/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Seagate Expansion Desktop 1TB Harddiske
Fra : 123nu
Vist : 581 gange
50 point
Dato : 01-09-12 20:03

Hej

Jeg købte i går en
Seagate Expansion Desktop 1TB Harddiske
I dag kan min pc ikke finde den
kan du/i hjælpe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-12 20:15

Du skal jo montere den.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-09-12 20:17

Har du haft forbindelse med den? Har du husket at tænde for den? er strømforsyningen sat til?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-09-12 20:18

Sidder alle kablerne som de skal?

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 01-09-12 20:21

ja og ja
i går virket den

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 01-09-12 20:23

Tag alle kaber ud og sæt dem i igen. Det kan hjælpe hvis der skulle sidde et eller andet i stikket.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-09-12 21:49

Det er en USB 3 og har du kun USB 2 kan der blive problemer.
De diske jeg har købt, følger der altid software med til, så måske du skulle hente noget ned på diskens hjemmeside, og installere, før du bruger disken.

Prøv en anden usb indgang og, eller søg på ny hardware hvis den ikke kommer frem af sig selv.
Og er den formateret til hvad din pc kan klare at køre med.
Er der strømforsyning med til den.

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 02-09-12 09:39

Hej Sørgen og mig selv

Jeg har prøvet alt det du skrev søren uden held
og til dig mig selv den software der var med var på harddisken
Jeg ved ikke hvordan jeg ser om min pc kan bruge USB 3
jeg har været på hjemmesiden men syndes ikke jeg kunne finde noget det hedder
Seagate Expansion Desktop 1TB Harddiske

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-09-12 09:51

Kan du se den i Diskhåndtering, hvis du kan så ændre Drevbogstav ved at højreklikke på HD og
vælge Skift drevbogstav og sti...

Diskhåndtering finder du her:
Højreklik på Computer (i menuen start eller på skrivebordet) > Administrer > Diskhåndtering >

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 02-09-12 10:20

Hej Klaudi

jeg kan slet ikke finde den

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 25 point
Dato : 02-09-12 11:38

Du kan have taget usbstikket ud i utide. Derved kan du have ødelagt strukturen i harddisken.

Der skal en kyndig person , og nok et andet styresystem til at slette den og genoprette en formattering.

Godkendelse af svar
Fra : 123nu

Dato : 02-09-12 12:01

Tak for svaret transor.
det er en mulighed derfor får du point

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 03-09-12 10:27

Transors svar er kun delvist rigtigt! Selvom at diskstrukturen skulle være smadret på den måde som han beskriver ville du stadig have kunnet finde disken i diskhåndtering. For selvom at diskstrukturen skulle være ødelagt så vil elektronikken stadig virke! Den vil blot vise at indholdet af disken ikke kan læses og evt. komme med forslag til en løsning. Du kan roligt aflevere den til din forhandler og sige at den er defekt og at du vil have en ny! FOR DET MÅ DEN HELT KLART VÆRE!!! Jeg er overbevist om at problemet i dit tilfælde skyldes at elektronikken på disken er stået af.

Kommentar
Fra : 123nu

Dato : 05-09-12 17:43

Hej Søren

Ja du har helt ret, en løs forbindelse var skyld i det hele
men jeg fik da mine penge igen
mvh123