/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Avisbud på knallert.
Fra : vedikkealt
Vist : 1017 gange
200 point
Dato : 06-09-12 06:50

Findes der mon regler for det, rundt om i de forskellige boligområder.

Hver dag ca. kl. 06.30 kommer der et avisbud på knallert, og det er med avisbudet - som med skraldebilen, der er ikke mange der sover når de har forladt området.

I vores boligområde kommer skraldebilen dog først op af formiddagen, så det er ikke vores problem.

Men men vores avisbud klarer det også fint, helt alene...

Hvad har i af erfaringer her ?

Bedste hilsner fra vedikkealt ...

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 210 point
Dato : 06-09-12 07:31

Der er jo i det hele taget regler for hvor meget et køretøj må larme og hvis en knallert vækker hele kvarteret, er der noget der kunne tyde på, at den ikke er i lovmæssig stand.

Derudover er der ikke regler for hvornår man må køre på knallert bestemte steder, kun varelevering med bil i beboelsesområder er der regler for (må først foregå efter 7.00)

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 06-09-12 08:19

Er det vejen eller jeres stisystem han kører på?

Han skal jo som Kortoververden skriver overholde loven, gør han det er ikke noget at gøre, men hvis du tager dig sammen til at stå klar når han kommer larmene - jeg ville have svært ved at komme ud af sengen der

Nå men hvis du står udenfor før han kommer med din avis og tager en lille snak med ham om at han vækker alle og du har et løsningsforslag - kunne det være han er til at tale med, man kan jo håbe.

Er det en ulovlig knallert pus politiet på ham

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-09-12 09:17

Avisbude , håndværkervogne og lignende kører og parkerer, som om de tror de er hævet over færdselsloven.
han må ikke køre på fortov, eller over fortov. På private havegange er knallertkørsel, som udgangspunkt ogsåforbudt.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-09-12 09:19

Hvordan kan du tale om et forbud på private havegange?

Når det er privat er det op til lodsejeren at beslutte hvad der er tilladt eller forbudt, der kan altså ikke tales om generelle forbud, jg tvivler dog også på at et avisbud tager knallerten med hele vejen op til huset på den måde.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 06-09-12 12:05

Snak med avisbudet, hjælper det ikke kontakter du omdelerfirmaet eller evt. avisredaktionen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-09-12 16:30

Vi bliver dagligt vækker ve 3 tiden om mogenen af et avisbud på knaller op ad vores private indgang gennem haven.
Færdselsloven gælder også her selv om det er privat. Der er ikke spærret af og almindelig adgang for bude og andre med ærinde.

Kommentar
Fra : liteon114

Dato : 08-09-12 21:23

Gaaab!!... hvor det småborgerligt...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-09-12 07:47

# liteon114

Jeg forstår ikke din kommentar !

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 21-09-12 10:45

Tak for svaret Kortoververden.

Egentligt mærkeligt, at der kun er taget højde for larm fra biler.

Men det bliver jo nok ikke sådan - lige lavet om.

Bedste hilsner fra vedikkealt...