/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Start i Windows 7
Fra : Smukke_Ole
Vist : 527 gange
300 point
Dato : 31-08-12 13:13

Jeg har en veninde, som lige har købt en PC med Windows 7, og jeg ikke er nået længere end til XP.
Der er en masse programmer, der starter sammen med Wimdows 7, og som vedkommende ikke ønsker skal starte.
I XP kunne man gå ind under Start -> Kør -> skrive MSCONFIG og derefter vælge fanebladet Start,
hvor man så kunne vælge, hvilke programmer/tjenester, der skulle starte sammen med Windows XP.
Jeg kan imidlertid ikke finde ud af, om, og i bekræftende fald, det samme kan gøres i Windows 7.
Så:
kan man det ?

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 31-08-12 13:15

Det er næsten magen til i Windows 7, klik på start flaget og skriv msconfig i søgelinjen, klik på søge resultatet og sæt jeres indstillinger

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-08-12 13:22

Du har jo ikke prøvet. Man ja det kan man.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 31-08-12 13:39

Tusind tak, så fik jeg lige løst mit problem.

Jeg havde også nogle irriterende programmer, som dukkede op ved start. Jeg fulgte jeres råd, og inde i msconfig klikkede jeg på fanen Start, og så var det bare at fjerne flueben ved de uønskede programmer. Efter en genstart dukker de ikke længere op. Herligt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-12 19:48

*****

Så blev man lige lidt klogere - Tak OVN

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-08-12 23:15

- og husk også GodMode http://www.kandu.dk/tip20612.aspx

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 03-09-12 08:28

Tak for svaret o.v.n..
Jeg har ikke prøvet dit forslag endnu, men jeg regner med det virker.