/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad skal vi med politiet???
Fra : Cimbombom
Vist : 938 gange
50 point
Dato : 07-09-12 22:03

Har vi behov for politiet? De kommer alligeveller aldrig når man ringer efter dem.

Jeg har fundet mig et fritidsjob som chauffør, for at jeg kan tjene lidt lommepenge ved siden af min SU.

Og ja så kører jeg en lang tur med nogle kunder. Og selvfølgelig så uheldig som jeg er har kunderne "ingen penge". Og de prøver at løbe fra regningen.
Det lykkedes mig at få fat i en af dem.
Derefter vil jeg politianmelde kunden, fordi han ikke ville betale og prøver at løbe fra regning.

Men hvad siger den kære betjent som er i den anden ende af telefonen.

Citat
Vi har ikke bemanding nok, så jeg kan desværre ikke sende en vogn ud til dig.

Det er for ringe service syntes jeg. Når jeg som chauffør har betalingsproblemer og kontakter politiet. Forventer jeg at de kommer.

Jeg blev nød til at lade kunden gå, og har ingen penge fået. For den tid & brændstof som jeg har brugt

Hvorfor har vi et politivæsen som aldrig rykker ud.... Sidder de bare ved stationen og spisser donouts og drikker kaffe

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-09-12 22:49

Citat
Sidder de bare ved stationen og spisser donouts og drikker kaffe

Du er sq da i danmark, det er citronmåner

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-12 22:54

Citat
Når jeg som chauffør

Citat
tjene lidt lommepenge ved siden af min SU.

Helt sikkert derfor de tager røven på dig, de ved jo hvem du er, og kan kontaktes ved.
Og hvad kan du ikke miste ved at køre SORT, det får vi vel ikke ligefrem at vide, eller gør vi.
Op med din kørebog og problemet er løst.

Bortset fra det, så er NUL service at spore ved den Danske Lovgivning

Kommentar
Fra : prio

Dato : 07-09-12 23:00

Citat
Sidder de bare ved stationen og spisser donouts og drikker kaffe

JA! - det gør de desværre!

Stakkels dig, Cimbombom, sikke en oplevelse - og så skal du såmænd være glad for, at du ikke blev overfaldet, for da var det heller ikke sikkert, at politiet gad komme.

Som jeg tidligere har sagt, gør politiet efterhånden, som det passer dem.

De er arrogante, nedladende, luddovne, og udfører kun de opgaver, som de gider.

Desuden er mange af dem voldsomt racistiske - mon ikke det er det, du især har været ude for?

De dækker over hinanden i misforstået loyalitet og slipper derfor igennem med meget magtmisbrug.

De kolleger, som er ansvarsfulde, bliver frosset/mobbet ud, hvis de ikke retter ind.

Hvis der skal være respekt for politiet igen, skal de uheldige elementer skæres væk med hård hånd og ikke konstant slippe med en løftet pegefinder.

Du skal klage - det er det eneste, du kan gøre - det er vigtigt at klage, hvis man skal gøre sig håb om at få genoprettet en ordentlig politistyrke igen.

Politistyrken skulle gerne bestå af ordentlige, samvittighedsfulde, modne, harmoniske mennesker med et stort overskud.

Mange er blevet behandlet lige så elendigt, som du er blevet, for Danmark er ved at blive en bananrepublik.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 07-09-12 23:06

Citat
Du skal klage - det er det eneste, du kan gøre - det er vigtigt at klage, hvis man skal gøre sig håb om at få genoprettet en ordentlig politistyrke igen.

Hvem skal jeg klage til....................... og nytter det noget.......................................

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-12 23:24

Citat
De kolleger, som er ansvarsfulde, bliver frosset/mobbet ud, hvis de ikke retter ind.

Har du dine papirer iorden, så kan du klage alle steder.
Sidste instans, ligger i Folketinget.

Og dem du sikkert stemmer på/ eller ikke til næste valg.
Men at tro, at en skide araber går forud for en Dansker, fatter jeg ikke en disse af.

Jeg kan betale Skat og stadig ikke få andet end MØJSVAR, mens alle etniske?
skal frem i køen? dårlig SANS for KØ-kultur, ved det ikke, men fandme om de ikke MÅGER sig frem før MIG? og jeg står med et skide nummer i kø en kupon

Den sidste jeg var ude for var i Banken = bare møje sig frem
istedet for at STÅ I KØ, hader de mennesker.

