|
| Indsætte adresse fra Outlook i Word/2007 Fra : piam01 | Vist : 324 gange 95 point Dato : 04-09-12 11:37 |
|
Hej hej,
Jeg er blevet opgraderet til 2007 og har nu brug for at hente adresser fra mit Outlook over i Word. I den tidligere version havde jeg et ikon - "bog", som jeg klikkede på, og så kunne jeg vælge mellem de forskellige kategorier af kontaktpersoner, jeg har oprettet. Hvordan gør jeg det nu? Pia
| |
| Kommentar Fra : poten |
Dato : 04-09-12 17:08 |
|
Du kan finde dine Kontaktpersoner i værktøjslinjen i Word dokumentet under Forsendelser der ligger de i mappen Vælg modtagere.
Så vidt jeg kan se er det den samme funktion som "bogen" havde i den gamle Word...
| |
| Kommentar Fra : piam01 |
Dato : 05-09-12 08:39 |
|
Hej "poten".
Det har jeg prøvet nu. Jeg kan også finde en kontakt, jeg gerne vil hive ind i dokumentet - men hvordan hiver jeg den ind i dokumentet? Det er ikke en brevfletning, jeg er i gang med. Jeg har alle mine kontakter oprettet i Outlook, og når jeg skal skrive til en af dem, plejer jeg blot at hente adressen der. Det kan jeg ikke nu - i hvert fald ikke ud fra din beskrivelse. Pia
| |
| Kommentar Fra : piam01 |
Dato : 18-09-12 12:33 |
|
Det er tilsyneladende et vanskeligt spørgsmål, da jeg ikke har modtaget det rigtige svar endnu. Har selv - uden held - prøvet alt muligt. Er ved at give fortabt . Pia
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 18-09-12 14:05 |
|
Jeg skal lige have på plads, er det en mail-adresse du skal have?
Som jeg forstår det, skal du sende dokumentet til personen?
| |
| Kommentar Fra : piam01 |
Dato : 18-09-12 14:27 |
|
Præcis! Jeg har f.eks. en skabelon = "brevpapir" og her vil jeg indsætte adressen på et firma, som jeg har oprettet som kontakt i Outlook. Men kun dette ene brev - jeg skal ikke flette til en hel database. Pia
| |
| Kommentar Fra : piam01 |
Dato : 18-09-12 15:28 |
|
Det er IKKE det, jeg skal. Jeg skal sende et brev med posten - gammeldags snail mail. Skrive brevet i Word og indsætte adressen på det firma, som jeg har oprettet i Outlook under "Kontaktpersoner". I den gamle version trykkede jeg på bogen og sagde "indsæt adresse". (Hvis jeg ikke svarer i et par dage, er det fordi, jeg er "udstationeret" et par dage.) Pia
| |
| Kommentar Fra : piam01 |
Dato : 27-09-12 10:26 |
|
Måske tror I, jeg er tungnem, fordi jeg bliver ved. Jeg har altså brugt denne funktion i 100 år - og jeg kan simpelt hen ikke få det til at virke mere.
Jeg kan godt finde adresseblokken og vælge modtagere. Her vælger jeg "Outlook-kontaktpersoner", så kommer der en kasse frem, hvor jeg kan vælge mellem de mange forskellige lister, jeg har der. F.eks. Kunder Danmark, Kunder Eksport, Speditører, Leverandører og mange flere. Så vælger jeg f.eks. "Speditører" og vil kun skrive til ET ENKELT SPEDITIONSFIRMA. Men hele listens indhold kommer frem, hvorefter man skal hakke de af, der ikke skal skrives til - som om man nu starter en brevfletning. Så er det altså hurtigere at skrive adressen direkte ind i brevet. Hjælp mig! . Jeg tager på ferie nu t.o.m. 08.10., så jeg svarer først derefter igen. Jeg håber, der findes en løsning. Pia
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 27-09-12 12:30 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|