/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan blive medlem www.ezz.dk ?
Fra : EA_HS
Vist : 1860 gange
200 point
Dato : 04-09-12 22:34

Som skrevet står,.. Hvordan bliver jeg medlem www.ezz.dk ?
synes ikke jeg kan ikke finde noget tilmelding / medlemskab på sitet, !

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-09-12 23:15

Næh, det kan du da have ret i...

Hvad er det egentlig for et site?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 05-09-12 08:33

If you require any more information or have any questions about our privacy policy, please feel free to contact us by email at jrgveitconsult@gmail.com.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 05-09-12 14:45
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-09-12 19:34

Citat
Hvad er det egentlig for et site?

Tjaa,.. tilsyneladende noget lignende kandu.dk,...

Citat
If you require any more information or have any questions about our privacy policy, please feel free to contact us by email at jrgveitconsult@gmail.com.

det prøvede jeg første gang for ca. ½ år siden,... stadig ingen svar,...

Citat
http://www.stokerpro.dk/viewtopic.php?f=17&t=9007

hvad går det ud på,.. kan ikke rigtig se det forklarer noget,.. ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-09-12 22:25

Citat
Som skrevet står,.. Hvordan bliver jeg medlem www.ezz.dk ?
synes ikke jeg kan ikke finde noget tilmelding / medlemskab på sitet, !

(burde være en smiley der rullede rundt på gulvet og grinede så tårerne trillede)
Du er allerede medlem, det er nyhedsgrupper, der er så en eller anden der har lavet ezz.dk og viser nogle af grupperne der.
Sagt på en anden måde, du har allerede adgang til nyhedsgrupperne og kan dermed deltage i trådene.
Du har også adgang til ezz.dk men der er kun læseadgang, du skal altså ind i nyhedsgruppen hvis du vil kunne skrive.

Kandu.dk havde også nyhedsgrupper med engang for længe siden.

Læs lidt mere om teknikken her: http://www.usenet.dk

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-09-12 23:46

Citat
Du er allerede medlem, det er nyhedsgrupper, der er så en eller anden der har lavet ezz.dk og viser nogle af grupperne der.

det lyder jo let og ligetil,..
såå,.. hvis jeg får lyst til kommentere,.. eller få uddybet en 'tråd' som fx denne :
http://www.ezz.dk/903809-pc-optage-system

hvor, hvordan, og hvilken 'gruppe' henvender jeg mig så til,.. ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-09-12 23:56

Citat
hvor, hvordan,

Se mit link længere oppe i tråden, mere specifikt, http://www.usenet.dk/?side=generelt&m=D
Citat
og hvilken 'gruppe' henvender jeg mig så til

Så går du ind i dk.teknik.tv+video og finder tråden "PC optage system"

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 05-09-12 23:59

Nåe ja, gør lige dig selv (og andre) den tjeneste at læse dette http://www.usenet.dk/?side=baggrund&m=C

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-09-12 00:15

Citat
Så går du ind i dk.teknik.tv+video og finder tråden "PC optage system"

... herfra er linket dødt,.. ..
dk.teknik.tv+video   [Fundats]      Teknikkerne bag tv og video.

dvs. [Fundats] er aktiv, hvis jeg aktiverer [Fundats],.. ser det sådan ud i min browser (chrome)

Citat
1. Gruppenavn:
dk.teknik.tv+video

2. Beskrivelse:
Teknikkerne bag tv og video

3. Fundats:

Ønskes:
Tekniske spørgsmål om tv og video (diverse typer af tvskærme,
videoformater mv.) og kvalificerede svar herpå, samt alm. debat inden
for emnet.

