/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nye grupper at jagte....
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 869 gange
10 point
Dato : 04-09-12 11:16

Er der snart flere rygere tilbage..? AAAArhhh, der er nok en rest rygere tilbage, som vi ikke kan få fat i - med mindre vi totalt forbyder indkøb af smøger - eller meget bedre - sætter prisen op til 200 kr pr. pakke. Så har vi i det mindste ikke forbudt nogen at ryge.....He he he he he..... så kan de satme lære det, kan de..!

Hvem kan vi, de frelste, ellers jagte...?
Jeg foreslår, at vi begynder at jagte dem, der drikker øl og spiritus i boligblokke.. (Så kan vi senere udvide forbuddet, så det også gælder på gader og stræder) og til sidst...he he he he....sætter vi trumfkortet på, og forbyder al indtagelse af øl og spirituosa i ligusterkvarterene....OOOOHHH..... det bliver godt!!! Jeg glæder mig allerede som et lille barn, der venter på juleaften....

Men vi skal lige "opfinde" en begrundelse for forbuddet.
Jow, kan disse argumenter bruges..?
Al indtagelse af alkoholiske drikke i boligblokke skal forbydes fordi:

1. Drukmåse ødelægger deres helbred.
2. Efter to øl - eller drinks begynder drukmåse at larme og spiller højt musik.
3. Det lugter.
4. Børnene bliver præget i en uheldig retning.
5. Drukmåse bliver løsslupne i tale og opførsel.
6. Drukmåse smider flasker på trapperne så børn kan falde og komme slemt til skade.
7. Der er fare for spirituskørsel
8. Der er STOR risiko for, at en drukmås udøver vold i sin brandert
9. Drukmåse koster samfundet penge i form af skader på helbredet.

Om et par år - når vi har omvendt ovenstående gruppe til bedsteborgere, finder vi en ny gruppe at jagte. Hmmmmm....det kunne være Webergrill og brændeovnsfolket rundt om i villahaverne...he he he he he he he....ooohhhh det bliver godt.

Mvh.
Tommy.
Bedsteborger.
Ex ryger
Ex drukkenbolt
Ex billist - bruger kollektiv transport (har meget spildtid - men så har jeg da min SODUKO)
Ex brændeovns bruger - har investeret i solceller.
Ex grill'er
Ex grænsehandler - DR1 siger jo, at det ikke kan betale sig.....
Kort sagt, jeg lever et røvkedeligt liv. Og det værste er, at jeg har chancer for at blive 100 år..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-09-12 11:56

God fornøjelse med dine nye mission/passion...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-09-12 12:16

Citat
sætter prisen op til 200 kr pr. pakke. Så har vi i det mindste ikke forbudt nogen at ryge.....He he he he he..... så kan de satme lære det, kan de..!

super,... gid man havde gjort det for rigtig mange år siden,
det ville have sparet rygerne for mange unødvendige problemer, (incl. mig selv)
og samfundet for et ukendt antal milliarder,...

kan kun håbe på at nye generationer aldrig kommer i nærheden af tobak,... !

i "min tid",... lærte vi KUN at ryge for at ligne den tids 'superstar'
'Lemmy-dasker' og Humphrey Bogart, mm............. ..

der er ikke en eneste fordel ved rygning / tobak,
det er udelukkende en dum tillært vane / afhængighed,

den,.. 'behagelige / afslappende fornemmelse',.. findes KUN i kraft af at den dulmer abstinenserne,
omtrent på linie med anden narkomani,

NEJ,.. jeg er hverken 'hellig' eller 'frelst'
men efter tobakken er 'lagt på hylden',... er det langt lettere at se realistisk på problemet.

så længe man er slave af tobakken er det kun muligt at se det gode ved rygning,
det kan enhver alkoholiker nikke genkendende til.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-09-12 12:30

Citat
Fakta om rygning

Hver fjerde voksne dansker ryger. Mange er blevet røgfri, og det er især de midaldrende og kortest uddannede, som fortsat ryger. Der er færre rygere blandt unge.

Holder man op, bliver man hurtigt sundere og løber en mindre risiko for alvorlige sygdomme. Der findes en række love på området.

det er især de midaldrende og kortest uddannede, som fortsat ryger

Citat
En undersøgelse fra december 2011 viser, at 23-24 procent af befolkningen over 15 år ryger. 18 procent af befolkning ryger hver dag. Unge ryger mindre end de voksne.

