er skam ikke utilfreds med min elregnings størrelse. Det er hvad jeg magter at forbruge og betale i en single-husholdning

Det er proportionen i forhold til pris contra forbrug, jeg efterlyser en 'fornuftig' forklaring på. Især når man opfordres til at spare på strømmen. Jo mindre du forbruger, desdu mere skal du betale i tilslutningsafgifter. Det er næppe 'privatforbruget' som er den store miljøsynder hvad elforbrug angår, men derimod industrien. Hvorfor skal 'vi' alm. borgere betale for at DI's medlemmer slipper billigt for at forbruge/CO2 svine?

Argumentet; at det er for, at skabe beskæftigelse, fastholde arbejdspladser, øge konkurranceevnen og anden udenomsnak? Den køber jeg ikke. Elforbruget i industrien ..og landbrug for den sags skyld skyldes i høj grad stordrift og automatisering af arbejdspladser, i form af maskiner og IT-udstyr.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-09-12 05:44

Citat
Så når man bli'r tudet ørene fulde af; SPAR PÅ STRØMMEN ...så glem det. Det er ikke dét som koster dig som forbruger.

Hm,.. så må der være MEGET stor forskel på Øst og Vest DK

min personlige oplevelse er at der kan spares mange penge,
fra at betale ca. 2000 kr pr. KVARTAL,
sparer jeg nu ca. 500 kr
'bare' ved at slukke den ene PC, og hæve køleskabs temperaturen 2 grader,

hvis vi ganger det med ½ - 1 million husstande,.. så bliver det vel også en slags penge,

et kvartal lød regningen på 2.058,78 kr. for 940 kWh ALT incl.
altså meget tæt på 2 kr pr. kWh incl måler afg. moms mm.

dine forældres forbrug er fuldstændig urealistisk, HØJT. (5 X højere end normalt)
et års-forbrug på 3000 kWh er et STORT forbrug for 2 voksne/lejlighed iflg. Nrgi.dk

for år tilbage havde jeg hus m/El-varme
DENGANG var der 'rabat' hvis forbruget oversteg 6 - 7000 kWh/år... vist nok halv pris, !!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-12 14:13

Det samme med fjernvarme, har du et meget lavt forbrug kommer hele styrken af teknikere for
at undersøge om der ikke er snyd et eller andet sted.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 10-09-12 08:23

Har selv overvejet det - kan det betale sig at skifte el-selvskab.

Jeg synes heller ikke det er strøm som er dyrt men alle de underlige afgifter mv der lægges oven på og nogen af dem er jo uanset hvor meget strøm jeg bruger.

Har overvejer at få sådan en konsulent ud eller låne et stik til at se hvad de forskellige el-ting koster.

Tror ikke der længer er så meget at hente i indutrien, der er efterhånden top trimmet i at finde bespargelser på strøm - i hver fald de steder jeg har arbejdet.

Måske jeg skulle søge om en vindmølle i haven

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-12 13:14

EA_HS -> Så har du 'svinet' med strømmen ..indtil du lagde dit forbrug om.

...men regner du på Kw/t prisen kan det altså 'betale sig !

Tak_for_hjælpen ->

Citat
Tror ikke der længer er så meget at hente i indutrien, der er efterhånden top trimmet i at finde bespargelser på strøm

Ja, ...tror du!

Dettte sker ikke, så længe industrien betaler signifikant mindre end alle andre borgere i dette land for forbruget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 10-09-12 13:28

Citat
EA_HS -> Så har du 'svinet' med strømmen ..indtil du lagde dit forbrug om.

Korrekt,... det var derfor,..

industrien og andre 'næringsdrivende' har altid haft fradrag for udgifter i forbindelse med at drive
egen virksomhed, bla. udgifter til EL,.... sukker, olie, brændstof, og 1000 andre,.. !!

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 10-09-12 14:28

Jeg har prøvet at skifte el selskab, men regningen var det samme, så for mig kunne det ikke betale sig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-12 19:06

EA_HS ->
Citat
industrien og andre 'næringsdrivende' har altid haft fradrag for udgifter i forbindelse med at drive
egen virksomhed, bla. udgifter til EL,.... sukker, olie, brændstof, og 1000 andre,.. !!

Netop... men hvorfor?

Jeg får da ikke et fradrag for; at arbejde og tjene mine penge på dét jeg arbejder med som privatperson. Hvorfor skal industrien så ha' et fradrag ...som 'vi' ...parantesbemærket betaler for, på trods af, at det er 'os', som forbrugere der BETALER for ydelsen ..i sidste ende?

Det ville svare til, at DU skulle betale f.eks. 10% af alle mine leveomkostninger fordi ....?

Jeg skal leve af min indtægt!

Top-Tosset argument !!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-12 21:34

Der ka' vel ik' tærskes mere langhalm på dette 'indspark'?
Så jeg lukker spørgsmålet ...og uddeler naturligvis kandu-påængårnø på uretfærdig vis
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 10-09-12 21:36

brokke44 -> http://www.cssboxing.com/shit/
</MOLOKYLE>