* Diskussion af respektive forhandleres service, og pris/kvalitet
sammenhængen på deres produkter.
* Diskussion af teknikker benyttet i forskellige produkter.
* Spørgsmål og svar om reparation af tv/video
* Spørgsmål og svar om brugen af tv/video
* Diskussion om fremtiden inden for tv/video

Ønskes ikke:
* Opslag (postes i dk.opslag.* hierarkiet)
* Køb/salg (henvises til dk.marked.* hierarkiet)

4. Begrundelse:
Spørgsmål om teknologiorienterede emner drukner i diskussioner om
tv-programmer og andet stof i dk.medier.tv. Desuden kan videoteknik
betrages som et komplementer emneområde, og dette dækkes ikke i
dk.medier.tv.

Forslagsstiller mener, at der er nok relateret stof til at holde en
gruppe i live. Tv/video bliver for øjeblikket også diskuteret i
dk.marked.privat.tv+video, hvor denne diskussion på ingen måde hører
hjemme.

5. Moderering:
Nej

6. Forslagsstiller:
Hans Pedersen (hans.pedersen@get2net.dk)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-09-12 00:22

og det er det samme i IE
http://peecee.dk/upload/view/382446

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-09-12 00:24

Du gør jo ikke hvad jeg beder dig om.
Det er ikke noget du kan gøre i din browser
Din browser benyttes til WWW (World Wide Web)
Et mail program bruges til email og nogle af dem har understøttelse for usenet (nyhedsgrupper)

Læs lige denne side en ekstra gang http://www.usenet.dk/?side=generelt&m=D
tjek linket til xananews http://www.wilsonc.demon.co.uk/xananews.htm

Hvis du er mere interesseret i binære grupper er det mere programmer som newsleecher eller newsbin du skal have fat i

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-09-12 00:40

det lyder som noget for viderekommende,...
omtrent hvert andet ord skal jeg slå op i en ordbog,
det vil jeg prøve at sætte mig ind i engang i fremtiden,..

indtil videre nøjes jeg nok med noget mere gammeldags,...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-09-12 00:44

Sådan ser det ud når jeg forbinder til den gruppe http://peecee.dk/upload/view/382451/full

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 06-09-12 00:52

Citat
indtil videre nøjes jeg nok med noget mere gammeldags

Det vil sige noget der ikke involverer at computeren skal være online

Det er nu ret nemt, du får lige en kort guide her:

Hent xaranews
Installer xaranews
start xaranews
Indtast et kaldenavn (det andre skal se)
indtast en mailadresse (TIP: skriv en falsk da du ikke vil have hele verden til at spamme dig)
skriv hvilken server du vil forbinde til, f.eks news.tele.dk og et kaldenavn for forbindelsen
Det var det, du er nu igang.
det første du skal er at vælge de grupper du vil læse.
derefter henter den meddelelserne ind og du er i gang

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-09-12 00:55
Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-09-12 00:58

ok,.. ja,. det siges jo man skal lære så længe man lever,.. !

men hvad er fordelen ved at kommunikere på den måde,
fremfor kandu,. og lign. fora,.. ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 06-09-12 01:14

En fordel er hastighed, det er rent tekst.
Hvis man har forbrugsafregnet internet er det den enkleste måde at kommunikere med omverdenen på. (der findes faktisk steder i verden hvor de benytter opkaldsmodem)

En anden er at du ikke er afhængig af at kandu.dk betaler deres regning og holder deres site i luften.
Newsserverene replikerer rundt så alle får de samme informationer. skulle en udbyder gå konkurs sker der ikke noget da alle grupperne er replikeret (lidt enkelt sagt)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-09-12 02:00

javel så,..
jeg siger tak for en god forklaring,...
så er mysteriet i det mindste løst,

jeg har nu svært ved at se det 'smarte'
synes mere det lyder som noget der tilhører en 'svunden tid',..

..tror jeg holder mig til fora som Kandu - Jubii debat - Hotstart og lign.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-09-12 06:34
Godkendelse af svar
Fra : EA_HS

Dato : 06-09-12 16:36

Tak for svaret EXTERMINATOR.... så blev jeg så meget klogere,.