/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvorfor har vi aktivering?
Fra : PeterTheisen
Vist : 360 gange
10 point
Dato : 31-08-12 12:50

Hvorfor har vi aktivering af ledige, når det sjældent fører til et job for den ledige, hvilket er målet med den aktive arbejdsmarkedspolitik, og når arbejdsgiverne udnytter ordningen til at få billig arbejdskraft?

Hvorfor giver man ikke i stedet pengene til industrien og andre brancher, som i forvejen er hårdt trængte pga. konkurrencen fra udlandet?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 10 point
Dato : 31-08-12 14:09

Så tæller folk ikke med i ledighedsstatestikken så længe - det ser pænere ud

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 31-08-12 14:48

Give pengene til industrien?. Jamen det er sku da det man gør når man bevilger arbejdsgiverne gratis arbejdskraf i form af aktivering. Skjult statstilskud til virksomhederne.

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 31-08-12 15:13

Tak for svaret Nordsted1.