/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Byggestrømtavle
Fra : Szandor
Vist : 593 gange
170 point
Dato : 01-09-12 16:16

Har læst et sted på nettet, at man skal bruge en byggestrømtavle, hvis man skal holde et stort LAN-party (m. ca. 200 computere). Men hvad er det præcist, den gør, og hvordan skal den tilsluttes?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-09-12 17:07

Du ringer til en elektriker og beder ham rigge det til hvis ikke du har mere viden på dette felt. Samtidig kan han udleje dig de kabler der skal bruges. Skal du ud at købe komplet kabling og skab bliver det ellers lidt små kostbart. Alternativt har mange af de store (større) udlejningsfirmaer der lejer discoteksanlæg ud, den slags strømskabe og de fordelere du skal have i rumpen af skabene.

Spørg den lokale elektriker om han ikke kunne tænke sig at sponcere eventet, mod han måtte stille nogle store skilte op, fik sit navn på program og hvad ved jeg.

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 01-09-12 17:21

Det kan hænge sammen med hvis du regner med computerne gennemsnitligt har en strømforsyning på 1000 watt, så skal du bruge 3 x 300 A forsikringer og samtidig skal forbruget deles ud over flere undertavler, som også har undertavler inden du får alle dine mindst 200 stik

Hvis du vil ha noget at sammenligne med, så har et alm. parcelhus 3 x 25 A som forsikringer

Så jeg håber i har en god stikledning

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-09-12 19:26

Totalt ude af propertion. En god PC idag, med en fladskærm bruger omkring 200 W. Dvs man vil regne måske 1,5 amp pr stk hvorfor du klarer dette på en tredjedel af det ovenfor angivne måske endda mindre. Men det bør nok holdes et sted hvor der kan udluftes/køles. Ellers kan det blive ret slemt varmemæssigt.

Netop af hensyn til ovenstående videnniveau bør man konsultere en fagmand. At begynde at rigge en 3 x 100Amp strømforsyning er ret ekstrem.

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 01-09-12 21:17
Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 01-09-12 21:19

... Den skal vel også kunne trække 2 grafikkort, vandkølesystem og alt det andet...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-09-12 23:52

ohhh ja, og når man har en bil med en 100 hk motor bruger man al poweren kontinuerlig - altså kører 200 km/t hele tiden!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-09-12 01:36

Vi er oppe på 63a ville formentlig være nok men en 80a bør kunne klare opgaven
1 er det et forsamlingshus eling. Du vil leje havde jeg nok spurgt der om hvor mange AMP de har og om de har haft nogle lign lejere før

2 et normalt hus har en for sikring på 25/35A for hver ekstre 1A øgelse tager elselskaberne 1000 kr i tilslutningsfly afgift ( op til 63 A kan du være heldig at de ikke tager betaling for når det er kortvarigt )og det kraver selfølgelig at stikledning kan klare denne belastning

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 02-09-12 09:15

Lige et indspark .......Når vi tager ud og sætter kontor skurvogne op beregner vi 4-5 computer pr. 13a sikring......

Mvh bassebo

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 02-09-12 14:17

Jeps "kontor" PC'er har jo heller ikke 1-2 Kraftige grafikkort eller multi Hardiske i.
Men mindre du har med advanceret Grafikker at gøre .

Når de store Spil maskiner kører Spil i Højopløsning og du har flere maskiner på et Kabel, tro mig så skal Kabler og Sikringer ha den rigtige størrelse, ellers går det galt.

PS. der bliver også tit varmt i lokalet men alle de maskiner og personer på engang.

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 03-09-12 16:42

Udluftning udluftning og udluftning, har spillet wow og andre spil ved sammen træf og de gange der ikke har været ordenlig udluftning har været et helved at spille i rummet og vi har kun været fra 6 til ca 30