/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
erfaring med kaffemaskine med kværn ?
Fra : smuller54
Vist : 531 gange
400 point
Dato : 02-09-12 14:09

Hej

Jeg har været i den uheldige situation, at nu er min espresso/kaffemaskine- ikke til at reparere for en beskeden sum.
Elektronikken er åbenbart en for stor mundfuld, trods det at den kostede en bondegård.

men nu søger jeg en mindre kaffemaskine, med indbygget kværn. Der er flere på markedet og jeg har kigget diverse test igennem- men kunne godt tænke mig at høre om nogle af jer har erfaring med en kaffemaskine, med indbygget kværn til bønner, helst med en timerfunktion. ??

Den skal ikke have alle mulige andre funktioner og det skal være til rigtige bønner.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-09-12 16:45

Jeg kan desværre ikke prale af at have en selv, så jeg måtte lige have fat i nogle af vores venner, som har denne, og den er de meget glade for:

http://www.skousen.dk/husholdning/kaffebrygning_2/espressomaskiner_2/siemens-tk52001/

Den er vist ikke med timer, men den renser sig selv efter brygning, og det var dét, jeg hørte skulle være så godt. Kaffen var super god.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-09-12 18:24

@pifo, desværre, så er vi ovre i, noget af dyre- svarer til reparation af min.

det skal ikke være med steamer til mælk osv.

Kun til kaffe-

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-12 08:25

Måske du alligevel skulle overveje at få den gamle rep. den kender du trods alt.

Du får også garanti på rep. så du ved da at du har en god maskine i nogle år

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-09-12 09:59

Nu ved jeg ikke om du har haft maskinen til vurdering hos fagmand. Men jeg fik rep. min maskine i et servicefirma i Ålborg. Fik at vide printkortet blot skulle renses, så det tog kun en time.
Jeg havde i øvrigt problemer med kværnen på et tidspunkt. Det viste sig, den ikke ville kværne, da jeg havde snydt med rensetabletten, fordi jeg ikke havde nogen. Da jeg kom en rensetablet i fungerede den upåklageligt derefter.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-09-12 19:10

Jo maskinen har været ved fagmand. Den har haft nogle problemer undervejs i de knapt 5 år.

Men det har hele tiden været de samme fejl, indtil videre inden for reklamation og garanti på reparation.

Nu er der ingen vej udenom- næste reparation koster 2000,- kr, til en maskine som koster over 6000,. kr, men som jeg fik på tilbud til 4000,- kr.

Jeg er sikker på den vil blive ved med de samme fejl- så nu vil jeg blot have en maskine, der kan lave kaffe, men med kværn.
Det er ikke kværnen, men diverse andre elementer vandfordeler, stempel, osv osv

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-09-12 19:13

Jeg mener at Philips har én, der er noget billigere - og som vist har klaret sig godt i en test - jeg leder lige...

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 400 point
Dato : 03-09-12 19:17
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-09-12 19:50

@pifo
Jo tak, har bestemt også overvejet den maskine, men den er ikke go' i alle test.

derfor ville jeg lige høre om nogen havde egne erfaringer.

Testen på den slags:

http://www.espressotest.dk/3-kaffemaskiner-med-indbygget-kaffekvaern-anmeldes/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 03-09-12 20:03

Næh, desværre hænger pris og kvalitet ofte sammen ...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-09-12 17:14

Citat
Næh, desværre hænger pris og kvalitet ofte sammen

ja, det kan man jo så ikke sige om min maskine, som er gået i stykker. Synes immervæk at en maskine til over 6000,- kr. skulle kunne holde til mere end 5 år.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-09-12 18:31

Puha ja - det var godt nok en bitter pille! 6000kr for en maskine, der kun holder i 5 år - det er godt nok mange penge.
Men tror du så, du kan klare dig med en mindre model?
Jeg synes ikke at testene er helt gode med de billigere mærker. Philips og Siemens ser ud til at klare sig bedst.
Jeg håber, du finder én, der holder godt og længe.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 04-09-12 19:39

Jeg skal bare finde en maskine, der kan mindre end den jeg havde.

Jeg tror jeg har fundet den, men vil lige se, hvad jeg kan forhandle mig ned til i pris.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-09-12 18:27

igen igen
savner lige nogen som har erfaringer med den slags maskiner, inden jeg "for"køber mig :)

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 07-09-12 21:16

Tak for svaret pifo.

Det bliver højst sandsynligt den jeg vælger

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-09-12 22:02

Så håber vi, den holder længere
God weekend smuller54