/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Flisemaling?
Fra : LouiseJensen89
Vist : 548 gange
20 point
Dato : 31-08-12 20:25

Hej.

Jeg står, og har fået at jeg gerne vil have malet nogle af mine fliser i badet.
Jeg kan bare ikke finde ud af, hvor man køber det. De fleste farvehandlere og online butikker har nemlig kun basis farver som sort, hvid, grå, rød etc. Og jeg skal bruge tyrkis og lyserød/pink. Er der nogle, som er klog på dette.? :) Det skulle gerne hede plasti kote, og holde i vand.
Jeg bor i København - Hvis nu det hjælper. ;)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-08-12 22:23

Jeg er sikker på hvis du går hen til ismejeriet, så kan de nok hjælpe dig!

Hallo, spøg til side - hvis ikke du skulle kunne få den maling du skal bruge hos en farvehandler - hvor filan skulle du så eller kunne få den? Selv i København!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 01-09-12 06:58

Farvehandleren blander den farve, du skal bruge. Du skal bare gå ind i butikken og bede om det. Han bruger en hvid maling og blander "pigment" i for at du får den farve, som du ønsker dig. Tag en farveprøve med dig, hvis du har sådan en?

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 01-09-12 08:29

Hejsa,

Blot en lille indskudt bemærkning Da jeg malede fliserne på badeværelset blev jeg anbefalet at rense fliserne godt af og give dem en gang skibsgrunder og derefter malede jeg med højglans maling og det har nu holdt fint i 8 år! Så gør dig selv den tjeneste at lave et grundigt forarbejde, så skal det nok holde

Bluesky

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 01-09-12 12:27

Hej Louise

Vigtigt!
Før du overhovedet begynder at male på fliserne skal de renses godt af for kalk, skidt og snavs. Herefter skal fliserne letslibes med korn 120 og stryges med en hæftegrunder.
http://www.malerlageret.com/product.asp?product=892

Lakeres herefter 2 gange med en Acrylemailje (lak) Glans 70-90... Der mellemslibes med korn 150-180 efter hver strygning.

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 01-09-12 12:31

Ps... Det flottes resultat ved lakering af fliserne, får du ved sprøjtning, men eller kan du bruge en korthåret lakvalse.

Kommentar
Fra : LouiseJensen89

Dato : 01-09-12 18:41

Ja, jeg er godt klar over at farvehandlere kan blande farven. :)
Men så er det jo bare maling. Jeg skal bruge plasti kote spray.

Men tak for svarene allesammen. :)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-09-12 19:50

Så kontakter du da bare Borup Kemi som fremstiller produktet de har en fin forhandlerliste

http://www.borup-kemi.dk/en/Forhandlerside.aspx

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-09-12 19:53

Som så ikke lige var det jeg troede - men hvis du kontakter firmaet vil de sikkert med glæde fortælle dig hvor du kan købe malingen...

http://www.borup-kemi.dk/Links.aspx