Unge ryger mindre end de voksne

såå,... der ser ud til at være håb forude,...
http://www.cancer.dk/forebyg/roegfri/fakta+rygning/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-12 13:35

Citat
det er især de midaldrende og kortest uddannede, som fortsat ryger
Muligvis..Det, som jeg hæfter mig ved er udsagnet; "og kortest uddannede, som fortsat ryger"
Jeg tror ganske enkelt ikke på det !! Det er gør ikke fordi, Kræftens Bekæmpelse prøver at manipulere signalværdien med," at det er dem med den korteste uddannelse der ryger" - hvem vil signalere kort uddannelse..? Ingen.
Nogen gange lykkedes manipulationerne "At dem med den korte uddannelse...etc...." Sidste gang vi så det, var, da Poul Nyrup og Uffe Ellemann ville ha' danskerne til at stemme ja til euroen. Poul og Uffe brugte også "det er dem med de korte uddannelser der stemmer nej til Euroen" Det lykkedes som bekendt ikke......

Noget andet er - uden for emnet, men nu er det smalltalk området vi befinder os i - er, at Kræftens bekæmpelse ikke er lige troværdig - specielt ikke når det gælder midler til rygeafvænding. For Kræftens Bekæmpelse finder der to veje - enten stop rygning på dag 1 (kold tyrker) eller niccorettes nikotinspray eller tyggegummi. Fx er e-cigarreten bandlyst hos Kræftens Bekæmpelse, det tiltrods, at indholdet i e-cigaretten indeholder nøjagtigt det samme som nikotinsprayen fra Nicorette. Dog har e-cigerretten teaterrøg/damp. Teaterrøgen/dampen er blevet klassificeret ganske ufarlig.

Men kunne det være, at Kræftens Bekæmpelses fremturen om, at Nicorette produkterne er det eneste saliggørende rygeafvændingsmidel i verden, at det skyldes, at Nicorette er Kræftens Bekæmpelse hovedsponsor..? Jeg er lige ved at tro det. Men hvis det er tilfældet, så må vi nødvendigvis drage den logik, at der er pengene der bestemmer hvad der er godt for dig som person...og ikke fakta. Når jeg skriver det, er det fordi, e-cigaretten er ikke medtaget under den nye rygelov- altså Sundhedsmyndighederne har "fritstillet" e-cigaretten.

Tommy.
Nej jeg bruger ikke e-cig - jeg snuppede en "kold tyrker"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-09-12 14:24

Skal jeg forstå det sådan at det er de kloge der er holdt op med at ryge (mig selv) og det er de dumme som stadig ryger?

For så kender jeg mange dumme mennesker (det gør jeg vist og hos ikke rygere)

Accepteret svar
Fra : zomx

Modtaget 10 point
Dato : 04-09-12 14:26

Min Oldemor og min Morfar var cigarmagere, og jeg husker tydeligt de røgfyldte stuer fra 50'erne, hvor familien spillede kort og røgen lå tæt.

Min Mor og Far røg cigaretter - men hverken mine søskende eller jeg blev rygere.
- Jo, jeg har da smagt et par cigaretter - Men det "sagde mig ikke noget".

På arbejdspladserne blev der røget kraftigt i frokost-stuen og i værkstederne.

Da jeg kom på seminariet røg flertallet i kantinen når vi havde pause.

Senere hen i de daginstitutioner jeg har arbejdet var det også flertallet, som røg.

.... Og nu er man kommet over i den helt anden grøft ...

Jeg har ikke noget imod at folk ryger en en enkelt cigaret inden døre. men faktisk er der ikke mange i familien, som ryger. Egentlig kun 2-3 stykker. Og de er meget diskrete.

Vore børn har aldrig røget.

Synes det er noget pjat, at man snart ikke må ryge nogen steder !

Så længe det ikke generer andre - og det kan jeg ikke indse det gør - på et værtshus, hvor der hænger skilte med "her må ryges" - Så kan man, som ikke ryger, jo bare lade være med at gå derind.

Eller at man ikke må ryge udendørs - Det kan da aldrig generer nogen.

Så er bil-os og fabriksskorstene da lige så røgfyldte - eller mere.

Så - nej - hold op med at jagte rygerne. De love, som er her i forvejen er nok ...

Efter min mening ...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-12 14:38

Citat
Skal jeg forstå det sådan at det er de kloge der er holdt op med at ryge (mig selv) og det er de dumme som stadig ryger?
Nu ved jeg ikke hvilket indlæg du hentyder til Granner01. Jeg mener at gruppen af rygere kan deles op i alle IQ kategorier - kort sagt, du kan ikke se rygerne om de er kloge - eller dumme - IQ-mæssigt.

