/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Fyld i sandwich?
Fra : o.v.n.
Vist : 761 gange
200 point
Dato : 05-09-12 12:38

Jeg fik en sandwichtoaster i gave og det er jo nemt at få en lille varm bid mad før jeg skal p job, men jeg savner ideer til noget at komme mellem brødet, kom med nogle forslag tak
jeg kører på arbejde om ikke så længe, så der vil være stille i tråden fra min side indtil engang i nat, jeg glæder mig til at komme hjem og læse en masse forslag til lækkert fyld

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-12 13:36

Jeg kan godt li' den helt alm. slags - skiver af skinke og ost

Andre er pjattede med leverpostej, og så frisk agurk enten klemt indimellem eller ovenpå

Andre igen kommer en tynd bøf med løg imellem

Det er næsten kun fantasien der sætter grænser, så prøv dig frem

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-09-12 14:47

Bilka har disse 2 forslag:

Prøv fx en toast af groft brød med Serrano skinke, Gorgonzola ost, tomater og frisk basilikum
og
prøv en lækker sød toast af hvidt brød med banan og Nutella

Kommentar
Fra : vith

Dato : 05-09-12 14:49

Min egen favorit er ost med ananas og et drys paprika.

Kommentar
Fra : noha

Dato : 05-09-12 14:55

Jeg bruger gerne:

Bund af gedeost

Derefter en bøtte makrelsalat

Og på toppen 3 cm. Nutella

MUMS

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-09-12 17:32

Jeg vil foretrække disse til en varm toast:

de to brød smørres lige med et tyndt lag smør-
Imellem lægges en skive god gouda ost- et stykke alm. kogt skinke tyndskåret-en tomat skåret i tynde skiver- et par løgringe- og slut med en skive ost.

eller med lidt hvidløg:

de to brød gnides med et overskåret hvidløg.
lidt smør på begge-
en skive god gouda ost- et stykke parmaskinke- tomat i tynde skiver- evt. lidt oliven i tyndes skiver, drys med cayennepeber- dernæst slut med ost igen.

jeg bliver helt sulten

Og husk alt brød kan bruges- det behøver ikke være sandwich brød.

Små hapsere:
Flute skåret lidt på skrå- dryppes med oliven/hvidløgsolie- ristes i toaster- derefter ovenpå diverse slags ost- eller eks. tomatsalsa af en tomat skåret i tern, lidt balsamico eddike, lidt frisk basilikum og rødløg i tern
eller en olivenpesto- (evt. med en frisk tomatskive under)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-09-12 17:45

Hvis du bruger rugbrød eller groft brød, er det heller ikke af vejen at lægge en frikadelle i skiver, imellem, med et godt lag af agurkesalat- evt. med lidt sennep på brødet

I det hele taget er sennep en god ting at smørre brødet med, også når det er skinke og ost- især findes der en sød sennep med honning- som smager super.

Jeg ville holde mig langt væk fra fisk i en toaster-

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-09-12 18:34

kommer lige i tanke om, at mine døtre elsker skiveskåret kylling i deres toast- men det de køber er færdig marineret og skåret i stykker - købes i eks. kvickly.

Men jeg vil jo foretrække en rest kylling- plukket i stykker- vendt i tørre krydderier- inden det lægges imellem- krydderierne kunne være cayennepeber, paprika eller lign.
Men stadig med en form for ost, som kan smelte ned i brødet, når den bliver ristet

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-09-12 20:24

Rullepølse og løgringe

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-09-12 20:46

mener I virkelig at leverpostej, markelsalat og rullepølse, er godt i en toast ristet i en toaster, bestående af 2 stykker brød - med fyld, som mases sammen og grilles

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-09-12 21:41

Min favorit er groft toastbrød med en skive god skinke (ikke det der pressede noget , tomatskiver og 1-2 skiver ost, evt. lidt basilikum ovenpå tomaterne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-12 21:44

Smuller54, ja der er virkelig nogle der kan li varm leverpostej i toasten

o.v.n, der er flere der har nævnt tomater, .... jeg vil lige advare dig, pas på den er fløjtende varm, men smager godt, hvis man ellers er til varm tomat

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 05-09-12 23:00

En sanwich med en toast skive og et stykke rugbrød, skær dog skorpen af, den bliver hård af at blive varmet op. Så den er mere behagelig at spise.

Så put nogen af overnståedenes forslag i.
Dog ikke for mange forskellige ting da det giver et misk - mask smag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-09-12 03:19

Tak for alle forslag de fleste vil blive afprøvet - tror jeg, nu mangler der bare at blive udtrukket en vinder, det må vente til i morgen eller senere, så flere forslag er velkomne

Kommentar
Fra : vith

Dato : 06-09-12 10:32

Til den søde tand:

Peanutbutter og marmelade

Kommentar
Fra : vith

Dato : 06-09-12 10:40

Eller hvad med skiver af camembertost med en klat solbærsyltetøj?

Eller en skefuld af gårdagens gryderet?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 06-09-12 10:50

Jeg synes ikke frisk agurk smager særlig godt, når den bliver varm, så hvis du laver en toast med leverpostej, kan jeg anbefale at du i stedet for den friske agurk bruger syltede agurker, asier, rødkål, champignon og/eller et stykke bacon.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 200 point
Dato : 06-09-12 17:56

Citat
Eller hvad med skiver af camembertost med en klat solbærsyltetøj?

uhmm- den er jeg med på - du får 5 fra mig

ren smovs- lige til en lille mellemmad

tror den står på toast i aften

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 06-09-12 19:01

Medister i skiver med rødkål.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 06-09-12 22:38

smuller54 - tak for de 5

Jeg ved simpelthen ikke hvor ideen kom fra med den camembert, men nu går jeg og ærgrer mig over at jeg har smidt toastjernet ud

Så kan du ikke spise en ekstra for mig?

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-12 13:09

Tak for forslagene smuller54. også en stor TAK til alle i andre leverpostej i toasten med rødbede stykker smager også godt.
En skulle jo udtrækkes som vinder og da du Smuller54 havde de fleste forslag (tror jeg uden at have talt efter) går point til dig
God weekend til alle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-12 13:10

Øv jeg glemte at give 5 stjerner kom igen en anden gang så jeg kan rette op på fadæsen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-09-12 21:00

Takker for valget - godt du fik mange forslag- pyt med stjerner

Ja, jeg gik jo også lige i toast-hjørnet selv