/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Indsætte adresse fra Outlook i Word/2007
Fra : piam01
Vist : 324 gange
95 point
Dato : 04-09-12 11:37

Hej hej,

Jeg er blevet opgraderet til 2007 og har nu brug for at hente adresser fra mit Outlook over i Word. I den tidligere version havde jeg et ikon - "bog", som jeg klikkede på, og så kunne jeg vælge mellem de forskellige kategorier af kontaktpersoner, jeg har oprettet. Hvordan gør jeg det nu? Pia

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-09-12 11:54

Der er forskellige løsninger...
Hvis du skriver Adressekartotek i den rubrik der fremkommer når du klikker på det lille blå ? oppe i højre hjørne når du er i Word, kommer løsningerne frem...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 04-09-12 17:08

Du kan finde dine Kontaktpersoner i værktøjslinjen i Word dokumentet under Forsendelser der ligger de i mappen Vælg modtagere.

Så vidt jeg kan se er det den samme funktion som "bogen" havde i den gamle Word...

Kommentar
Fra : piam01

Dato : 05-09-12 08:39

Hej "poten".

Det har jeg prøvet nu. Jeg kan også finde en kontakt, jeg gerne vil hive ind i dokumentet - men hvordan hiver jeg den ind i dokumentet? Det er ikke en brevfletning, jeg er i gang med. Jeg har alle mine kontakter oprettet i Outlook, og når jeg skal skrive til en af dem, plejer jeg blot at hente adressen der. Det kan jeg ikke nu - i hvert fald ikke ud fra din beskrivelse. Pia

Kommentar
Fra : piam01

Dato : 18-09-12 12:33

Det er tilsyneladende et vanskeligt spørgsmål, da jeg ikke har modtaget det rigtige svar endnu. Har selv - uden held - prøvet alt muligt. Er ved at give fortabt . Pia

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-09-12 14:05

Jeg skal lige have på plads, er det en mail-adresse du skal have?

Som jeg forstår det, skal du sende dokumentet til personen?

Kommentar
Fra : piam01

Dato : 18-09-12 14:27

Præcis! Jeg har f.eks. en skabelon = "brevpapir" og her vil jeg indsætte adressen på et firma, som jeg har oprettet som kontakt i Outlook. Men kun dette ene brev - jeg skal ikke flette til en hel database. Pia

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-09-12 15:07

Hvis du har et dokument, går du jo ind i office-knappen i øverste venstre side og trykker på send e-mail, så kommer Outlook jo frem og du kan sende til hvem du nu lyster...

Kommentar
Fra : piam01

Dato : 18-09-12 15:28

Det er IKKE det, jeg skal. Jeg skal sende et brev med posten - gammeldags snail mail. Skrive brevet i Word og indsætte adressen på det firma, som jeg har oprettet i Outlook under "Kontaktpersoner". I den gamle version trykkede jeg på bogen og sagde "indsæt adresse". (Hvis jeg ikke svarer i et par dage, er det fordi, jeg er "udstationeret" et par dage.) Pia

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-09-12 15:48

Hvis du læser og går frem efter Potens beskrivelse, kommer du faktisk til adressefelterne...

Citat
Du kan finde dine Kontaktpersoner i værktøjslinjen i Word dokumentet under Forsendelser der ligger de i mappen Vælg modtagere.

Så vidt jeg kan se er det den samme funktion som "bogen" havde i den gamle Word...

Adresseblok hedder det helt præcist!

Kommentar
Fra : piam01

Dato : 27-09-12 10:26

Måske tror I, jeg er tungnem, fordi jeg bliver ved. Jeg har altså brugt denne funktion i 100 år - og jeg kan simpelt hen ikke få det til at virke mere.

Jeg kan godt finde adresseblokken og vælge modtagere. Her vælger jeg "Outlook-kontaktpersoner", så kommer der en kasse frem, hvor jeg kan vælge mellem de mange forskellige lister, jeg har der. F.eks. Kunder Danmark, Kunder Eksport, Speditører, Leverandører og mange flere. Så vælger jeg f.eks. "Speditører" og vil kun skrive til ET ENKELT SPEDITIONSFIRMA. Men hele listens indhold kommer frem, hvorefter man skal hakke de af, der ikke skal skrives til - som om man nu starter en brevfletning. Så er det altså hurtigere at skrive adressen direkte ind i brevet. Hjælp mig! . Jeg tager på ferie nu t.o.m. 08.10., så jeg svarer først derefter igen. Jeg håber, der findes en løsning. Pia

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-09-12 12:30

God ferie...