Citat
hold op med at jagte rygerne. De love, som er her i forvejen er nok ...
Den holdning kan jeg godt tilslutte mig.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-09-12 16:16

Jeg synes regeringen skal holde sig væk fra rygerne, lad rygerne selv passe på at de ikke generer andre.

Jeg er holdt op med at ryge med har ikke noget imod at være i rum med en der ryger. Og de familiemedlemmer der ryger går udenfor når de ryger. De har valgt det, jeg har ikke bedt dem om det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-09-12 16:25

Kan da helt og aldeles erklære mig enig med granner01 - dog beder jeg om at man ikke ryger inden døre...

Er også ryger som på 3 år ikke ryger mere...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-09-12 16:33

Nu er zomx (Blacklistet af kandu.dk) ihvertfald ikke at finde blandt dem der skal jages mere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-12 17:38

Det er muligt at der snart er gjort kål på rygerne.............................men det næste bliver os stakkels osere som stadig findes i forretnings verdenen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-09-12 19:56

Trådstarten var også ironisk ment.
Men det er squ da som om, eliten vil ha' os ensrettet så meget, at vil alle skal gøre de samme ting, tænke ens, stemme ens og være glad for EUtopien.....så'en kort fortalt.

Mvh.
Tommy, kulrurelite robot...bip bip biiip bip

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-12 21:40

Hvis "eliten" vil gøre os bedre.......................hvad laver så en rygekabine inde i folketinget, hvor hospitaler og andre offentlige instanser ikke engang må ryge indenfor pågældende areal.
Og hvad er det nu hun er minister for.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-09-12 22:31

@Kaptajn-Tommy

vi mangler stadig et positiv argument FOR rygning,,... ?

'snus' og skråtobak, er de fleste dog enige om er ulækkert,
men tobaksrygning har stadig nogle få stædige tilhængere, som trodser al sund fornuft,

at der er oprettet rygekabiner,. og andre 'sjove' hjælpemidler,
er for at hjælpe,.. og støtte de stakkels rygerene gennem afvænnings processen,

på samme måde som der findes afvænnings klinikker
for alkoholikere, narkomaner, ludomaner og overvægtige,.............

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-09-12 11:02

Hej EA_HS, jeg kan desværre ikke give dig nogen positive tilbagemeldinger om rygning - tværtimod. Det er også derfor jeg selv er EX RYGER.

Men når det så er sagt, så synes jeg - og det jeg skriver nu mener jeg helt alvorligt - at staten eller andre ikke skal blande sig i, om folk ryger eller ej. Det, at ryge, drikke bajere, spiuse slik må henhøre under den personlige frihed til at gøre med sit liv, som man nu engang ønsker det. Det kan heller ikke være staten - eller andre, der skal bestemme om jeg skal drikke 12 - 32 pilsnere om ugen.

Man skal bare huske på, at det, at udpege -og så hetze forskellige grupper i samfundet, som udpeges af "de frelste" sjælden fører noget godt med sig. Man skal huske på, at efterhånden som den jagede "pøbel" bliver omvendt til de "frelste" bliver en ny gruppe udsat for hetz og jagt.
Om få år, nu når der ikke er flere rygere tilbage, så skal du bare se, så bliver en anden gruppe jaget vildt...og sådan fortsætter det indtil den dag, hvor vi alle render rundt som zombier med samme vaner, samme holdninger, samme huse, ser samme TV-programmer - og iøvrigt gør de "rigtige ting"

Det er ikke i mine øjne ikke et idealsamfund der er værd at hige efter. Folk er ikke - og bliver aldrig ens. Der skal være plads til skæverter, der skal være plads til en bajer, en smøg, et stykke chokolade, fedt flæsk med persillesovs - eller bare smide sig på diverneseren uden at ha' løbet 8 km. eller at ha' knoklet sig halv ihjel i et eller andet svedstinkende motionscenter.

Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-09-12 10:09

Jeg opdagede en artikel i dagbladet Information om.....HOLD FAST.........passiv drikning.http://www.information.dk/309415
Det bliver åbenbart den nye målgruppe...

Snart kommer turen til passiv flæskestegspisning, passiv chokolade spisning, passiv sex...nåeee ja, der er nok mange mænd, som ønsker passiv sex bliver udskiftet med aktiv sex...

