/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Opdatering af Adobe Flash Player
Fra : LarsSimoni
Vist : 726 gange
50 point
Dato : 05-09-12 16:23

Hej

Jeg er en forholdsvis ny bruger af Mac, hvorfor jeg bliver nødt til at stille et spørgsmål som mange nok kan svare forholdsvis hurtigt på :)
Jeg har sat en opdatering i gang af Adobe Flash Player - men den bliver ved med at så stille på 95%, og har gjort det de seneste par dage.
Jeg har ikke mulighed for at lukke opdateringen ned, og nu står der andre opdateringer jeg også har sat i gang, og egentlig bare venter på at den her fra Adobe bliver færdig.

Nogen der har oplevet noget lignende, eller har et forslag til hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 05-09-12 16:43

Når du vælger "Softwareopdatering (i æble-menuen i øverste venstre hjørne), søger maskinen selv efter opdateringer og viser de aktuelle muligheder.

I stedet for at vælge at opdatere alt, kan du aftjekke dem du vil nøjes med = lade være med at sætte v ud for adobe.

Måske er det din løsning??

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 05-09-12 20:31

Hej vigil

Nej, det er det desværre ikke.
Opdateringen af Adobe Flash Player kører allerede, hvorfor det ikke hjælper at søge efter de tilgængelige opdateringer (den kører i øvrig i forvejen i baggrunden, da en anden opdatering også er sat i gang - den kan bare ikke starte, før den med Adobe er færdiggjort)

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 05-09-12 20:39

Næste bud herfra lyder:
Luk din browser - luk alle andre programmer (når div updates er færdige)

Søg i Spotlight på Adobe Flash Player - og slet programmet
Genstart maskinen
- og hent en ny og frisk version af Flash på nettet

Håber det går?
- ellers må vi jo finde på noget andet

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 05-09-12 20:57

Normalt omfatter Softwareopdatering ikke Flash Player. Hvilken version af Mac OS X bruger du? Kan ses i æblemenuens 1. punkt: Om denne Mac.
I 10.8.1, som jeg bruger, er Flash Player en del af Systemindstillinger.
Jeg kan fx se "Plug-in version 11.4.402.265 is installed.".

Prøv, om du kan logge ud og så gentage processen. Det lyder lidt som om, noget står i vejen for at den bliver færdig. Men det er svært at sige uden at kende version og hvad du ellers har kørende.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 05-09-12 21:26

Vigil:
Jeg har allerede forsøgt at slutte Safari (det er faktisk nødvendigt for at starte installationen)
Nu siger du Spotlight - er det Launchpad? :)

Kipros:
Jeg kan hverken logge ud, eller lukke computeren ned, fordi de her opdateringer kører nu :(
Versionen er Mac OS X 10.7.4 - ville gerne opdatere til Snow-ting, men tænker det er bedst jeg venter til de her opdateringer er færdige, hvis det da lykkedes.

Accepteret svar
Fra : vigil

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-12 22:36

Spotlight er Mac'ens søgeagent - tryk æble+mellemrumstast på en gang og der dukker et lille felt op i øverste højre hjørne. Her skriver du hvad som du gerne vil finde på computeren - og den finder det som regel lynhurtigt

Du kan tvinge programmer til at slutte ved at trykke æble+alt+esc samtidig - så kommer en lille menu med de åbne programmer frem, og du kan vælge
Du vil blive advaret om at alt ikke tidligere gemt vil blive slettet - og det er jo på en måde også det du gerne vil.
Tænker at dog nok er bedste at vente til de andre updates er færdige.

Til slut: Kipros lyder meget mere forstandig end jeg, så måske han skal tage over herfra

Kommentar
Fra : LarsSimoni

Dato : 05-09-12 22:51

Aha! Se dér kom den - det med at trykke CMD+ALT+ESC, så kunne jeg lukke de forskellige programmer. Fantastisk! :D

Mange tak for hjælpen - jeg ser lige om ikke jeg kan starte installationerne forfra.

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 05-09-12 22:57

Tak for rosen, Vigil. Du har nu også selv fat i noget.

Jeg kan ikke huske, om det først er i 10.8, at Flash Player er lagt ind under Systemindstillinger. Det kan også afhænge af Flash Player-versionen. Jeg kan tjekke opdateringer fra denne "prefPane":
--
No New Updates
Adobe® Flash® Player is up to date on this system.
--

Jens

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 05-09-12 23:10

Hehe, jamen Kipros, se da bare der ..... sidste kommentar er jo allerede pænt over forbi min liga.

Jeg er ikke kommet længere end til 10.7.4, så ser frem til at kunne meget mere, når tiden er til næste system.

Og Lars Simoni: jeg bliver ved med at glemme, at der ikke længere er et æble på CMD-tasten, så godt gennemskuet

Godkendelse af svar
Fra : LarsSimoni

Dato : 12-10-12 08:58

Tak for svaret vigil - jeg beklager forsinkelsen :)