/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Ophævelse af lejemål - har betalt !!!
Fra : milky100
Vist : 278 gange
20 point
Dato : 03-09-12 18:14

Hej.

Først ville jeg gerne sige "på forhånd tak" for alle svar.

Jeg er studerende og alene mor. Altså jeg regnede med, at jeg får penge for august måned forudbetalt. Det skete altså ikke- jeg har fået SU både for august og september den 31.august.

Der stod ikke nogen penge på min kontoen i august og jeg kunne ikke betale min husleje - selvom jeg betalte altid til tiden. Jeg gik til boligforeningen og sagte, at jeg betaler lige så snart, jeg får mine penge - dvs. 31.august. Men jeg fik en ophævelse af vores lejemål, hvor der står, at vi skal fraflytte indenfor 4 dage !!!

Jeg fik den i lørdags, dvs. den 1.september, men dateret til 30. august - MEN DEN er ikke sendt med anbefalet post !!! Jeg fik læst den først i dag !

Men jeg betalte huslejen den 31. august - lige så tidligt, jeg kunne.
Efter klokken 10 har også sendt en amil til boligforeningen, at jeg har betalt med dags dato.

Nu har jeg to spørgsmål så - om ophævelse er bindense, selvom jeg fik begge breve bare med almindelig post ( det først brev så jeg også senere, da jeg kom hjem efter sommerferie hos mine forældre ).

Og så, har jeg selvfølgelig betalt restancen - hvad foregår nu så...?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-09-12 09:04

Som udgangspunkt, så er opsigelsen juridisk bindende. Om boligforeningen vil gøre alvor af at overholde opsigelsen, er så op til dem, men hvorfor tager du ikke og henv. dig personlig til deres administration? Så vil de svare dig på dit sp. frem for, at du går i uvished! Du kan så føle dig mere tryg, når du kender konsekvenserne.