En anden ting vi lige skal holde fast i, er tobakafvænningsmidlerne..

Kræftens Bekæmpelse, den store manipulerende mastodont forlanger nu, at de eneste lovlige produkter til rygestop hvori der findes nikotin, kun må forhandles af Nicorette. Det betyder ganske enkelt, at de stakkels rygere som gerne vil afvænnes, må betale 4 gange mere for nikotinprodukterne end for smøgerne. Jo jo, det er virkeligt noget der animerer folk til at gå i gang med stoppet. Eller sagt på en anden måde - HOLD DA KÆFT, hvor er DET typisk dansk !

Nikotinen til e-cig. er forbudt i handlen i danmark - men ikke forbudt at indføre og bruge, koster for 20 ml. - nok til 6 dages forbrug = 60 kr. ....Se, nu kan de, der ønsker rygestop få øje på fidussen i at stoppe....MEN NEJ, Kræftens Bekæmpelse ønsker at Nicorette skal ha' monopol på alle de nikotinprodukter, som anvendes til rygestop - og derved er det Nicorette som bestemmer prisen......og kan overføre kæmpebeløb til Kræftens Bekæmpelse.

Ud over kæmpelønninger til cheferne incl. fratrædelsesgodtgørelser, store middage, druk, kæmpe fester, kæmpe helsides annoncer i dagbladene til at nedgøre den gruppe, Kræftens Bekæmpelse nu ønsker bekæmpet - og alm. halløj i gaden - er der nogen her, som kan fortælle mig - gerne med links, hvad Kræftens Bekæmpelse ellers bruger deres indsamlede penge -og sponsorindtægter på..?

Jeg kan selv fremkomme med disse eksempler på forskningsprojekter, som I 2011 har fået støtte fra Kræftens Bekæmpelse:

1,3 mio. kr. til forskning i en form for bedre mammografiscreening.
1,2 mio. kr. til forskning i at kunne identificere molekyler, som er potentielle lægemidler rettet mod et formodet brystkræft-onkogen kaldet KDM5B.
400.000 kr. til forskning i, hvorvidt man øger risikoen for tilbagefald hos kvinder med brystkræft ved brug af digoxin (hjertemedicin).
600.000 kr. til forskning i senfølger efter behandling for tidlig brystkræft.
450.000 kr. til forskning i kredsløbsfysiologiske undersøgelser af lymfødem pga. brystkræft.
900.000 kr. til psykosocial belastning hos patient og partner efter brystkræft.
600.000 kr. til forskning i betydningen af bestråling af lymfeknuder hos kvinder opereret for en bestemt brystkræft.

Altså små 6 millioner kr. Hmmmm.... ved landsindsamlingen 2012 blev der samlet 30,5 mill. kr ind. Nicorettes sponsorat = uofficielt, men der gættes på i omegnen af halv til en hel milliard - altså af Nicorette på verdensplan.

Og lad mig slutte med et uddrag af John Mogensen tekst - som stadig er aktuel....

Der er noget galt I Danmark Dybbøl Mølle maler helt ad helved´ til
Bare tegnedrengen er I orden kan man få det som man vil.
Blæse vær´ med andres mening selv om det er dem der står for skud.
Der er noget skævt I toppen, no´et der trænger til at skiftes ud.

Jeg må hellere slutte, Big Boss er pisse sur over jeg bruger tid på pc'en..

Tommy...

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-09-12 11:03

Citat
Så længe det ikke generer andre - og det kan jeg ikke indse det gør - på et værtshus, hvor der hænger skilte med "her må ryges" - Så kan man, som ikke ryger, jo bare lade være med at gå derind.
.... Skide godt formuleret.

Tak for svaret zomx.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 20-09-12 14:54

Citat
Tak for svaret zomx.

HØ HØ, den omtalte person har nu været blacklistet siden 4. september, så det ser han sikkert ikke..

Men han er i fuld gang igen under et nyt navn...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-09-12 20:39

Upppppppsssssssssssssssssssssss.... Det var jeg godt nok ik' klar over.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-09-12 07:17

Så blev du jo så meget klogere...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-09-12 11:01

Ja - og det er ik' engang løwn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-09-12 11:04

Ork han er på igen.

Men er atter blevet blacklistet af Kandu.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-09-12 11:12

Det er jo simpelthen ufatteligt at han gider

Monstro det også er ham der står bag profilen oiji det ligner på en prik han spørgsmål...