/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Bogstaver til forgylderpresse.
Fra : vedikkealt
Vist : 849 gange
300 point
Dato : 01-09-12 23:58

Hej med jer

Jeg er på udkig efter bogstaver til en forgylderpresse, bogstaver i ca. 6 - 8 cm i højden har mest interesse.

Er der mon hjælp at hente her ?

Bedste hilsner fra vedikkealt...

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 300 point
Dato : 02-09-12 09:21

Et af firmaerne der handler med sådanne maskiner er det gamle kendte firma Rich Ebbesen
De har vel også tilbehør, bogstaver m.m.

http://www.rich-ebbesen.dk/

vic200

Kommentar
Fra : kj

Dato : 02-09-12 10:52

Prøv at finde en gl. håndbogbinder, eventuelt en der er gået på pension. Ellers er Rich. Ebbesen en mulighed, ligesom andre leverandører til den grafiske branche som har eksisteret i mange år.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-09-12 13:59

Tak for svaret vic200.

Det er faktisk det firma der har maskinen til salg - en ren museums genstand - men funktionsdygtig.

De har bare ingen bogstaver, og har heller ingen bud på, hvor de kan skaffes.

Jeg har så fundet et lokalt Aalborg firma, der stort set kan lave bogstaver i alle skrifttyper og størrelser.

Her vil hele alfabetet, med store og små bogstaver + dubletter af de mest brugte, løbe op i omkring 10.000 kr., ikke så tosset for rent håndarbejde, men så skal maskinen jo heller ikke koste alverden, men denne pris er ikke færdig forhandlet endnu.

Bedste hilsner fra vedikkealt ...