/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Banken vil have engagement gennemgang?
Fra : kartoffel88
Vist : 860 gange
35 point
Dato : 04-09-12 20:44

I dag fik jeg et brev fra min bank. Der stod at det nu var tid til at gennemgå mit engagement for 2012, så jeg skal indsende mine 3 sidste lønsedler, samt en årsopgørelse og lave et budget over alle mine udgifter, og iøvrigt sende det senest d. 14 september.

Gu gider jeg da ej. Så jeg skrev til hsm at jeg ikke var meget for at sende private informationer til et privat firma, og hvad han ville med det, da jeg aldrig før i mit liv har fået et brev af den slags.

Det er sku da ikke for sjov jeg har en bank. Hvis jeg kunne undgå at have en bank, så havde jeg det satme ikke. Desuden har jeg overhovedet ikke tid til den slags. Jeg ligger vandret i luften med en masse projekter.

Mit spørgsmål er så, hvad mon konsekvenserne bliver, når han finder ud af at jeg INTET sender til ham?
Kan de give mig et rykker gebyr? Kan de smide mig ud af banken?

Tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-12 21:00

Han kan fortsætte med urimelige krav så du vælger at flytte.
Måske er det hvad han er ude på.
Er du en dårlig kunde?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-12 21:14

Hvis du "netto" skylder penge, er din situation nok ikke så "stærk".

Hvis du er netto indskyder, så er det omvendte tilfældet.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 04-09-12 21:42

Tja jeg har aldrig fået sådan et brev men jeg skylder hverken penge eller er milionær.

Tror bare de vil lave et tjek af din økonomi evt mer sælge, betaler du dine lån til tiden kan de ikke gøre noget.

Så gider du ikke deres pjat lader du bare vær og husk at en bank rådgiver er en sælger på provision.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-09-12 23:24

Citat
Mit spørgsmål er så, hvad mon konsekvenserne bliver, når han finder ud af at jeg INTET sender til ham?
Kan de give mig et rykker gebyr? Kan de smide mig ud af banken?

Ja, det kan de da gøre ligesom de har lyst til - spørgsmålet er om du også har lyst til det?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-09-12 01:31

Om de kan smide dig ud ?
Det afhænger helt af hvilken aftale du har med banken.
Sædvanligvis har kunderne aftaler, som banken kan opsige,hvis de lyster.

Hvis du har lån i banken med løbende betaling, skal der dog stærke grunde til, så længe du overholder betalingstiderne, til punkt og prikke.

Skriv dog en mail til banken, og spørg om hvorfor og hvortil de skal bruge opluysningerne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-09-12 02:14

Spørg om de har en krystalkugle der viser at netop Du vil komme i små vanskeligheder om 51 måneder så det kommer til påvirke bankdirektørens svulmende bonus og pension.

Bortset fra Dit kommende budget har de da selv adgang til alle oplysninger idet de kan se bevægelserne på kontiene, bortset fra hvis Du har konti andre steder.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 35 point
Dato : 05-09-12 03:47

Det er fordi du er selvstændig at banken vil have et møde med dig og de papirer du bliver bedt om at sende er for at bankrådgiveren kan være lidt forberedt på hvad mødet kommer til at gå ud på.
Jeg har et sådan møde hvert år med min banks erhvervs rådgiver, det foregår hjemme hos mig over en kop kaffe og han har i forvejen fået et kopi af det seneste års regnskab og så snakker vi om fremtids planer og diskuterer selvfølgelig også resultatet af året som er gået og om mine nuværende konti og lån er tilstrækkelige og så videre, det mest synlige resultat af det sidste møde var at jeg fik nedsat renten på min kassekredit
Så hvis du har et firma i vækst og med en fornuftig indtjening behøver du ikke være nervøs, at du bliver bedt om at indsende diverse papirer kan tyde på at banken ikke har fået en kopi af dit regnskab.
Du slipper sikkert ikke for et møde med bankrådgiveren og han/hun kan når som helst opsige engagementet mellem banken og dig hvis du bedømmes som en usikker kunde, så du bør betragte bankens interesse for din virksomhed som en vurdering af din evne til at drive virksomhed

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-12 03:52

Citat
betaler du dine lån til tiden kan de ikke gøre noget.
det passer ikke, hvis din virksomhed ikke er særlig sund, kan banken når som helst opsige engagementet med dig, også de lån du eventuel har vil blive forlangt indfriet, det er sket for nogle jeg kender og det er ikke en rar situation at stå i hvis virksomheden er belånt til langt over skorstenen

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 05-09-12 15:17

Hej kartoffel88, du skal ikke sende banken noget det har de ikke krav på undtagen hvis du er ved at søge om et lån.
alan57

Godkendelse af svar
Fra : kartoffel88

Dato : 07-09-12 00:00

Tak for svaret o.v.n..