/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Giantco Sprint mister gnisten
Fra : 127tage
Vist : 777 gange
100 point
Dato : 02-09-12 15:31

Har en giantco fra 2008 den starter fint når den er kold, men hvis jeg køre den driftvarm og slukker den vil den ikke starte igen før den er kølet af. der er ingen gnist på den kan jeg se. Har skiftet tændrør, tændspole, batteri, renset stel og ny cdi. men den laver samme fejl hver gang. nogen her der har bud på hvad det kan være ??? Har målt på stator og det de samme værdier den kommer med om den er varm eller kold.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 03-09-12 18:30

Går den ud når den bliver varm eller når du sluker den??

Kommentar
Fra : 127tage

Dato : 03-09-12 18:45

Den går ikke ud den køre super. Men når jeg så har slukket den vil den ikke starte igen før den er kølet af. Har bare lagt mærke til at den ikke gnister når den er varm og er blevet slukket. Men hvis det iden for et par minutter kan jeg godt. Men har den stået 5 få kan den ikke

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-09-12 15:58

Gætter på løs forbindelse et sted hvis der ikke er gnist.
Når det sker så prøv og se om alt det andet elektriske udstyr virker eller ej.
Lys, horn, blinklys, tændingslås.
Hvis der sidder en kontakt ved sidestøttebenet så check den.
Brug et multimeter til at måle om der er forbindelse mellem de forskellige ting, tændrørshætte, tændrør, kabel, ledninger.
Prøv og lav en hjemmelavet ledning fra motorblokken til batteri minus (-) så du er sikker på der er god forbindelse.
Check for ir og løse forbindelser.