Men tvivler på at du vil lave det til en hade tråd over mennesker der ikke kan Dansk

Accepteret svar
Fra : prio

Modtaget 50 point
Dato : 07-09-12 23:31

http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=klage+over+politiet&source=web&cd=2&ved=0CCgQFjAB&url=http%3A%2F%2Fpolitiklagemyndigheden.dk%2Fmedia%2F4788%2Fklager_over_politiet_-_endelig_udgave.pdf&ei=RGZKUMLUJun64QTG84DwDA&usg=AFQjCNGy0JZTHEgrhIeQeONeOe56DiIR_w

Prøv at følge dette link, Cimbombom, så ved du mere om at klage over politiet.

I øvrigt har politiet altid pligt til at oplyse dig om din ret til at klage, og vejlede dig i, hvordan du klager.
Du skal blot henvende dig på en politistation fx.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 07-09-12 23:38

Citat
og nytter det noget

Selvfølgelig nytter det noget.

Du skal gøre det både for din egen skyld, så du føler, at du har gjort det rigtige, når du nu er blevet skidt behandlet - men også for at hjælpe med til at de brådne kar i politiet fjernes.

Efter der er kommet den nye uafhængige politiklagemyndighed, nytter det vist mere at klage, end tidligere, hvor mange følte, at deres klager ikke blev behandlet fair.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-12 23:40

"prio
Kan næsten afvise samtlige dine anklager = på film.
Angående misforstået lyalitet og andet.

Dem der virkelig LEVER for det liv de har valgt = Politi og andet i den Danske Offentlighed, DE gør sit YDERSTE og mere til, netop for at holde skiderikker og lort ude af deres korps.
N_ggere eller bare en skide Dansker, UD med dem, de gør korpset USTABILT.
Se bare på HA og deres støtte grupper, hvem gider dem mere, de snakker ved siden af.

Men som i ethvert arbejde, er der skiderikker, som misforstår hvad fanden de egentlig
laver i deres daglige arbejde for? Militæret er noget af det første - der står for skud
og så kommer der en ORDRE = fra Folketinget
Men de Danskere der kommer hjem, med eller uden hjerne, GÅ DIG EN TUR OG NYD DANSK LUFT
men ingen hjælp til dem = gør det selv.

Men TROR ikke det var spøgsmålet = penge for en tur

Har du egentlig LOV til at køre TAXI?
Alt andet er i denne forbindelse urelevant.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 07-09-12 23:42

Tak for linket prio, jeg vil sende en mail til dem, hvor jeg kritiserer deres service.

Hvis politiet var en privat virksomhed var de nok gået konkurs. De få gange i mit liv hvor jeg har haft brug for deres hjælp, har de ikke rykket ud.

De siger at de ikke har bemanding nok.

Hvis de ikke har bemanding nok, hvorfor ansætter de så ikke flere betjente....

En restaurant kan da heller ikke sige til kunderne... i kan ikke få noget at spise, fordi vi ingen kokke har. Jo det kan de nok godt, men så går de nok også konkurs.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 07-09-12 23:47

Mig-selv= Disken gå nu i seng, du aner ikke hvad du snakker om.

cimbombom, lyt efter rådet fra Prio, det er det rigtige svar

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 07-09-12 23:47

Citat
Har du egentlig LOV til at køre TAXI?
Alt andet er i denne forbindelse urelevant.

Nej jeg har intet kørekort. Og jeg drikker også altid mere end 2 genstande inden jeg sætter mig bag rettet.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 08-09-12 00:02

Citat
De siger at de ikke har bemanding nok.

Ja, det siger de jo - altid! - men så må de jo lære at udføre deres arbejde med den bemanding, som de nu engang har - ligesom man må på så mange andre arbejdspladser, både offentlige og private.

I Danmark er der i øvrigt en større bemanding indenfor politiet end i flere andre lande i Europa, fx Norge.

Du kan være sikker på, at det danske politi ikke overanstrenger sig, og jeg finder det uhørt, at de til stadighed slipper med deres floskler om, at de ikke har tid til at passe deres arbejde.

Det er et spørgsmål om at tilrettelægge arbejdet bedre og lette sig fra citronmåner og donuts.

Som det tidligere er blevet diskuteret her på Kandu - hvorfor skal politiet altid være 2 betjente i en vogn?
I USA kan man nøjes men én, det fungerer fint og sparer meget mandskab.

http://www.politi.dk/Koebenhavn/da/kontakt/klager/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-12 01:46

Politiet har et budget hvor der ikke bliver givet ekstrabevillinger når de skal have indført nye dyre og uduelige it-systemer, så der skæres i personalet.

Desuden har der været internationale begivenheder og statsbesøg som kræver at alle stiller op i få dage, og så får de en pukkel af afspadseringer der tager det meste af et år at afvikle.

Eftersom der bliver mere og mere uroligt i ghettoerne burde politikerne skride ind og indsætte synligt politi 24/7..........men naaaaaj, man man propper bare flere indvandrere ind og lader fredelige danskere være måltavle for indvandrernes racisme.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-09-12 10:11

110% enig med LuffeA.
Iøvrigt stiftede jeg bekendtskab med dem igår.Ville holde ind på en vigeplads,for at få en pibe tobak.
Der holdt en varevogn,lidt skråt og spærede ind til pladsen.Så jeg stoppede pænt bagved den,og skulle lige til at gi`en "trut" i hornet.Da jeg opdagede en betjent,der talte med føreren.

(Jeg er nok den første,der pænt holder i kø,for at blive "interviewet",af politiet").
Han spurgte om jeg havde fået noget at drikke....og ærlig som jeg jo er,svarede jeg:-En pilsner til frokost.-Om jeg ville blæse?? Jaja,ingen problem.Den viste 0,08.Så der var ikke noget at komme efter.

Vi grinede noget bagefter,da de var kørt......og vi fik ild i tobakken.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-09-12 11:00

Jeg har altid haft megen sympati,for vores politikorps.Og har det stadigvæk.Vi skal huske (som vi siger om vores politikere),at de er en del af vort samfund.Og i takt med den forråelse,der er sket over hele linjen,er politiet jo tvunget til at følge med.Det er jo "kunderne",der sætter dagsordenen.
Så kan man ikke forlange,at politiet skal agere,som små spejderdrenge.

Det er jo utroligt,som kriminaliteten er steget her hjemme.Røverier af alle mulige slags,banker,butikker,på åben gade,og hjemme.Afpresning,slagsmål,optøjer m.m.m.m.
(Snart bliver det nødvendig at montere snubletråde,med ???,udenfor og inde i huset).
Jo,de er virkelig "hængt op".

Men det "funker" ikke,som det skal.Jeg tror fejlen er ved mahogni skrivebordene.De høje chefer der sidder der,er ikke deres opgave voksen. (Uddelegering af arbejdet).

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-12 14:18

eh... Sig mig lige:

Hva' koster en fuld udrykning med to betjente til en forholdsvis udramatisk 'pengeflugt' for et par hundrede kroner, fra en hyrevogn. Sammenholdt med politiets ellers minut-tyranniske vilkår, når det kommer til at imødegå GROV kriminalitet, så som dødsvold, galningekørsel, mordtrusler, knivstikkeri mm. ?

Ok. Det er forskel på Kong Hans og Jørgen Hattemager, men forlanger du ikke lige lovligt meget af politiet i denne 'sag' Cimbombom?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-12 14:22

Ps. Det hedder at prioritere sine resurcer ...for alle os andre normalt begavede
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-09-12 14:39

Kode
Jeg har altid haft megen sympati, for vores politikorps................

i takt med den forråelse, der er sket over hele linjen, er politiet jo tvunget til at følge med. Det er jo "kunderne", der sætter dagsordenen..........

helt enig,..
og når man så tænker på at politiet daglig må finde sig at blive 'pisset' på,
enten fordi de 'smarte' får unge under 18/15 til at lave forbrydelserne,
eller fordi dommeren straks løslader de anholdte,..
burde det ikke være svært at forstå frustrationen.....

den tid hvor 'Panserbasse' havde tid til at slendre rundt i byen,
og Narko,.. Stoffer,.. Bander, og Autonome stadig var et ukendt begreb,
er for længst forbi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-09-12 19:38

Citat
Hvad skal vi med politiet???

Jeg vil vende spørgsmålet om:
Hvad skal vi med mennesker, som ikke kan lide danskere og de danske normer.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 08-09-12 21:54

.
Citat
forlanger du ikke lige lovligt meget af politiet i denne 'sag' Cimbombom?

molekyle - Cimbombom havde fået fat i en fyr, der prøvede at løbe fra sin regning.

Hvis politiet ikke skulle være behjælpelig med det, så vil du vel sige, at det står enhver frit for ikke at betale taxaregninger, restaurationsregninger o.s.v.- man går bare sin vej.

Det ville nok ende med selvtægt fra enkelte chaufførers side, og for andre, der ville insistere på at blive betalt for deres arbejde - det rene anarki.

Lommetyve, cykeltyve, småindbrud o.l. skal politiet vel heller ikke belemres med?
Hvad bliver det næste?

Skal politiet ikke længere være der for ganske almindelige mennesker, der udsættes for mindre forbrydelser?

Engang fungerede det godt nok, at politiet kom, når man havde brug for dem.
Man blev ikke arrogant afvist.

Sådan skulle det gerne blive igen.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 08-09-12 21:56

Citat
...for alle os andre normalt begavede

"os" - nu skal du passe på, ikke at tage munden for fuld, molekyle

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-09-12 22:26

Citat
molekyle - Cimbombom havde fået fat i en fyr, der prøvede at løbe fra sin regning.

så er det man normalt OGSÅ burde høre sagen fra modparten (Politiet)

ellers bliver det det rene "Ekstra Bladet",.......... ..

Kommentar
Fra : prio

Dato : 08-09-12 22:43

Citat
Hvad skal vi med politiet???

Jeg vil vende spørgsmålet om:
Hvad skal vi med mennesker, som ikke kan lide danskere og de danske normer.

Hvad fanden mener du nu med det, Eyvind?
Må man som muslim ikke henvende sig til politiet om hjælp - du godeste for en racistisk udtalelse!!!

- og EA_HS - hvad har din indslag om muslimsk kulturberigelse at gøre med denne tråd - griber du bare enhver tænkelig mulighed for at lufte dit indvandrerhad??

Aj, jeg forstår nogle gange godt, at muslimer får nok!
Selv her på Kandu, som vel næsten er blæst for andet end gammeldanskere kan man ikke klare, at en enkelt muslim tillader sig at deltage på lige fod med andre.

FØJ - skam jer!

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 08-09-12 23:40

Citat
Hvad skal vi med mennesker, som ikke kan lide danskere og de danske normer.

Er det en dansk norm ikke at betale sin regning.

Det er jo lidt det samme som at kører i tog & bus uden at have nogen billet.

Selvfølgelig kan en kunde have glemt sin pung eller lignende. Det har jeg forståelse for.

Men når de bevidst prøver at snyde sig væk fra regningen, er det ikke i orden.

Citat
Ok. Det er forskel på Kong Hans og Jørgen Hattemager, men forlanger du ikke lige lovligt meget af politiet i denne 'sag' Cimbombom?

Nej det syntes jeg ikke, jeg syntes næsten det er lige slemt at stjæle 1 kr eller 1 mio. kr

Politiet bør ikke være underbemandet, jeg vil gerne betale lidt mere i skat. Så de kan ansætte flere betjente.
Men så forlanger jeg også at de kommer, når jeg ringer efter dem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-12 23:47

prio ->
Citat
Hvis politiet ikke skulle være behjælpelig med det, så vil du vel sige, at det står enhver frit for ikke at betale taxaregninger, restaurationsregninger o.s.v.- man går bare sin vej.

Næeh... og det håber jeg heller ikke, jeg har givet udtryk for?

Jeg tænkte blot: Hvis politiet skulle 'rykke ud' hver gang lille Ole har stjålet den femmer der lå på køkkenbordet? Hvem har så tid at komme, når Sigurd svinger Samuraisværdet i en GBH brandert i Metroen i myldretiden?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-09-12 23:56

Cimbombom -> På dét punkt er vi helt enige.

Jeg mener også at der burde gives politiet flere resourcer til af-/opklaring af ganske alm. hverdags forteelser, istedet for at bruge tid/kræfter/resourcer på en håbløs kamp mod alm. menneskers hashforbrug, aflytning/overvågning af lovlydige borgere i et forsøg på at 'fange' terrorister, mandsopdækning af rabiate demonstanter (..såvel; nazister, facister, som fundamentalistiske kristne, jøder, islamister, liberalister ..og andet 'godtfolk').

Lad os se flere betjente til fods og på cykel i gadebilledet

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-09-12 00:05

Ps. Da jeg var lille (..i 60'erne) kunne man råbe : Stop Tyven !!! Hvis en eller anden havde formastet sig til at stjæle ens cykel, medens man vendte ryggen til foran en forretning på Amagerbrogade. Så gik der kun få øjeblikke før en betjent kom løbende eller en patruljevog blev sendt ud for at lede efter den formastelige.

Eneste sted idag, hvor vi gud ske tak og lov for dét, kan forvente hurtig udrykning er ved skyderier, knivstikkeri og alm. værtshusslagsmål.

Røvere og tyveknægte har næsten frit slag, blot de holder nallerne væk fra pengeinstitutter, rigmandsvilla'er og tankstationer.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Cimbombom

Dato : 09-09-12 01:45

Tak for svaret prio.

Også tak til alle de andre brugere, som bidrog med kommentarer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-12 09:55

Citat
Er det en dansk norm ikke at betale sin regning

Det har jeg da ikke snakket om.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 09-09-12 13:26

Selv tak
- håber, at du får taget dig sammen til at sende en klage til politiet, og ikke bare lader tiden gå